$
מוסף באזז יוני 2013

שיטת פאולה

התיקים של פאולה קאדֵמארטוֹרי משלבים קלאסה אירופית עם שמחת חיים ברזילאית, והכל בעבודת יד איטלקית משובחת. ראיון איתה מספק הצצה נדירה למותג יוקרה בהתהוות

עילית מינמר 08:2119.06.13

"תיק הוא קודם כל פריט על־זמני, המלווה אשה עונה אחרי עונה", מאמינה מעצבת התיקים האיטלקייה־ברזילאית פאולה קאדמארטוֹרי (Cademartori). "בחרתי לעצב תיקים כי הם אומרים משהו על הנושאת אותם ומשקפים לחלוטין את הטעם והאישיות שלנו".

 

בשלוש השנים שחלפו מאז השיקה את מותג התיקים הנושא את שמה, קאדמארטורי (30) פועלת בנחישות להופכו למותג בינלאומי מצליח. "אני עובדת קשה כדי להרחיב את קשת המכירות שלי ולפתוח בעוד כמה שנים חנות מותג ראשונה, אולי באסיה", היא מגלה בראיון אינטרנטי. "אני גם מתכננת להרחיב את מגוון המוצרים ולכלול גם נעליים ותכשיטים".

 

מעצבת התיקים האיטלקייה־ברזילאית פאולה קאדמארטוֹרי מעצבת התיקים האיטלקייה־ברזילאית פאולה קאדמארטוֹרי צילום: Daniele Mari

 

מי שעוקב אחרי חשבון האינסטגרם שלה יכול לראות את התפתחותו המרשימה. "הודות לאינטרנט האופנה הפכה לנגישה יותר", היא אומרת, "והיכולת להגיע לקהל גדול במהירות עוזרת להתפתחות מותג צעיר כמו שלי. לרוע המזל, מאותן סיבות ממש אופנה גם הפכה לסטנדרטית יותר, ואיבדה מרוח המחקר שלה".

 

קאדמארטורי גדלה בפורטו אלגרה בברזיל. כבר בילדותה, היא מספרת, נהגה לשחק שעות במלתחה של סבתה. כשבגרה למדה עיצוב תעשייתי באוניברסיטה בברזיל, וב־2005 עברה למילאנו והשלימה תואר שני בעיצוב אביזרים במראנגוני, אחד מבתי הספר המובילים בעולם העיצוב. "תמיד נמשכתי לרעיון ולקונספט שמאחורי עיצוב ולהמחשת אובייקטים, לכן למדתי עיצוב תעשייתי", היא מסבירה, "אבל מאז ומתמיד אהבתי מאוד אביזרים. העבודה עם אביזרי אופנה היא משהו שמעורר את היצירתיות שלי ואת התשוקה שלי לגרום לנשים לחוש יפות וחזקות".

 

בתום לימודיה השתלבה בעבודה כמעצבת אביזרים זוטרה בבית האופנה ורסאצ'ה. בספטמבר 2009 נבחרה לפרויקט הכישרונות של "ווג", ושמה הופיע ברשימת 140 המעצבים הצעירים של "ווג" האיטלקי. ב־2010 השיקה את המותג שלה, ושנה אחר כך כבר משכה את תשומת לבם של קניינים ובוטיקים מובחרים. 

  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
  • מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים
    מוסף באז באזז קיץ 2013 שיטת פאולה תיק תיקים

 

שורשיה הברזילאיים ניכרים בכל פרט בעבודתה. "אני מאוד ברזילאית", היא מודה. "זה מתבטא באופן שבו אני משחקת בצבע ובחומר. אני אוהבת לשלב וליצור קומבינציות שונות בכל פעם. בקולקציות הסתיו והחורף, למשל, תמיד אפשר למצוא אצלי צבעים בהירים. אני חושבת שבעצם היותי ברזילאית יש לי אנרגיה אחרת להגשים את החלומות והמטרות שלי. אני אדם חיובי מאוד".

 

עיצוביה משקפים את הפילוסופיה שלה ואת סגנונה האישי, את נקודת המבט ההופכת עיצוב לכלי מרכזי של ביטוי, רגש ואלגנטיות על־זמנית. הקולקציה שלה לסתיו־חורף 2014 ממזגת סגנון מודרני מתוחכם עם אלגנטיות של שנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת. זה בא לידי ביטוי בשילובם מרתקים בין גוונים קלאסיים (שחור אלגנטי, אפור, כחול עמוק, טבק, ורוד וחרדל) לבין גוונים חזקים יותר (כתום, ירוק ודובדבן); בשילובי עורות, החל בעור עגל במראה וינטג' וכלה בעור קרוקודיל; ובחיתוכים גיאומטריים מודולריים היוצרים קולאז' צורני. שלא לדבר על האבזמים הייחודיים, סימן ההיכר של המותג.

 

"אני לא אוהבת להתהדר בסממנים חיצוניים, ומעדיפה יוקרה שקטה שנמצאת בפרטים", היא אומרת, "לכן יצרתי אבזם שמשמש הלוגו שלי ואלמנט המזוהה איתי. יש עוד פרטים מזוהים, כמו עור קלוע, קווים נקיים וחיתוכים גיאומטריים".

 

סימן היכר חשוב לא פחות הוא העובדה שהתיקים מיוצרים באיטליה בידי בעלי מקצוע מיומנים. "זו המדינה היחידה בעולם שיש בה בעלי מלאכה שיכולים לייצר מוצרים באיכות כה גבוהה", היא מצהירה. "הכל בעצם מתמקד בייצור באיטליה: התהליך שלי מתחיל במחקר מדוקדק על בתי מלאכה ועורות שישקפו את איכות המותג. אחר כך אני מתמקדת בחקר העיצוב והצורה, ובסוף אנחנו מייצרים מודלים במפעל. בשלב זה אני משתדלת להיות כמה שיותר לצד בוני האב־טיפוס, שהם אוּמנים של ממש. מאוד מעניין להתבונן בהם עובדים ולהבין את הטכניקות המדויקות, העוברות מדור לדור. הם למעשה אלה שמפיחים חיים באב־טיפוס. זה תהליך ארוך מאוד ואני שותפה לו לאורך כל הדרך. המטרה היא שהמוצר הסופי יהיה ללא רבב".

 

גם קו הנעליים והאביזרים שהיא מתכננת, היא מגלה, ישאב השראה מהערכים המובילים אותה בקולקציית התיקים: חומרים אקסקלוסיביים, מצוינות, עיצוב פונקציונלי וניחוח קלאסי.

 

אלבום תמונות שהיא אוספת כבר שנים משמש לה מקור השראה וחושף את ההשפעה התרבותית הרחבה שלה. "מרתקים אותי תחומים יצירתיים מגוונים, בעיקר אמנות וצילום. עם זאת, נשים הן מקור ההשראה הראשון: כל דגם שאני יוצרת נקרא על שם אשה שאני מעריכה. כל אשה שיש לה חוש של סגנון ואלגנטיות ויודעת להעריך עבודת יד ופריטים מיוחדים היא השראה עבורי".

 

אילו מעצבים את אוהבת?

"אני מעריצה את מיוצ'ה פראדה ואת היכולת שלה להמציא מחדש את המותג והקולקציות שלה. אני גם אוהבת את העיצובים של ניקולא גסקייה לבלנסיאגה, על הצורות הגיאומטריות והארכיטקטוניות; את הסגנון העל־זמני של אזאדין אליה; ואת הטוויסט הרוק'נרולי של ריקרדו טישי לז'יבנשי".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x