$
מוסף באזז ספטמבר 2012

למה ברדק טוב לעסקים?

בינואר 2006 בדקה חברת PsyMax Solutions, שמתמחה בהערכת הון אנושי, את הרגלי העבודה של 240 נשיאים, מנכ"לים ומנהלי עסקים ראשיים של חברות גדולות, ומצאה שהם יותר מבולגנים מעובדיהם - אבל גם הרבה יותר יצירתיים

בלגן, טוענים אברהמסון ופרידמן, מועיל גם לעסקים. כדוגמה הם מציגים את הארוויז, חנות כלי העבודה של הארווי כץ במסצ'וסטס. המלאי של כץ נמצא כולו בתצוגה, ומתנשא לגובה של פי שלושה מהמקובל.

 

כך הוא שוכר פחות שטח, ופורס עליו היצע עצום של סחורה, כולל דברים שאי אפשר להשיג

בשום מקום אחר. והסחורה עפה מהמדפים: המכירות למ"ר בחנות גבוהות פי ארבעה מהממוצע בענף, והלקוח הממוצע קונה ב־50% יותר מאשר אצל המתחרים, כי תמיד הוא נתקל שם בדברים שהוא שכח או לא ידע שהוא צריך. כיוון שכל הסחורה מוצגת, לא צריך מחסנים, ואפשר להסתפק בשטח קטן יותר ובפחות עובדים, שמבחינים כשמשהו עומד להיגמר ומזמינים עוד, בלי צורך בתוכנת מלאי. כך הארווי הוציא מהשוק שבעה מתחרים.

 

גם כישורים ניהוליים הולכים עם בלגן. בינואר 2006 בדקה חברת PsyMax Solutions, שמתמחה בהערכת הון אנושי, את הרגלי העבודה של 240 נשיאים, מנכ"לים ומנהלי עסקים ראשיים של חברות גדולות, ומצאה שהם יותר מבולגנים מעובדיהם - אבל גם הרבה יותר יצירתיים.

 

המנהלים הללו קיבלו ציונים גבוהים בחדשנות ובנטילת סיכונים, וציונים נמוכים בסדר וארגון. דוגמה מצוינת מספק ארנולד שוורצנגר, שעל כרטיס הביקור שלו מופיע אוסף אקלקטי של תארים מנוגדים: מושל קליפורניה, שחקן, באדי־בילדר, יזם וכן הלאה. הגיוון הזה הוא תוצר של "סגנון חיים מאלתר", כפי ששוורצנגר מכנה את הבלגן הפרטי שלו. כשהוא נכנס למירוץ על תפקיד מושל קליפורניה רבים רצו להיפגש איתו, והתקשו להאמין שלאיש אין לו"ז. השיטה שלו פשוטה: תתקשרו. אם אני פנוי, תקפצו. אם לא, תתקשרו בפעם אחרת. לא כולם מעריצים את שוורצנגר, אבל אי אפשר לטעון שהוא לא אפקטיבי בכל אחד מהתחומים שבהם עסק.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x