• תפריט
ועידת ניו יורק 2018 רכיבים מיוחדים  גג עמוד ועידה כתבה

Mind the Tech NY

"ישראל - האזור הגיאוגרפי המעניין ביותר שלנו"

כך אמר ג'ף הורינג, מייסד Insight Ventures, בוועידת ניו יורק; לדבריו, "שוק ה-IPO מאוד שקט, וגם כשיש הנפקות זה לא בהערכות שווי גדולות כמו בעבר". הראל בית-און, מייסד Viola Growth, אמר כי סבבי הגיוסים האחרונים שבוצעו ע"י סטארט-אפים ישראלים מעידים ש"החברות בארץ נעשו גדולות ומשמעותיות יותר"

עומר כביר, ניו יורק 20:4213.03.18

"ישראל היא השוק עם הדחיסות הגבוהה ביותר שלנו מבחינת חברות, כולל סן פרנסיסקו. יש לנו כמה חברות מאוד מצליחות, וזה האזור הגיאוגרפי המעניין ביותר שלנו" - כך אמר מייסד Insight Ventures, ג'ף הורינג,ב-Mind The Tech NY2018, ועידת ניו יורק השנייה של "כלכליסט", בנק לאומי והמשרד לירושלים ומורשת.

 

הורינג, שדיבר על הבמה בשיחה עם מייסד Viola Growth, הראל בית-און, הוסיף: "חלק גדול מהפוטרפוליו שלנו הוא בארה"ב, אבל ישראל היא חלק חשוב מאוד בו. יש הרבה חברות שיוצרות מטה או עוברות לארה"ב, וזו אסטרטגיה שאנחנו מסייעים לה. יש היום שדה משחק די מאוזן, והרבה משקיעים נמשכים למקומות מחוץ לעמק הסיליקון יותר מתמיד. חברות ישראליות שאנו תומכים בהן הדגימו ניסיון יזמי רחב ויכולת לחדש יותר מחברות אחרות בפורטפוליו שלנו".

 

 


 

בית-און הזכיר שב-2017 היו בישראל 52 סבבי גיוס גדולים יותר מ-30 מיליון דולר. "זה מעיד על כך שחברות נעשות גדולות ומשמעותיות יותר", הוא אמר. "אם נבחן את הערכות השווי בישראל, בשנים האחרונות ראינו הערכות ממושמעות מאוד ביחס למקומות כמו ארה"ב".

 

ג'ף הורינג והראל בית-און ג'ף הורינג והראל בית-און צילום: אוראל כהן

 

בנוגע להנפקות אפשריות בתחום הטכנולוגיה אמר הורינג: "שוק ה-IPO מאוד שקט, וגם כשיש הנפקות זה לא בהערכות שווי גדולות כמו בעבר. זה מסע ארוך כדי להישאר עצמאי, אבל זה לא בהכרח המקום הטוב ביותר לממש ערך. מצד שני השוק האסטרטגי כמעט שלא קיים ובניית חברה במטרה למכור אותה לחברה גדולה זה תרחיש בעל סבירות נמוכה יותר. התוצאה היא שיזמים מחזיקים בחברות הרבה יותר זמן".

 

בית-און הוסיף בהקשר זה שהסיכוי שישראל תיצור חברות כמו פייסבוקו גוגל קטן. "לכן צריך להתמקד בבנייות מודלים עסקיים יציבים וחזקים לאורך זמן", אמר.

 

הורינג אמר עוד שניו יורק היא בסיס טוב לחברות שרוצות להתרחב לארה"ב. אני לא מעריץ של העמק. הרבה ישראלים אוהבים להיות בניו יורק, ויש הרבה דמיון עם תל אביב. העובדה שמדובר בהפרש של 7 שעות ולא 10 הופך את יום העבודה ליותר הגיוני. עמק הסיליקון גם משנה את התרבות ואת קבלת ההחלטות. חברות ישראליות רוצות ליצור ערך ארוך טווח, וזה פחות מתאים לתרבות של עמק הסיליקון".

 

לסיום, הורינג נתן לחברות טיפ לגבי בחירת משקיע: "ליזמים יש אופציות בקבלת השקעות. הם צריכים להחליט אם הם רוצים שותף שיסייע בבניית החברה. זה מחייב אותם להסכים לדילול גדול יותר, אבל בתמורה לאפשרות לקבלת עוגה גדולה יותר. החלופה היא נתח גדול יותר מעוגה קטנה שאולי לא תהיה קיימת".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x