סגור
כנס Work Tech הילה קליין
(סיני דוד)

כנס WorkTech
"כיום גם בעלי משפחות הופכים לנוודים דיגיטליים"

את הדברים אמרה הילה קליין, סמנכ"לית תפעול ב-Fiverr, בכנס WorkTech של כלכליסט בשיתוף HiBob. "אם פעם היה מקום אחד שבו היו מתכנסים אנשי טכנולוגיה, כל העולם היום הוא האב טכנולוגיה, ואירופה כולה היא סיליקון וואלי החדשה", הוסיפה

"לפי סקרים שנעשו לאחרונה, האדם הממוצע חסך בשנתיים האחרונות כ-252 שעות בעקבות העובדה שעברנו לעבודה מרחוק", כך אמרה הילה קליין, סמנכ"לית תפעול ב-Fiverr, בכנס WorkTech של כלכליסט בשיתוף HiBob. "השעות האלה שנחסכות על לקום מוקדם בבוקר ולנסוע הלוך וחזור לעבודה מוקדשות להרבה מאוד דברים אחרים".

"לי אישית השתנו החיים בשנתיים האחרונות", שיתפה קליין. "יש לי שני בנים, ועצם זה שאני יכולה פעמיים בשבוע להיות שם כשהם חוזרים מבית ספר, בין אם אני עובדת או לא, שינה לי לגמרי את החיים".
2 צפייה בגלריה
כנס וורק טק הילה קליין Fiverr COO
כנס וורק טק הילה קליין Fiverr COO
הילה קליין, סמנכ"לית תפעול ב-Fiverr: "חברות עוברות למודל בו העובדים שלהם עוסקים בליבה, וכל מה שהוא לא הליבה עצמה - מבצעים פרילנסרים"
(צילום: אוראל כהן)
קליין הוסיפה: "בארצות הברית כ-50% מהעובדים התחילו לעבוד מהבית בשנת 2020, ובאירופה 40%. לפני מגפת הקורונה, כ-15% מהאנשים הגדירו את עצמם כיכולים לעבוד מרחוק. השינוי הזה מייצר צורך לגבש ניהול אחר וכלי עבודה אחרים".
בדבריה עסקה קליין בעיקר בתופעת הנוודות הדיגיטלית: "מה קורה כשאין לוקיישן מסוים? אנשים מתחילים להמציא לעצמם את אורך החיים הרלוונטי להם. יש דור חדש שהולך ומתפתח, אשר מבקש לעבוד אחרת. אם פעם היינו מכירים "נוודים דיגיטלים" שהם בשנות העשרים לחייהם, שיושבים בחוף שמצטלם טוב עם לפטופ וככה הם עובדים, היום מצטרפים לאוכלוסייה הזו גם בעלי משפחות, אנשים מבוגרים יותר, אנשים שלא בהכרח מגדירים שזה מה שהם רוצים לעשות כל החיים שלהם.
"כל התנועה החדשה הזו משנה לא רק את עולם העבודה, אלא גם את העולם העסקי בכלל. אם פעם היה מקום אחד שבו היו מתכנסים אנשי טכנולוגיה, כל העולם היום הוא האב טכנולוגיה, ואירופה כולה היא סיליקון וואלי החדשה".
קליין התייחסה גם לאופן שבו מתמודדות החברות עם השינוי וטענה כי הוא משפיע לטובה גם על עולם הפרילנס: "חברות מסגלות את עצמן למציאות ההיבדרית החדשה, בוודאי בשנתיים האחרונות, אבל בעולם הפרילנסרים זו הייתה המציאות מאז ומעולם. אנחנו שמחים לראות שכעת כל עולם העבודה מסגל לעצמו את המציאות הזו, והיא גורמת לשאר העולם להשתמש בפרילנסרים. חברות עוברות למודל בו העובדים שלהם עוסקים בליבה שבו העסק מתעסק, וכל מה שהוא לא הליבה עצמה - מבצעים פרילנסרים".

70% מהנוודים הדיגיטליים הם הורים לילדים

לפי הנתונים שהציגה קליין, כ-70% מהנוודים הדיגיטליים בעולם הם אנשים בגילי 44-35, 13% מהם בני 55-45, כ-45% אחוז מהם נשואים ו-70% מהם הם הורים לילדים.
2 צפייה בגלריה
כנס וורק הילה קליין Fiverr COO
כנס וורק הילה קליין Fiverr COO
"סקרים מראים שאנשים שמטיילים וחווים עולם הם הרפתקנים יותר, יצירתיים יותר וסקרנים יותר"
(צילום: אוראל כהן)
קליין ציינה כי במסגרת סקר שבוצע בקרב 400 נוודים דיגיטליים הפעילים בזירת המסחר התברר שכ-50% מהנוודים הדיגיטליים מעוניינים להמשיך לחיות את אורך החיים הזה כל חייהם, 55% מהם חיו את אורך החיים הזה לפחות שנתיים, ו-75% מהם מספרים שהיכולת לעבוד ותוך כדי לטייל במקומות שונים בעולם היא ההיבט המושך ביותר בעבודה מרחוק.
"סקרים מראים שאנשים שמטיילים וחווים עולם הם הרפתקנים יותר, יצירתיים יותר וסקרנים יותר. למעשה, שילוב של עובד שמסתובב בעולם ורואה מקומות עבודה ודרכי עבודה שונות הוא יתרון בפני עצמו".
קליין התייחסה לשני סוגים שונים של נוודים דיגיטליים פרילנסרים בחברה: "יש לנו לדוגמה פרילנסרית בפלטפורמה בשם סאם לליברט, שנמצאת כרגע בקוסטה ריקה ומתכננת להיות בעוד 6 ערים במהלך השנה. היא משתמשת בפייבר כדי ללוות חברות שרוצות לבנות פודקאסטים מקצועיים, וגם מלווה אנשים שרוצים להיות נוודים דיגיטליים כמוה. היא מרוויחה יותר מ-10,000 דולר בחודש.
"פרילנס נוסף הוא פאלק, אמן Voice over מגרמניה, שנמצא כרגע בפנמה ומטייל בכל סביבות דרום אמריקה. הוא והבן זוג שלו עומדים להיות הורים בשבועות הקרובים. הוא התחיל להתעסק במוזיקה כשהיה ילד ויצר את תחנת הרדיו הראשונה שלו בתוך מכונית ישנה של ההורים שלו. עכשיו הוא לוקח את זה צעד קדימה ובונה סטודיו להקלטות בתוך ואן שהם מטיילים איתו".