סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
החופשה החלומית של עובדי Wiz אחרי הגיוס הענק: שבוע במאוריציוס ותחרות הישרדות עם גיא זוארץ

באוקטובר האחרון כשגייסה 250 מיליון דולר, הגיע שווי החברה שנוסדה רק במהלך השנה שעברה, ל-6 מיליארד דולר. אחרי הגיוס המוצלח, הנהלת החברה החליטה לפנק את 80 עובדיה והטיסה אותם למאוריציוס, שם חוו פעילות מיוחדת באחד מהחופים

חברת הסייבר Wiz, שאותה מוביל המנכ"ל ואחד המייסדים אסף רפפורט, כבר קבעה שיא אחד בהייטק העולמי כשהפכה ליוניקורן המהיר בהיסטוריה - חברה פרטית בעלת שווי של יותר ממיליארד דולר.
באוקטובר האחרון, כשגייסה 250 מיליון דולר, הגיע שווי החברה, שנוסדה רק במהלך השנה שעברה, ל-6 מיליארד דולר.


אחרי הגיוס המוצלח, הנהלת החברה החליטה לפנק את העובדים. ל"כלכליסט" נודע כי בסוף החודש הקודם הטיסה החברה את כל 80 העובדים שלה לחופשה בת חמישה ימים באי האפריקאי מאוריציוס.

3 צפייה בגלריה
דאנס אירוע חשיפת 50 חברות ההייטק הנחשקות בישראל  אסף רפפורט מנכל מרכז המחקר והפיתוח מיקרוסופט ישרא
דאנס אירוע חשיפת 50 חברות ההייטק הנחשקות בישראל  אסף רפפורט מנכל מרכז המחקר והפיתוח מיקרוסופט ישרא
אסף רפפורט, ממיסדי וויז
(צילום: מאור שלום סויסה)

במהלך החופשה, הטיסה Wiz את גיא זוארץ, מנחה תוכנית הריאליטי הישרדות, למאוריציוס כדי שיעביר לעובדי החברה פעילות בסגנון הישרדות באחד מהחופים באי. החופשה לא כללה את משפחות העובדים או בני זוגם, אך אלו נהנו מארוחת ערב על חשבון החברה בזמן שעובדיה נפשו במאוריציוס.
עם שובם ארצה, נכנסו עובדי Wiz לבידוד על פי התקנות והנחיות משרד הבריאות.

3 צפייה בגלריה
נופש עובדי וויז מאוריציוס Wiz
נופש עובדי וויז מאוריציוס Wiz
תמונה מהנופש של עובדי וויז במאוריציוס
(מנשה כהן)

Wiz הוקמה במרץ 2020 על ידי רפפורט, רועי רזניק, שמכהן כסמנכ"ל מו"פ, עמי לוטבק, שמכהם כסמנכ"ל טכנולוגיות, וינון קוסטיקה, שמכהן כסמנכ"ל מוצרים. מדובר באותה חבורה שהקימה את חברת הסייבר אדאלום שנמכרה למיקרוסופט תמורת 312 מיליון דולר ב-2015, רכישה שבעקבותיה רפפורט הפך למנכ"ל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל. בהמשך עזבה החבורה את מיקרוסופט כדי להקים את Wiz.
החברה מפתחת מוצרי אבטחה לענן, ולדבריה 15% מחברות פורצ'ן 500 עושות שימוש במוצרים שלה. כפי שנחשף ב"כלכליסט", להערכת החברה, קצב ההכנסות השנתי שלה ברבעון הרביעי יגיע ל-25.7 מיליון דולר.

3 צפייה בגלריה
מוסף עצמאות 14.4.21 עובדי Wiz במשרדי החברה
מוסף עצמאות 14.4.21 עובדי Wiz במשרדי החברה
עובדי Wiz במשרדי החברה
(צילום: נתנאל טוביאס)

בין המשקיעים של Wiz, שגייסה כ-600 מיליון דולר מיום הקמתה, ניתן למנות את הקרנות אינסייט פרטנרס, גרינאוקס, סקויה ובלקסטון.
לאחר הגיוס האחרון אמר רפפורט ל"כלכליסט" כי "וויז הולכת להנפקה. אנחנו עוד לא שם, יש לנו עוד דרך לעבור. אבל לא נמכור את החברה, אלא ניקח אותה להנפקה. התוצאות שלנו שוברות שיא מכל בחינה. אף משקיע לא ראה צמיחה כמו שלו וזה משמעותי. אני מאמין שנוכל להתעלות על הביצועים הנוכחיים ולא רק לשמור עליהם".