סגור

עוד צרות לטסלה: מדוע רכביה בולמים בפתאומיות?

הרשויות בארה"ב נערכות לביצוע בדיקה של תופעת "בלימת פאנטום" ברכבים של טסלה, בה מערכות הבלימה האוטומטית פועלות שלא לצורך ובאופן שעלול דווקא לגרום לתאונה; זאת בעקבות דיווחים על זינוק במקרים מסוג זה

הסוכנות הממשלתית לבטיחות בדרכי בארה"ב (NHTSA) נערכת לחקירת מקרים של "בלימת פאנטום" במכוניות טסלה ממספר דגמים, כך מדווחים אמצעי תקשורת במדינה.


"בלימת פאנטום" היא מונח אשר הפך נפוץ בשנים האחרונות עם הופעת מערכות בטיחות אקטיביות אשר מסוגלות לבלום את המכונית בפתאומיות עם הופעת סכנה ומתייחסת למצב בו המערכת טועה ומבצעת את הבלימה ללא כל צורך. הסיבות ל"בלימת פאנטום" עשויות להיות מגוונות ולכלול תנאי מזג אוויר, רכבים אשר מגיעים ממול ועוד אירועים שהרכב עשוי לפרש כאיום כשבמקרה הגרוע הדבר עלול להסתיים בתאונה, למשל במקרה של פגיעה מאחור בכביש המהיר.


לפי אותם פרסומים, הסיבה העיקרית להיערכות לביצוע חקירה היא עלייה פתאומית במספר מקרי "בלימת פאנטום" במכוניות טסלה בשלושת החודשים האחרונים. כך, מנובמבר 2021 תועדו 107 מקרים כאלו זאת ביחס ל-34 מקרים של בלימת פאנטום ב-22 החודשים אשר קדמו לו.
לאחר הפרסומים בארה"ב החלו בעלי רכבים לתעד תקריות כאלה מה שעשוי להחיש את החקירה הפדראלית בארה"ב עם הימצאות מקרים נוספים.
הפרסום האחרון מצטרף לפרסומים אחרים מהתקופה האחרונה לגבי בעיות בטיחות במכוניות יצרנית הרכב החשמלי. לפני כשבועיים, ארגון אמריקאי שפועל לאסור שימוש בתוכנות לא בטוחות, טען כי מחקר שערך גילה סטיות תמרון רבות שביצעה התוכנה של טסלה. "זו התוכנה הגרועה ביותר שנמכרה אי פעם על ידי חברה בפורצ'ן 500", נכתב במודעה שפורסמה בניו יורק טיימס.
לפני כחודש, טסלה שינתה את המדיניות שלה והחליטה לא לאפשר יותר לשחק משחקי מחשב במסכי המגע במכוניות בעודן נוסעות, זאת בעקבות חקירה שפתחו נגדה הרגולטורים בארה"ב.