$

30 דקות או פחות

"אנחנו יכולים לקצר את זמן הטעינה של סוללות ב-50%"

ד"ר מושיאל ביטון מצא דרך לשדרג סוללות באמצעות החלפת רכיב אחד ופשוט שלא השתנה כבר 30 שנה. בראיון לפודקאסט "30 דקות או פחות" הוא מסביר איך זה עובד ולמה צריכים להקים גם בארץ מפעל לייצור סוללות

שירות כלכליסט 15:3515.05.22

בתחילת דרכן, המעבר למכוניות חשמליות עורר "חרדת טווח" - לאיזה מרחק נסיעה תספיק הסוללה וכמה זמן יצטרכו הנהגים לבלות בנקודת הטענה כדי למלא אותה בחזרה, או לפחות מספיק להמשך הנסיעה. החרדה הזו אולי עדיין קיימת ברקע, אבל נהגים כבר ראו שהשד לא כל כך מפחיד ואפשר להסתדר עם הטווח שמציעות רוב המכוניות וגם עם טעינה.

 

 

 

 

אדיוניקס הישראלית מתכוונת לשדרג את הטווח וגם את זמן הטעינה של סוללות. ד"ר מושיאל ביטון, מייסד ומנכ"ל החברה, מסביר שבכל סוללה בעולם נעשה שימוש ברכיב אלומיניום, כמו נייר האלומיניום שיש כמעט בכל בית, והרכיב הזה לא השתנה כבר 30 שנה. בזמן לימודיו באימפריאל קולג' הלונדוני הוא עלה על הרעיון להחליף את הרכיב הזה בלבד, להפחית את ההתנגדות בסוללה וכך להביא לשיפור של עשרות אחוזים בטווח הנסיעה של מכונית חשמלית ובזמן הטעינה. לדבריו, בדיקות שערכו הראו ש"אנחנו יכולים לקצר את זמן הטעינה של סוללות ב-50%".

 

ד"ר מושיאל ביטון ד"ר מושיאל ביטון צילום: אדיוניקס

 

 

ביטון מסביר כי החלפת הרכיב הקיים בסוללות הוא תהליך פשוט יחסית: החברה מתמקדת במבנה הפיזי (ארכטיקטורה) ולא בשינוי הכימיה בסוללה - דבר שלוקח זמן רב ודורש בדיקה של יציבות ובטיחות החומרים. החברה גייסה יותר מ-40 מיליון דולר ממשקיעים אסטרטגיים ופיננסיים, וכבר מבצעת פיילוט לשימוש ברכיב שלה בסוללות.

 

בראיון לפודקאסט "30 דקות או פחות" הוא מסביר למה החליט לחזור לישראל ולבסס את הפעילות כאן, איך משכנעים חבר דירקטוריון מטסלה ודיימלר להצטרף לסטארט-אפ שלך ולמה מדינת ישראל חייבת לפתח תשתיות ולעודד הקמת מפעלי סוללות גם בארץ.

 

 

 
להאזנה לפודקאסט לחצו כאן >>

 

 

מראיין: אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

x