שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פנאי

"אתפלא אם רפאל תיפתח מחדש ב־1 במאי"

השף רפי כהן הגיש אתמול תלונה במשטרה נגד חברת המיחשוב מיקרוס פידליו, בגין גניבה והונאה ממסעדת רפאל שאותה סגר - לדבריו עד לתום הבירור. מקרובים אליו יודעים לספר על ניהול בעייתי שהשאיר אותו בלי עובדים כמעט

גלי וולוצקי 08:3523.04.14

אתמול בבוקר הגיש השף רפי כהן תלונה במשטרה נגד חברת המיחשוב מיקרוס פידליו, בגין גניבה והונאה, בהמשך לסגירת מסעדת היוקרה שלו רפאל בשבת האחרונה. בשלב זה לא הוגשו תלונות נגד עובדים במסעדה, שכהן טוען כי עשו יד אחת עם מנכ"ל מיקרוס פידליו, עוזי ראובני.

 

את טענות העובדים כי פיטר רבים מהם מכחיש כהן ואומר כי במהלך החודש האחרון הוציא רק שלושה עובדים לחופשה בתשלום, עד שיתבררו חשדותיו נגדם. כהן גם מכחיש את טענות העובדים על אי תשלום שכרם בזמן.

 

השף רפי כהן השף רפי כהן צילום: אוראל כהן

 

במהלך הבוקר ניסו חבריו של רפי כהן, שהיו מודאגים מהמצב שאליו נקלע, ליצור איתו קשר, אך בשעות הצהריים הוא כבר נראה בפגישה במסעדה בתל אביב. הוא נשמע בטוח מאוד בעצמו, אף כי הודה שלא ישן שבועות שלמים בשל העיסוק בנושא. הוא לא רצה להתייחס לנושא ישירות, הבטיח כי הצדק עימו וטען כי כבר בימים הקרובים יתבצעו מעצרים בנושא.

 

מחברת מיקרוס פידליו ישראל בע"מ נמסר: "החברה דוחה מכל וכל את טענותיו המופרכות של השף רפי כהן. נראה כי רפי כהן מעדיף להאשים את כל הסובבים מלבד את עצמו וכנראה שעיתוי הדברים איננו מקרי, בשעה שהשף והחברה בראשותה הוא עומד אינם פורעים את חובותיהם לחברת מיקרוס פידליו והצ'קים שנמסרו לחברה אינם נפרעים. מיקרוס פידליו רואה בפרסומים לשון הרע בוטה ופוגענית במיוחד הגורמת לה לנזק תדמיתי בל ישוער, וכבר הערב הוצא מכתב התראה לשף רפי כהן לפני הגשת תביעה בגין דברי הבלע שפורסמו".

 

ואולם, מקורבים לכהן נשמעים קצת פחות בטוחים ממנו: “זה לא סיפור של בעיה כלכלית ולא של מסעדה כושלת. הסיפור כאן הוא אך ורק שף מוכשר שאיבד את הבלמים", אומר מסעדן וחבר של כהן, שטוען כי סגר את המסעדה רק עד 1 במאי. “אני מאוד אתפלא אם רפאל תיפתח מחדש ב־1 במאי. אני לא רואה את זה קורה. וגם אם תיפתח, היא לא תמשיך לעבוד לאורך זמן. במצב שנוצר אין לרפי איך להפעיל אותה. נכון להיום אף אחד לא מוכן לעבוד אצלו, ועם כל הפתיחות החדשות בתל אביב, העובדים שלו נספגים תוך רגע במקומות אחרים".

 

בענף המסעדנות שוררת כמעט תמימות דעים לגבי הסוגיות שעליהן מדבר אותו מקורב לשף כהן, אם כי כולם מסכימים שרפאל היא אחת המסעדות הטובות בתל אביב. השף חיים כהן, אחד המובילים בקולינריה הישראלית, אמר כי "לאף אחד אסור לשמוח ביום הזה, וכולנו מקווים שהסיפור הזה יסתיים במהרה ונוכל לחזור מהר מאוד לאכול ברפאל", אבל היה גם מסעדן אחר שאמר: “הניהול שם היה בעייתי. לא כי רפי כהן לא יודע לנהל, אלא בגלל יחסי אנוש בעיתיים ותחושה מתמדת שלו שהעובדים נגדו ושכולם גונבים אותו".

