סגור

הרכבת הקלה מחיפה לנצרת צוברת תאוצה, עם שלושה מכרזים בהיקף של כמיליארד שקל

בחודש הקרוב חוצה ישראל תפרסם מכרזים לתכנון וביצוע גשרים ומנהרות לאורך תוואי הרכבת, על פני 41 ק"מ. בקו יהיו 20 תחנות, ובו מעל 30 רכבות מדי 4 דקות. הזוכים יתחייבו לסיים את העבודות בכ-3.5 שנים

חברת חוצה ישראל מתקדמת שלב נוסף בעבודות הביצוע של פרויקט הרכבת הקלה "נופית", המיועד להיבנות מחיפה עד נצרת, ואשר מקודם על ידי משרד התחבורה.
במסגרת זו יוצאת החברה עם שלושה מכרזי ענק לתכנון וביצוע (Design-Build) גשרים ומנהרות לאורך תוואי הרכבת הקלה.
שלושת המכרזים הם רחבי היקף ותכולה ונאמדים יחדיו בכמיליארד שקל. הפרויקטים מבוצעים במסגרת עבודות שלב אינפרא 1 של הרכבת הקלה נופית.
ביום חמישי שעבר פרסמה החברה את המכרז הראשון מבין השלושה. מדובר במכרז תכנון-ביצוע (DB) של רצף גשרים, במקטע מרכזית המפרץ-וולקן, באורך כולל של יותר מ-3 ק"מ, אשר מתחיל בצמוד לחניון מרכזית המפרץ, ממשיך מעל מסילות הרכבת (מסילת החוף), עובר מעל נחל קישון ונחל גדורה ומעל כביש מס' 4 באזור צומת וולקן (מחלף ההסתדרות), ומסתיים באזור הדפו - מרכז התפעול והאחזקה העתידי של קו הרכבת הקלה נופית, באזור התעשייה בקריית אתא.
3 צפייה בגלריה
קו הרכבת הקלה נופית
קו הרכבת הקלה נופית
קו הרכבת הקלה נופית
(באדיבות: חברת חוצה ישראל)
הקבלנים המשתתפים במכרז יידרשו להגיש הצעת מחיר לביצוע העבודה אותה יידרשו לסיים בתוך 41 חודשים. שני המכרזים האחרים יפורסמו כאמור בתקופה הקרובה.
אורכו של קו הרכבת הקלה נופית הוא כ-41 ק"מ, ויוקמו בו כ-20 תחנות לאיסוף והורדת נוסעים, חניוני "חנה וסע" לאורך התוואי, מתחם דפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו מעל 30 רכבות בתדירות נסיעה מרבית של כל 4 דקות. לפי התחזיות, מספר הנוסעים היומי הצפוי יהיה כ-100,000, ומהירות הנסיעה המרבית תעמוד על כ-100 קמ"ש. עד כה פורסמו בין השאר מכרזים לבחירת חברת ניהול לפרויקט, לבחירת חברת תכנון ולביצוע עבודות בינוי ותשתית (נבחרו עשר חברות קבלניות שכבר עובדות בשטח).


3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי מפלגת המחנה הציוני
מרב מיכאלי מפלגת המחנה הציוני
מרב מיכאלי
(צילום: עמית שעל)
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, מסרה: "עם כניסתי לתפקיד הכרזתי על קידום תחבורה ציבורית לראש סדר העדיפויות ובתקציב שהעברנו בממשלה הבאנו הלכה למעשה תקציבי ענק לתחבורה הציבורית. פרויקט רק"ל נופית משלב תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית ומוביל צעד קדימה את היכולת שלנו לנוע לא רק ממקום למקום פיזית, אלא לנוע ולהגיע לאן שנרצה בחיים. הפרויקט יקדם את התחבורה הציבורית כמפתח לפיתוח עירוני בצפון הארץ, ויאפשר חיזוק של יכולת הסעת ההמונים ככלי להפחתת גודש ועומס בכבישים".
3 צפייה בגלריה
הדמיה יפתחאל רכבת קלה נופית
הדמיה יפתחאל רכבת קלה נופית
הדמיה, גשר יפתחאל, מעל תוואי הרכבת הקלה נופית
(in3D עבור חוצה ישראל)
דן שנבך, מנכ"ל חוצה ישראל, מסר: "מדובר במכרזים גדולים ומורכבים לקידום הפרויקט, ואנו צופים כי יענו להם חברות התשתית המובילות בישראל. במקביל לקידום עבודות הביצוע מתקדמת החברה במרץ גם עם המכרז הזכייני, והיא צפויה להודיע בזמן הקרוב על החברות אשר עברו את שלב המיון המוקדם (PQ)".