• תפריט
פנאי

אימון אישי: סוס מביט לאחור

אימון חדש משלב בין אסאנות היוגה לרכיבה על סוסים

רעות ברנע 10:0823.02.16

זה לא חדש שתורת היוגה חודרת אל אימוני כושר עכשוויים יותר, אבל יוגה על סוס הוא אחד השילובים המפתיעים. "גם ביוגה וגם ברכיבה יש אלמנט טיפולי שהוא מעבר לאימון הכושר הפיזי, ולכן חשבתי שיכול להיות מצוין לשלב ביניהם", מספרת שני אדרי, שפיתחה את השיטה.

 

שיעורי יוגה־סוס מיועדים לכלל האוכלוסייה. לא צריך רקע ביוגה או ברכיבה, אך מקבלים בהם בסיס לשני התחומים גם יחד.
אורך השיעור כולו הוא כשעה, אך התרגול הפיזי על הסוס נמשך כמחצית ממנו. "אנחנו מתחילים בהיכרות עם הסוס, אני מדריכה קצת לגבי הטיפול בו והכנתו לשיעור, ואז עולים עליו לביצוע התרגילים", אומרת אדרי. הסוסים שמיועדים לתרגול נבחרו בקפידה והם סוסים שנחשבים ידידותיים יותר. "היתרון הגדול של תרגול מנחי היוגה על הסוס הוא שהמצע אינו יציב. אנחנו רגילים לתרגל על מזרן על הקרקע. במקרה של הסוס, כל הזמן צריך לגייס את שרירי הבטן והליבה כדי לשמור על יציבות".

 

האסאנות (תנוחות היוגה) שמתבצעות על הסוס הן בסיסיות. המתחילים יתרגלו עם אוכף ונעליים על הסוס כך שהתמיכה תהיה גדולה יותר, והמתקדמים יתרגלו על גבי שמיכה ולעתים גם יחפים.

 

פרטים: 150 שקל לשיעור ניסיון, 489 שקל לשלושה. מרכז ספורט הרכיבה ברמת גן, soosim.org.il.

 

  • מד קלוריות: באימון של חצי שעה שורפים עד 300 קלוריות. 
שיעור יוגה־סוס. שרירי הבטן מגויסים כל הזמן שיעור יוגה־סוס. שרירי הבטן מגויסים כל הזמן צילום: אוראל כהן

בטל שלח
    לכל התגובות
    x