סגור

מכירות חזקות והפרשי מטבעות סייעו לדיפלומט ברבעון השני

הכנסות חברת ההפצה, שפועלת בישראל, בגיאורגיה ובדרום אפריקה, עלו ב־14%, והרווח הנקי זינק ל־29 מיליון שקל

דיפלומט מציגה עלייה במכירות וברווחים ברבעון השני השנה. עיקר הצמיחה של החברה מקורו במכירות חזקות בישראל ובגיאורגיה ובהשפעה חיובית של הפרשי המטבעות. ההכנסות עלו ב־14% והסתכמו ב־708 מיליון שקל. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון השני ב־29 מיליון שקל לעומת 19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
חברת ההפצה רשמה עלייה של 20% ברווח הגולמי ברבעון, והוא הסתכם ב־149 מיליון שקל. העלייה נובעת מצמיחה במכירות ומשיפור תמהיל המכירות, שהגדיל את שיעור הרווחיות הגולמית ל־21%, לעומת 20% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי זינק ב־44.4% לסכום של 42 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות צמח מ־4% ברבעון המקביל אשתקד ל־6% ברבעון הנוכחי.
2 צפייה בגלריה
בעל השליטה ב דיפלומט נעם וימן
בעל השליטה ב דיפלומט נעם וימן
נעם וימן, בעל השליטה בדיפלומט
(צילום: קרן בן ציון)
הוצאות המימון של דיפלומט צמחו ל־4 מיליון שקל לעומת 1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, בשל העלייה בהוצאות הפרשי שער המטבעות בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 27 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של 18 מיליון שקל.
בישראל צמחו מכירות חברת ההפצה ב־19% לסכום של 415.7 מיליון שקל, עלייה שמיוחסת בעיקר לחולשה במכירות ברבעון המקביל אשתקד, לאחר המכירות המוגברות שאפיינו את מרץ 2020, שבו התפרץ נגיף הקורונה. הרווח התפעולי בפעילות בישראל עלה ב־42% ועמד על 28 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
פמפרס מוצרי פרוקטר אנד גמבל אחד המותגים המיובאים על ידי דיפלומט
פמפרס מוצרי פרוקטר אנד גמבל אחד המותגים המיובאים על ידי דיפלומט
פמפרס של פרוקטר אנד גמבל, אחד המותגים המיובאים על ידי דיפלומט
(צילום: ויקיפדיה)
ישראל מהווה את עיקר הפעילות של דיפלומט, עם הפצה ל־3,000 רשתות ונקודות מכירה. דיפלומט מפיצה בלעדית של מוצרי פרוקטר אנד גמבל בישראל ובמדינות נוספות, ובאפריל האחרון חידשה את הסכם ההפצה בישראל עד 2023.
בגיאורגיה מכירות החברה צמחו ב־10 מיליון שקל, אך קוזזו עם הפרשי תרגום שליליים של 5 מיליון שקל. המכירות במדינה הגיעו ל־49.6 מיליון שקל, והרווח התפעולי זינק ל־2.5 מיליון שקל לעומת 117 אלף שקל, בעקבות חיסכון בהוצאות תפעול ועלייה ברווח הגולמי. בגיאורגיה מפיצה דיפלומט גם את מוצרי נסטלה לצד מוצרי פרוקטר. בסוף השנה צפויה נסטלה לפרסם מכרז חדש להתקשרות עם מפיץ בגיאורגיה.
בדרום אפריקה, שם פרוקטר אנד גמבל לקחה ביולי האחרון חלק מפעילות ההפצה של דיפלומט, צמחו המכירות ב־5% בעזרת תרגום חיובי של הפרשי המטבעות הזרים בהשוואה לשקל, שתרמו 30 מיליון שקל למכירות. בנטרול הפרשי תרגום חיוביים, דיפלומט היתה מציגה ירידה של 21 מיליון שקל במכירות בדרום אפריקה בהשוואה לרבעון המקביל.