ועידת ניו יורק
ראש החטיבה הדיגיטלית בלאומי: כך ייראה עתיד הבנקאות
תמר יסעור דיברה בוועידת כלכליסט ובנק לאומי בניו יורק על עתיד הבנקאות הדיגיטלית וסיפרה, כך הפכנו פעולות בנקאיות בסיסיות לנוחות יותר. בנקאות בסיסית חינם, שלם רק עבור מה שאתה צריך
היום אני אספר לך סיפור. היה היה פעם בנק, זה היה בנק טוב, כי הוא עזר לאנשים להגן על הכסף שלהם והוא עזר להם להציל את כספם, והוא סיפק להם אשראי כאשר לא היה להם מספיק כסף לדברים שהם צריכים. הוא הרשה להם לישון טוב בלילה, לדעת את כספם בטוח ומוגן ועושרם גדל.
הבנק הכיר כל לקוח בודד. והאנשים שעבדו בבנק הצטיינו במתן שירות נאמן ומנומס ללקוחותיהם, שהיו חלק מאותה קהילה. הבנק גבה עמלות סבירות ושיעורי ריבית על השירותים הפיננסיים שלו.
במהלך השנים, הבנקים גדלו וגדלו והחלו לאבד את המגע האישי עם הלקוחות. הבנקים הציעו את אותם המוצרים לכל, מבלי להתאים אותם ללקוחות פרטיים. כמו כן, הלקוחות והדרך בה הם צורכים מוצרים ושירותים, השתנו דרמטית. הלקוחות ציפו שהכל יהיה נוח ומיידית.
ואז היה בנק שחשב לעשות משהו שונה. הוא הבין שזו הזדמנות גדולה, הוא הבין שיש קרע, פער. משהו היה חסר באמת, מעבר לאמון. זו היתה מחלוקת בין הדרך שבה הבנקים חושבים ומתנהגים, לבין האופן שבו אנשים חיים את חייהם. הבנקים הפסיקו להכיר את הלקוחות שלהם באופן אישי. הבנקים נתנו שירות אנלוגי בעידן הדיגיטלי.
זה בנק שהאמין שהוא יכול לעשות דברים אחרת. הוא האמין כי בנק יכול להקדיש את המשאבים העצומים שלו לטובת הלקוח הטוב ביותר. העיקרון המנחה היה: שים את הכסף שלך איפה שהחיים שלך. הבנק הזה חשב שיש רק דרך אחת לעשות זאת - ליצור בנק דיגיטלי מאפס. בנק שייוולד ויגדל. בנק למילניום, על ידי דור המילניום, על פלטפורמה נפרדת וחדשה. דיגיטלי בחשיבה, דיגיטלי בתשתית, ודיגיטלית בתרבות וגישה.
הפכנו פעולות בנקאיות בסיסיות לנוחות יותר - קל יותר לעשות ומהר יותר להשיג. זה מה שבאנו לעשות - להפוך את הדברים לפשוטים יותר, קלים יותר וידידותיים יותר למשתמש.
לקוחות יכולים לבצע ב-8 דקות: לפתוח חשבון נוכחי באמצעות נייד; לקבל קו אשראי עבור החשבון הנוכחי שלהם, וגם, לקבל כרטיס אשראי הלוואה אישית. בנק דיגיטלי צריך לחשוב על הנייד הראשון, ואפילו הנייד בלבד. זה ההבדל בין בנק עם אפליקציה לנייד - לבין אפליקציה לנייד עם בנק.
באמצעות כלים דיגיטליים ומינוף בינה מלאכותית, אנחנו יכולים לעשות דברים חכם ולבצע הצעות בודדות בזמן אמת. אנו מזהים את צרכי הלקוחות בהקשר מסוים, ומציעים את המוצר או השירות הנכון בזמן הנכון, על המכשיר הנכון - נייד כמובן!
בנק יזום הוא בנק שחושב על הלקוח - לפני שהלקוח זקוק למוצר או לשירות מסוים. לפעמים, אפילו לפני שהלקוח מבין שהוא זקוק לזה. התוצאה היא שאתם הלקוחות מקבלים באופן קסום תובנות רלוונטיות, בזמן הנכון. תובנות אלה כוללות אמות מידה אישיות, מדדים המשווים אותך הלקוח עם עמיתים, וטיפים לאורח חיים פיננסי בריא.
והשירות הזה חייב להיות שקוף. המשמעות של שקוף היא פשוטה: אין הפתעות, ללא טביעות אצבעות ואין עמלות נסתרות באמת. בנקאות בסיסית חינם, שלם רק עבור מה שאתה צריך. כל הנתונים הפיננסיים שלך מופיעים בעדכון שלך. מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל.
בנק רגיש הוא בנק שיתריע לך על העובדה כי הריבית על הפיקדון שלך נמוכה מהריבית על משיכת היתר שלך. זה בנק שממש שואל אותך: האם אתה בטוח שברצונך לפתוח חשבון חיסכון?"
במילים אחרות, אנו יוצרים חוויה אמיתית של win-win. זה ניסיון המאפשר העצמת הלקוח האמיתי. זו לא רק תחושה, או תפיסה. זה אמיתי.