סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט טק
טריפאקשנס גייסה 275 מיליון דולר לפי שווי של 7.25 מיליארד

ענקית התיירות העסקית האמריקאית, שהוקמה על ידי הישראלים אריאל כהן ואילן טוויג, גייסה עד היום קרוב ל-1.3 מיליארד דולר סה"כ; הסבב הנוכחי הובל על ידי Greenoaks, בהשתתפות המשקיע אלעד גיל, Base Partners והמשקיעים המרכזיים שלקחו חלק בסבבים הקודמים. כהן: "אף חברה אחרת בשוק לא מסוגלת לספק פתרון מאוחד כמו שלנו"

ענקית התיירות העסקית טריפאקשנס (TripActions) האמריקאית, שהוקמה ב-2015 על ידי היזמים הישראלים אריאל כהן ואילן טוויג, גייסה 275 מיליון דולר בסבב F לפי הערכת שווי של 7.25 מיליארד דולר אחרי הכסף. המהלך הובל על ידי Greenoaks, בהשתתפות המשקיע אלעד גיל, Base Partners והמשקיעים המרכזיים שלקחו חלק בסבבים הקודמים. בין משקיעי החברה בעבר: לייטספיד, זאב ונצ'רס של אורן זאב ו-Group 11 של דובי פרנסס.
טריפאקשנס מציעה מערכת לתכנון והזמנת נסיעות עסקיות וניהול הוצאות. בשנה האחרונה אף הקימה מרכז פיתוח בתל אביב. עד היום גייסה החברה קרוב ל-1.3 מיליארד דולר.
בשנה האחרונה נכנסה החברה לתחום הנסיעות הפרטיות, כאשר פיתחה את פלטפורמת ההזמנות האישיות לטיולים TripActions Lemonade שמציעה את אותה חווית משתמש למטיילים גם בחייהם האישיים והעסקיים - ומאפשרת לנוסעים בנסיעות עסקים להוסיף בקלות רבה יום שמוקדש רק לעצמם, או אף להזמין את החופשה המשפחתית הבאה שלהם.
למרות שבתחילת מגיפת הקורונה נאלצה החברה לבצע שינויים משמעותיים בחברה ואף לפטר מאות עובדים, מהר מאוד הירידה בעסקים נפסקה ואף החלה גדילה משמעותית שנבעה מהמעבר לעולם הדיגיטלי של חברות רבות והחזרה לטיסות - בתחילה רק בתוך ארצות הברית ובהמשך גם באירופה. כמו כן, החברה העמיקה את פעילותה בעולם מימון הוצאות הנסיעה וכיום חלק משמעותי מפעילותה קשור לניהול ההוצאות העסקיות של ארגונים.
״TripActions חווה צמיחה משמעותית מכיוון שחברות מכירות בצורך בכלים הטכנולוגיים שלנו", אומר המנכ"ל אריאל כהן. "בזמן ש-TripActions ממשיכה לבצע מהפיכה בשוק הנסיעות הארגוניות, פלטפורמת TripActions Liquid שפיתחנו מיועדת להחליף פתרונות ניהול הוצאות מסורתיים. אף חברה אחרת בשוק כיום לא מסוגלת לספק פתרון T&E (ניהול נסיעות עסקיות/ארגוניות) מאוחד כמו שלנו לחברות ולארגונים בקנה מידה עולמי".
מהחברה נמסר שבין 1 בפברואר 2020 ועד 31 ביולי 2021, TripActions יותר מהכפילה את תקציבי הנסיעות המצרפיים המנוהלים אצלה, בעוד שתקציבי ההוצאות המנוהלים על ידה גדלו ב-1400% באותה תקופה. לקוחות ארגוניים בולטים שהצטרפו לשימוש בפלטפורמה של TripActions, כוללים את Heineken, Crate & Barrel ו-Snowflake.
״TripActions היא חברה ייחודית, חד-פעמית ומבטיחה ביותר בנוף העולמי של פתרונות ניהול נסיעות עסקיות והוצאות", אומר אלעד גיל, שהעמיק בסיבוב הנוכחי את השקעתו הראשונית. "הגדלת החלק שלי הייתה החלטה קלה".
כיום, 68% מכלל לקוחות החברה עברו ממערכות ניהול הוצאות ונסיעות עסקיות מדור קודם לפתרון נסיעות והוצאות משולב המציע נראות ויעילות ללא תחרות. בחצי השנה האחרונה, TripActions Liquid רשמה גידול של יותר מ-500% בהיקף העסקאות וכ-400% צמיחה בקרב משתמשים פעילים. הפתרונות המסורתיים של פעם, דרשו מצוותי הנהלת הכספים בחברות השונות לבחון כל הוצאה והוצאה. כיום, תוך שימוש בכרטיסים חכמים - פיזיים ווירטואליים - בארגונים המשתמשים ב-TripActions Liquid, רק 5%-10% מהעסקאות הללו דורשות בדיקה, מה שמפחית את שעות הדיווח עד 66% ואת הזמנים המוקדשים להסדרים בנושא עד 95%. ללקוחות הארגוניים המשמעות היא צמצום העבודה בפועל משבועות לשעות.
1 צפייה בגלריה
מימין אילן טוויג ו אריאל כהן טריפאקשנס
מימין אילן טוויג ו אריאל כהן טריפאקשנס
אילן טוויג ואריאל כהן, טריפאקשנס
(צילום: יחצ)
מהחברה נמסר שנפח ההזמנות ב-TripActions עבר כעת את הרמות שלפני הקורונה תודות לגידול בנתח השוק וחדשנות הפתרונות והמוצרים, שבידלו את החברה מהמתחרים ואפשרו לנוסעים עסקיים לחזור לנסיעות מהר יותר בהשוואה לאופציות החלופיות הידניות המסורתיות מדור קודם.
עם טביעת רגל בינלאומית שהולכת וגדלה - המגובה על ידי צוות סוכני נסיעות ברמה העולמית - TripActions תמשיך את התרחבותה המהירה באירופה, שמייצגת כיום 30% מעסקאות החברה. Reed & Mackay, שנרכשה במהלך מאי 2021 ועוסקת בניהול פגישות, אירועים ושירותי VIP ללקוחות TripActions, תראה בעקבות הגיוס העמקה של השקעה בצוותי תמיכה, מוצרים ומכירות. TripActions מתכננת להוסיף למעלה מ-150 עובדים למצבת כוח האדם שלה בבריטניה, בישראל ובכל רחבי אירופה בשנת הכספים הנוכחית.