 

מסעדת רפאל מסעדת רפאל צילום: בועז לביא

 

לדברי כהן, שהמסעדה שלו ממשיכה לקבל הזמנות למועדים שאחרי 1 במאי, ההונאה לא נעשתה רק במסעדת רפאל, אלא גם במסעדות ובמלונות נוספים בארץ שעובדים עם אותה חברת מיחשוב, ופירט כי השיטה התבססה על ביטולי חיובים פיקטיביים ועל מכירה של כרטיסי מתנה נטענים והטענה שלהם בנקודות אחרות מאשר במסעדה.

 

אסור לשוחח במשמרת

 

עובדים שעזבו או פוטרו מהמסעדה לאחרונה יודעים לספר כי כהן, שתמיד נודע בסגנון הניהול הריכוזי והקשוח שלו, החמיר בחודשים האחרונים את יחסו לעובדים. כמו מסעדות אחרות בעיר, גם רפאל מרושתת במצלמות, שחלקן עוקבות אחר תנועת העובדים במטבח ובחלל המסעדה, אך בעוד שבמסעדות אחרות הן משמשות למעקב כללי אחר הפעילות, ברפאל נדרשו העובדים לעמוד בקודים מחמירים שכללו, למשל, איסור לשוחח זה עם זה בזמן המשמרת. “פעם הוא צעק עלינו כי צחקנו בעמדת המלצריות. אסור לעשות את זה", מסבירה מלצרית שעזבה את המסעדה לאחרונה.

 

עובדת אחרת, שפוטרה מרפאל לפני מספר ימים אחרי שהואשמה בגניבה, אומרת כי ייתכן שגונבים ממנו, אבל מוסיפה כי כהן מפנה אצבע מאשימה לעבר הגורמים הלא נכונים: "חברת המיחשוב מוכרת מאוד ועובדת במקומות הכי גדולים בארץ. קשה לי להאמין שהם רימו אותו. הוא פיטר הרבה עובדים שחשד בהם, ואחרים עזבו כי הרגישו לא בנוח. אני עצמי הייתי מגיעה בפחד שהוא יתקשר ויצרח עליי. אלה דברים שאני פוחדת לדבר עליהם, הוא בן אדם עם הרבה כוח. עבדתי שם הרבה זמן, וכל מה שעשינו - אני ועוד כמה עובדים - היה תמיד רק לטובת המקום. תמיד היו קריזות, אבל עכשיו זה נהיה קיצוני מאוד. באחת השיחות הוא אמר שיקרא לי לבדיקת פוליגרף. עניתי לו שאין לי מה להסתיר, אבל זה מעליב. תכננתי לעזוב, אבל נשארתי כי ראיתי שיש בלגן, וביום חמישי האחרון הוא פיטר אותי. הוא לא סומך על העובדים שלו - אנשים ותיקים שעבדו אצלו שנים והיו הכי נאמנים לו".

 

דיבר בסגנון מעליב

 

מצבת כוח האדם הדרושה להפעלת מסעדת רפאל היא גדולה באופן יחסי למסעדות אחרות. יש בה קרוב ל־200 מקומות, כולל בחדר הפרטי ובבר החמארה, ובכל משמרת עובדים בה, על פי הערכות, בסביבות 40 איש. מנהלת משמרת שפוטרה מספרת כי בסרוויס של יום שישי האחרון, ערב לפני הסגירה, הגיע מספר העובדים למצב בלתי אפשרי: "במקום 12 מלצרים היו רק ארבעה. מנות לא יצאו, הכל לא עבד וחצי מהסועדים פשוט קמו והלכו - ביניהם אהוד ברק. אחרי הערב הזה היה ברור שהמסעדה לא יכולה להמשיך לתפקד". אותה מנהלת משמרת גם שופכת אור על התנהלות המסעדה: "רפי לא נהג לדבר ישירות עם טבחים ומלצרים, אלא רק באמצעות מנהלי המשמרת. אך בחודשים האחרונים, בגלל שפיטר כל כך הרבה עובדים ואחרים התפטרו מרצונם, הוא נאלץ לפנות באופן ישיר לעובדים, ונוצרו הרבה בעיות. הוא דיבר בסגנון מעליב, צעק על אנשים והאשים אותם בחוסר יושר. אחת ממנהלות המשמרת קיבלה ממנו סמס באמצע סרוויס, שבו האשים אותה בחוסר יושר". גם את שכרם לא קיבלו העובדים בזמן, היא ממשיכה ומספרת, "בגלל שמנהלת החשבונות שעבדה במסעדה במשך שנים פוטרה גם היא. המלצרים לפעמים גם לא קיבלו את הטיפים שלהם, בגלל נהלים חדשים שרפי קבע".

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x