סגור

אוטומקס: הכנסות של כ-414 מיליון שקל ב-2021

מדובר בזינוק של 48% לעומת 2020 ליבואנית הרכב המקבילה הגדולה בישראל. לחברה 19 זיכיונות יבוא

אוטומקס, יבואנית הרכב המקבילה הגדולה בישראל, מפרסמת את תחזית הכנסותיה לשנת 2021, ממנה עולה כי בדומה לענף יבוא הרכב הסדיר - גם אוטומקס נמצאת בדרכה לרשום שנת שיא.
יבוא מקביל, או כהגדרתו בחוק "יבוא עקיף", הוא יבוא במסגרתו רוכש יבואן רכב את מכוניותיו מסוכן של יצרן הרכב בחו"ל. אוטומקס נחשבת ליבואנית הרכב המקבילה הגדולה בישראל, ומחזיקה במספר סניפים ברחבי הארץ. יצוין כי בזמן שאוטומקס מציגה נתונים מעודדים על גידול בהכנסות החברה, בכיריה מתמודדים עם כתבי אישום אשר הוגשו נגדם בגין שורה של עבירות ביבוא רכב.
1 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 20.11.18 פליטי הפקקים פקק פקקים איילון
מוסף שבועי 20.11.18 פליטי הפקקים פקק פקקים איילון
אילוסטרציה
(צילום: אוראל כהן)
דיווחי אוטומקס מצביעים כאמור על גידול בפעילות החברה ובהכנסותיה. לפי דיווח אוטומקס, רשמה החברה בשנת 2021 הכנסות בסך של כ-414 מיליון שקל, עלייה של 48% לעומת 2020. ברבעון האחרון אשתקד רשמה אוטומקס הכנסות בגובה של כ-135 מיליון שקל, עלייה של 54.6% לעומת התקופה המקבילה ב-2021.
אוטומקס עצמה מציגה בדיווחיה את המידע שפורסם ב"כלכליסט" בשבוע שעבר, שלפיו מספר הזיכיונות ליבוא מקביל של החברה גדל מ-12 זיכיונות יבוא ב-2019 ל-19 זיכיונות יבוא ב-2021, כאשר שלושה מן הזיכיונות האלה - של מאזדה, מיני ופורשה - הושגו במהלך הרבעון האחרון.
בפועל, שוק הרכב הישראלי סיפק לעוסקים ביבוא מקביל בשנה שעברה שפע של הזדמנויות ממספר סיבות. ראשית, יבואני הרכב הישירים שקטו על השמרים. כיום בעידן בו השוק צועד בכיוון תחבורה ירוקה עדיין לא ניתן לרכוש בישראל את גרסאות הפלאג-אין הייבריד של מכוניות סקודה וסיאט, גם לא את גרסת הפלאג-אין הייבריד הפופולרית של ג'יפ רנגלר, לא את מכוניותיה החשמליות של מאזדה, וגם לא את מכוניותיה החשמליות של פורד.
מדובר כאן בשמרנות של יבואני הרכב הוותיקים, העדפה מופגנת לדגמים המזהמים שניתן לרכוש בזול וגם שיקולי יצרן בכל הנוגע להסטת אספקת דגמים לשוק האירופי. דגמים אלה ואחרים מיובאים על ידי אוטומקס ודומותיה לישראל מכיוון שהן רוכשות ישירות מן הסוכנים באירופה. יתרה מזאת, השנה שערי המטבעות היו טובים לעוסקים ביבוא המקביל, בדיוק כפי שהיו טובים לעוסקים ביבוא ישיר.
ומעבר לכך, המחסור העולמי ברכבים אשר נגרם בעקבות משבר השבבים השפיע על כל יבואני הרכב, אבל למי שעוסק ביבוא מקביל יש יתרון משמעותי: היכולת להציע מגוון גדול של מותגים תחת אותה קורת גג, מה שיבואני הרכב הוותיקים עושים בזהירות ובשקט ורק בדרכים ש"מקובלות" בענף הרכב, ואינן עוברות למראית עין על הכללים הבלתי כתובים של ענף, הרכב אשר קובעים כי אסור למכור מכוניות של מתחרים.