סגור
כנס כלכלה ירוקה אבי מלול
(סיני דוד)

כנס כלכלה ירוקה
"במקורות אנחנו מפעילים מערכות טכנולוגיות שדומות לאלו של חברות ביטחוניות"

אבי מלול, סמנכ"ל פיתוח ולקוחות במקורות דיבר בכנס כלכלה ירוקה של כלכליסט על מערכות שמסוגלות לזהות שיבושים באספקת המים; "האתגר שלנו הוא להפוך לסביבה דינמית שמתאימה את עצמה לסביבה"

"כל מערך המים בישראל מנוטר, אנחנו פיתחנו יכולת לזהות שיבושים בדומה לנעשה בחברות ביטחוניות", כך אמר אבי מלול, סמנכ"ל פיתוח ולקוחות, במקורות בכנס כלכלה ירוקה של כלכליסט. מלול התייחס לחלקה של מקורות בשמירה על הסביבה ובתהליכים אקלוגיים ואמר, "למקורות יש כלים תפעוליים שמסייעים לנו לייצר ולהביא את המים לאזרחי מדינת ישראל. העקרונות האקולוגיים שלנו נמצאים בכל התהליכים שלנו. אנחנו חברה ממשלתית שקיימת עוד לפני קום המדינה ואחד האתגרים המרכזים הוא להסתכל על הדורות הבאים ולשמר את מקורות המים שלנו. החלטנו להחיל על עצמנו תקנות מאד מחמירות וזה קריטי בכל אחד מהתרחישים שהמדינה תהיה בהם בעתיד".
מלול התייחס לאתגרים של מקורות להמשך פעילותה, "האתגר שלנו להפוך לחברה דינמית שצריכה להתאים את עצמה לסביבה המשתנה ולכן הכנו רפורמה שהיא עסקית במהותה ופחות מאפיינת חברה ממשלתית השקיפות שבה נפעל אל מול הציבור תאפשר לנו להביא הרבה מאד ידע שקיים במשק. משק המים בישראל הוא מהמתקדמים בעולם ויש לנו יכולת לנהל את מקורות המים ולנייד מים ממקום למקום וכך לשמר את מקורות המים לעתיד. אחד ההיבטים המרכזיים זה היכולת להשקיע בחדשנות טכנולוגית בשותפות עם המגזר הפרטי ובהטמעה של טכנולוגיות מתקדמות. אנחנו שותפים בכמה חברות סטארט-אפ ישראליות ובינלאומיות והטכנולוגיה החדשנית מאד משמעותית עבורנו. למשל, יש טכנולוגיות כמו חיטוי מים שעברו התאמה, בעבר זה היה בשימוש כימיקלים והיום שדרגנו את התהליך והוא אקלוגי יותר".