$
פנאי

להריח כמו מונטיפיורי

שרי שמי קרן הביאה לישראל את טרנד מיתוג העסקים בעזרת ניחוחות ייחודיים. עכשיו הוא מגיע גם לבתים פרטיים

מורן לונדון 08:4027.01.16

הצורך בשיטות שיווק חדשות ומתקדמות שיפלרטטו עם הצרכנים העמוסים במידע ואפשרויות הוליד נתיב חדש ליצירת בידול בין בתי עסק שונים - מיתוג בעזרת ריח. שרי שמי קרן (49) עוסקת כבר חמש שנים בתחום הזה, שנפוץ באירופה ובארה"ב אך עדיין נחשב לטרי יחסית בישראל.

 

הרעיון פשוט: רשתות, בתי מלון, מסעדות, חנויות ומשרדים יכולים להרכיב לעצמם ניחוח ייחודי שיאפיין את חלל בית העסק. לדבריה, התחום הזה מגלגל כ־6 מיליארד דולר בשנה והוכח מחקרית כמשפר את חוויית הקנייה ומגדיל מכירות. "אני רואה מה קורה לאנשים שמדברים על ריח", היא אומרת. "זה מעיר נוסטלגיות, לוקח אנשים למקומות טובים בדמיון. ככה אנחנו בנויים".

 

תמציות ריח. לשחזר חוויות תמציות ריח. לשחזר חוויות

 

לנושא המיתוג בריח הגיעה שמי קרן במקרה. "אני באה מעולם העיצוב, וכחלק מקולקציית לייף סטייל הצעתי בעבר גם ניחוח אחד עצמאי", היא מספרת. "מישהי ביקשה אותו לעצמה והבנתי שיש איזשהו צורך להתבדל בנינוחות". כיום יש לה שתי חנויות בתל אביב הנקראות FUSHIA - אחת ברחוב לבונטין הכוללת שואו רום ועוד אחת בכיכר המדינה. בחנויות אפשר למצוא נרות, דיפיוזרים וספריי בניחוחות שונים ולהיפגש עם שמי קרן כדי לבנות ניחוח ייחודי. "לא רק בתי עסק ממתגים בריח. יש לי גם לקוחות פרטיים שבונים לבית שלהם ריחות מרגיעים לחדר השינה, ריחות נקיים לחדרי שירותים ועוד". בין הלקוחות שלה אפשר למצוא את רשת סאק'ס, מלון מונטיפיורי והמסעדות קיוטו וקלארו.

 

איך מתנהל תהליך בניית הניחוח עבור מותג?

"מיד לאחר שפונים אליי אני לומדת את העסק. אני נפגשת עם הלקוח, אנחנו מריחים בקבוקוני ריח שיש לי פה, ותוך כדי מספרים את הסיפור של המקום - איזו אווירה רוצים לשדר, איזה זיכרון רוצים ליצור. מתחילים להרכיב פירמידת ריח שבסופו של דבר נבנית במעבדה בצרפת".

 

ריח הוא עניין מאוד אמורפי.

"זה נכון. ריח זה זיכרון, זו חוויה. הרבה פעמים אנשים מגיעים לכאן ומתוך השיחה עולה הרצון שלהם לשחזר משהו בעזרת הריח. יש משפחות של ניחוחות: לימוניים, מתוקים, מעושנים וכו'. מתחילים ככה, מנסים לעשות התאמה גם לשקיעה של הריח בחלל המדובר וגם לדרך שבה יפוזר הריח. אני למשל משתמשת בנרות בשעוות סויה, כל העפיצות מתפזרת אחרת בחלל בשעווה כזו. מביאים המון דברים בחשבון, מוסיפים ומחסירים ולאט לאט בונים את הניחוח הנכון".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x