סגור

טראקנט בהסכם של 3 מיליון יורו בשנה עם ענקית השילוח הדנית DSV

חברת התובלה מאילת, תחת ניהולו של המייסד חנן פרידמן, תוסיף למאגר שלה אלפי לקוחות תחת המטרייה של DSV; האחרונה תיישם את המערכת של טראקנט בקרב אלפי חברות התובלה הרומניות שפועלות תחתיה

הסכם חדש לטראקנט עם ענקית ההובלה מדנמרק DSV צפוי לייצר לה הכנסות בהיקף של מיליוני יורו בשנה ולהוסיף למאגר שלה אלפי חברות תובלה חדשות באירופה. טראקנט מפתחת פלטפורמה ייחודית מבוססת ענן למיטוב של תובלה יבשתית עבור חברות המנהלות ציי רכב.


קבוצת DSV נסחרת לפי שווי של 62 מיליארד דולר בבורסה הדנית. היא תיישם את המערכת של טראקנט בקרב אלפי חברות התובלה הרומניות שפועלות תחתיה ברומניה, בכל הנסיעות שנערכות בתוך המדינה וגם בנסיעות שיוצאות מרומניה למדינות אחרות.

1 צפייה בגלריה
חנן פרידמן מייסד נשיא Trucknet Enterprise קלינטק
חנן פרידמן מייסד נשיא Trucknet Enterprise קלינטק
חנן פרידמן, מייסד ומנכ"ל טראקנט

המשמעות היא תוספת של 3,000 חברות תובלה שונות שפועלות תחת קבוצת DSV ברומניה. מדובר בתוספת משמעותית ל-5,000 חברות התובלה שכבר רשומות כלקוחות של טרקאנט, שמרביתן פועלות בצרפת. ניתן להעריך שתהיה חפיפה בשיעור של אחוזים בודדים בקרב חברות התובלה המצטרפות לטראקנט בעקבות יישום ההסכם עם DSV ברומניה.
DSV תפעיל את הפלטפורמה של טראקנט ברומניה, שמבצעת "שידוך" בין מטענים למשאיות פנויות, ובכך מייעלת את השילוח. השימוש המסחרי בפלטפורמה צפוי כבר בתחילת אוקטובר הקרוב. החברה אינה מספקת הערכה מספרית להיקף ההכנסות הצפוי. אולם כן ניתן לבצע הערכה מה היקף ההכנסות שתייצר לה הפעילות החדשה.
טראקנט צפויה לקבל הכנסות ממספר מקורות. ההכנסה הראשונה, לאחר תקופת הרצה, היא בגובה של 3 מיליון יורו בתוספת מע"מ על כל משלוח שתוביל. DSV התחייבה לכמות מינימום של 1,000 משלוחים לכל חודש. בנוסף לכך תשלם לטראקנט דמי אחזקה חודשיים בסך של 1,500 יורו (בתוספת מע"מ). אם DSV תבצע למעלה מ-3,500 הובלות בחודש תוך שימוש בפלטפורמת טראקנט, היא תהיה פטורה מתשלום דמי האחזקה עבור אותו חודש.
אך ההכנסות משני המקורות הללו הן בבחינת "הכסף הקטן" בעסקה. עיקר ההכנסה מהמערכת של טראקנט מגיע מביצוע "שידוך" בין משאית ריקה למטען. לפי התשקיף של טראקנט, היא מקבלת עמלה של 5% מעלות הנסיעה. העלות של נסיעה ממוצעת עומדת על 2,000 יורו, ולכן מדובר בהכנסה על עמלת שידוך של 100 יורו על כל נסיעה כזאת. בהינתן הפעילות האינטנסיבית של DSV ברומניה, ההערכה היא שמדובר בהכנסות שינועו בין 2.8 עד 3 מיליון יורו בשנה לטראקנט מההסכם.
חנן פרידמן, מנכ"ל ומייסד החברה: "בתוך זמן קצר שתי חברות משמעותיות באירופה החליטו להשתמש במערכת שלנו לאחר שראו את הערך הרב שהיא נותנת לכלל המשתמשים. הבעת אמון זו בזמן מהיר מחזקת את הביטחון שלנו הן בצורך העולמי, ובמיוחד באמון הגדול שאנו זוכים בטכנולוגיה שפיתחנו וביעילות והרווחיות שהביאה עמה".
מניית טארקנט עולה ב-0.6% במהלך המסחר בבורסה היום, לאחר שירדה בשיעור של 2.4% מתחילת החודש. החברה הונפקה במרץ האחרון, ומאז ההנפקה זינקה המניה שלה ב-115%. שווי השוק של טראקנט עומד על 149 מיליון שקל.