סגור

אלקטרה צריכה מחסלת את יינות ביתן ומגה והופכת אותן לרשת הענק הצרפתית קרפור

אחת מרשתות הקמעונאות הגדולות בעולם בדרך לישראל: הסניפים הראשונים של קרפור ייפתחו על ידי אלקטרה עד סוף השנה ותוך 3 שנים יוסבו למעלה מ-150 סניפי יינות ביתן ומגה למותג הצרפתי. מנכ"ל יינות ביתן עמית זאב: "הכניסה של קרפור תשנה את כללי המשחק בשוק"

אלקטרה צריכה הודיעה הבוקר על צעד דרמטי בשוק הקמעונאות בישראל: החברה שבשליטת האחים דני ומייקי זלקינד חתמה על מזכר הבנות עם מותג הקמעונאות הבינלאומי קרפור (Carrefour) לפתיחת רשת חנויות סופרמרקטים בישראל.
על פי אלקטרה, הסניפים הראשונים של קרפור ייפתחו עד סוף השנה, ותוך שלוש שנים יוסבו למעלה מ-150 סניפים של יינות ביתן ומגה למותג הצרפתי שתחתיו פועלת הרשת. קרפור היא אחת הקמעונאיות הגדולות בעולם מבחינת הכנסותיה. בכוונת אלקטרה, להתחיל למכור את המוצרים הממותגים של קרפור בסניפי יינות ביתן עוד לפני הקיץ.
מדובר בצעד שנחשב לשובר שוויון בשוק, שכן יש לו משמעויות דרמטיות מבחינה אלקטרה. החברה תוכל להשתמש בעוצמת הרשת הבינלאומית לטובת רכש מספקיה, במחירים נמוכים, ותוכל להשיק בישראל מותג פרטי תחת המותג הקיים ועל בסיס המוצרים של החברה בחו״ל.
2 צפייה בגלריה
סניף קרפור בפריז
סניף קרפור בפריז
סניף קרפור בפריז. כוח קנייה עצום שיאפשר רכש מספקים במחירים נמוכים
(בלומברג)
קרפור היא הקמעונאית הבינלאומית הגדולה ביותר שנכנסה עד היום לישראל עם כ-13,900 סניפים ומחזור מכירות של 81.2 מיליארד יורו. בקרפור מתבצעות למעלה מ-2 מיליארד עסקאות בשנה, ומחזור מכירות של החברה נכון לשנת 2021 הסתכם ב-81.2 מיליארד אירו.
קרפור היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסת פריז. שווי השוק של החברה עומד על כ-14 מיליארד יורו.
הסכם הזכיינות בין הצדדים הוא לתקופה של 20 שנה, עם אפשרות להארכה ל-20 שנים נוספות. תמורת הזכיינות תכלול תשלום ראשוני, בתוספת תשלומים שישולמו כשיעור מההכנסות. הצדדים יפעלו לחתימה על הסכם מחייב עד אפריל 2022.
פטריק לאספרגוס, נשיא החטיבה הבינלאומית של קרפור מסר: "הגעתה של קרפור לישראל תעזור משמעותית בשיפור חוויית הקניה המקומית ותחזק את כוח הקנייה של הצרכן שיקבל מוצרים טובים יותר, במחירים נוחים יותר".
מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה צביקה שוימר מסר: "כניסת קרפור לישראל היא המהלך הגדול והמשמעותי ביותר בתולדות הקמעונאות בישראל. היותה של קרפור רשת שיווק עולמית מובילה ויצרנית מזון וצריכה מהגדולות בעולם, יאפשרו לאלקטרה מוצרי צריכה להוביל את שוק המזון והצריכה בישראל ולהיכנס לתחומים חדשים".
2 צפייה בגלריה
צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה
צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה
צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה. "המהלך המשמעותי ביותר בתולדות הקמעונאות בישראל"
(צילום: תמר מצפי)
מנכ"ל יינות ביתן עמית זאב מסר: "הכניסה של קרפור תשנה את כללי המשחק בשוק ותעניק לנו בידול ויתרון מול המתחרים. אנחנו מתכוונים להביא בשורה ושינוי שיורגשו בכל בית ובית ולהציע פתרונות ליוקר המחיה לקהל הצרכנים בישראל".

רשת השיווק המובילה באירופה

קרפור נוסדה ב-1960 בצרפת והיא אחת מרשתות השיווק הגדולות בעולם. לרשת מעל 13,900 סניפים ברחבי העולם ב-47 מדינות. היא פועלת באופן ישיר ברחבי אירופה וכן, פועלת במסגרת שותפויות במדינות נוספות במזרח התיכון, בצפון אפריקה, במזרח אסיה ובאפריקה. רק בשנה החולפת נפתחו למעלה מ-200 חנויות של קרפור ברחבי העולם.
החברה פועלת בפורמטים קמעונאיים שונים: היפר-מרקטים, סופרמרקטים, Cash & Carry, חנויות עירוניות, ואתרי מכירות אונליין, המותאמים לכל מדינה ומדינה. החברה מפעילה חנויות בגדלים שונים מ-80 מ"ר ועד ל-20,000 מ"ר.
בנוסף, קרפור היא אחת מיצרניות המזון והצריכה הגדולות בעולם. החברה מייצרת במאות מפעלים ברחבי העולם, 14,000 מוצרי מזון ונון-פוד, תחת 20 מותגים שבבעלותה. קרפור מייצרת פסטה, שוקולדים, חטיפים, גבינות, מעדנים, קטשופ, רטבים, שימורים, מזון טרי, יין, בירה, מוצרי ניקיון, מוצרי היגיינה, דטרגנטים, מזון אורגני ועוד.
לחברה התמחות מיוחדת בגסטרונומיה הצרפתית והיא מציעה מגוון מוצרים רחב וייחודי בתחום היינות, גבינות, מאפים וקינוחים.
פרט למזון וצריכה, קרפור פעילה בעוד מגוון רחב של תחומים ובהם: צעצועים, תחפושות, הלבשה תחתונה, אופנה, ספורט, כלי בית ומוצרים לבית, רהיטים, כלי עבודה, ציוד משרדי ועוד. מדי שנה משיקה החברה 8 קולקציות מתחלפות בתחומים אלה. המוצרים נמכרים הן בסניפי הרשת והן באמצעות האונליין.