סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מנכ"ל פייפאל העולמית: "הקריפטו יגדיר מחדש את העולם הפיננסי"

דן שולמן אמר את הדברים בתשובה לשאלות CTech, לקראת נאומו המרכזי שישודר בכנס Axis Tel Aviv 2022; לדבריו, "הדברים הראשונים עליהם מדברים בנוגע לקריפטו - קנייה ומכירה, מה יהיה מחירו של הביטקוין מחר - הם הדברים הפחות מעניינים"

"אני מתלהב מאוד ממה שטכנולוגיות הקריפטו והיומן המבוזר יכולות לעשות למערכת הפיננסית בעתיד", אמר מנכ"ל ונשיא חברת פייפאל (PayPal), דן שולמן, בתשובה לשאלות CTech לקראת נאומו המרכזי שישודר בכנס Axis תל אביב 2022.

"בעיניי, הדברים הראשונים עליהם מדברים בנוגע לקריפטו - קנייה ומכירה, מה יהיה מחירו של הביטקוין מחר - הם הדברים הפחות מעניינים בנוגע למטבעות דיגיטליים. זו חשיבה שמסתכלת על מטבעות דיגיטליים כסוג של נכס. עבורי, מה שמרגש בהם זה איזה תועלת הם יכולים להביא לעולם התשלומים".
שולמן ענה לשאלות CTech לקראת כנס Axis Tel Aviv 2022 להשקעות בינלאומיות וחדשנות ישראלית, שייערך במרכז פרס לשלום ולחדשנות ביום שלישי ה-29/3. לכנס יגיעו השנה יותר מ-50 משקיעים מקרנות הון סיכון זרות ומתאגידים בינלאומיים, שיפגשו עם 70 סטארט-אפים ישראלים המפתחים טכנולוגיות חדשניות.
"רואים בבירור שמסביב לעולם בנקים מרכזיים מסתכלים על נושא המטבעות הדיגיטליים", המשיך שולמן. "ההצטלבות בין CBDC, מטבעות יציבים, ארנקים דיגיטליים ואפשרויות תשלום משופרות באמצעות מטבעות קריפטו זה לא רק נושא מרתק, אלא כזה שלדעתי יגדיר מחדש את העולם הפיננסי העתידי".

1 צפייה בגלריה
דן שולמן מנכ"ל פייפאל
דן שולמן מנכ"ל פייפאל
דן שולמן מנכ"ל פייפאל
(צילום: בלומברג)

הכנס יתמקד השנה בארבעה תחומים עיקריים: פינטק, קמעונאות וסחר אלקטרוני, מוביליטי ותחבורה, וטכנולוגיות ספורט ואורח חיים בריא. בין קרנות ההון סיכון והתאגידים הבולטים שייקחו חלק בכנס, שייתקיים זו השנה התשיעית ברציפות, ניתן למנות את Amazon, P&G, GM Ventures, APX, Garmin, Volkswagen, Applied Ventures ועוד. 15 סטארט-אפים ישראליים נבחרו להציג בכנס ולענות על שאלות מול פאנלים של משקיעים בתחומן. ביניהם הסטארט-אפים: Mov.AI, C2A ו-Ezmems.
האם הושפעתם מהביקוש הגדול לעובדי היי-טק ישראלים, שעוזבים תאגידים גדולים לטובת סטארט-אפים?
"אני חושב שבכל העולם מתמודדים עם אתגר שימור הטאלנטים. לנו יש יתרונות רבים המסייעים במשיכת עובדים מוכשרים. אנחנו חברה גדולה יותר עם נתונים פיננסיים חזקים ויכולת להשקיע. אנחנו עובדים על דברים חשובים מאוד שעושים שינוי ענק בעולם. אני רואה כעת, לאור המצב באירופה, עד כמה הכרחית פייפאל לכלכלות של המדינות השונות. עד כמה חשובה כל פעולה שאנו עושים וכיצד יכולים הערכים שלנו להשפיע על העולם.
"אני חושב שתמיד יש את אלו שחושבים שהם יכולים ללכת לסטארט-אפ כדי לחולל שינוי. אבל לפעמים אתה יכול ללכת לחברות גדולות יותר ושם לחולל שינוי גדול עוד יותר. כך שכישרון הוא תמיד הדבר שמחזיק אותי ער בלילה. למשוך את המוכשרים ביותר, לשמר אותם ולהחזיק בכוח עבודה הלהוט לבצע את משימתו – אלה הם בעיניי הדברים החשובים ביותר עליהם מנכ"ל צריך לתת את הדעת".
איזה קשר קיים בין פייפאל לחברות ישראליות?
"יש לנו 18 צוותים פונקציונליים שונים שעובדים בישראל. לא מדובר רק בהתמחות אחת, אלא בהתחברות למאגר הכשרונות העצום הקיים בישראל. כמובן שקהילת הטכנולוגיה הישראלית היא אחת מהמתקדמות בעולם. הרבה מזה נובע מהצבא, אבל מעבר לכך ישראל היא פשוט מקום עם גישת "אפשר לעשות את זה", עם פילוסופיית "אוקיי, אין לנו ברירה, אנחנו חייבים לנצח כאן. נעשה את הדברים שצריך לעשות".
"יש בישראל רמות גבוהות להפליא של משמעת והתמחות בתחומי טכנולוגיות הבינה המלאכותית, שחשובים כל כך בעולם של היום. כך שאנחנו מרוצים לחלוטין מהנוכחות הגדלה שלנו בישראל ונמשיך להתרחב בה".