סגור

קבוצת גולף: עלייה בהכנסות לצד ירידה של 42% ברווח הנקי ברבעון השני

הקבוצה רשמה עלייה של 26% בהכנסות ל-230 מיליון שקל ואילו הרווח הנקי ירד ל-12.8 מיליון שקל. הקבוצה תחלק דיבידנד של 10 מיליון שקל, לאחר שחילקה דיבידנד זהה ברבעון הראשון

קבוצת גולף סיימה את הרבעון השני של השנה עם עלייה בהכנסות לצד ירידה ברווח הנקי. הקבוצה הכריזה על חלוקה של דיבידנד בהיקף 10 מיליון שקל, שמתווסף לדיבידנד של 10 מיליון שקל שחילקה ברבעון הראשון של 2021.
הכנסות קבוצת האופנה הסתכמו ב-230 מיליון שקל, עלייה של 26% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. בשורה תחתונה סיימה הקבוצה את הרבעון עם ירידה של 42% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות והוא הסתכם ב- 12.8 מיליון שקל.
העלייה מיוחסת לסגירת החנויות ברבעון השני 2020 בשל הסגרים שהוטלו בשיאה של מגפת הקורונה. העלייה במכירות שורשרה לרווח הגולמי שעלה ב-28% ברבעון ל-148 מיליון שקל. גולף צמצמה את שיעור ההנחות ללקוחות מתחילת השנה, מהלך ששיפר את שיעור הרווח הגולמי ל-64.4% לעומת 63.4% ברבעון המקביל. לשיפור הרווחיות תרמו גם שינוי שערי החליפין ומירידה בההפרשה לירידת ערך מלאי, והיא קוזזה בשחיקה בשיעור הרווח הגולמי של עדיקה.
1 צפייה בגלריה
חנות של גולף אנד גו
חנות של גולף אנד גו
חנות של גולף אנד גו
(שי אפשטיין)
החנויות פעלו באופן מלא
ברבעון הנוכחי פעלו החנויות באופן מלא לעומת הרבעון הקודם שאופיין בסגרים בחלק מהתקופה, והוצאות המכירה והשיווק של הקבוצה עלו ב-58.8% ל-121 מיליון שקל. גם שיעור ההוצאות מכלל מכירות החברה צמח ל-52.7% לעומת 41.7% ברבעון מקביל.
עובדי המטה שהוחזרו מחל"ת ברבעון הנוכחי תרמו לעלייה בהוצאות הנהלה וכלליות שהסתכמו ב-10.8 מיליון שקל לעומת 8.2 מיליון שקל ברבעון מקביל. הרווח התפעולי ירד ב-46.5% ל-15.5 מיליון שקל בשל המעבר של עדיקה להפסד תפעולי של 8.2 מיליון שקל וכן כתוצאה מירידה בחנויות הזהות בתחום כלי הבית.
עליית של יותר מ-70% במכירות האופנה
בתחום האופנה עלו המכירות של גולף ב-72.6% ועמדו על 87.2 מיליון שקל כתוצאה מפעילות מלאה של החנויות ברבעון הנוכחי ומעלייה במכירות אתר הסחר. פעילות המגזר רשמה רווח תפעולי של 15.9 מיליון שקל לעומת 8.5 מיליון שקל ברבעון מקביל, כתוצאה מעלייה במכירות וברווח הגולמי והתייעלות וצמצום הוצאות תפעוליות.
הפדיון למ"ר בחנויות הזהות עלה ל-1,812 שקל לעומת 1,292 שקל ברבעון מקביל.
בתחום אופנת הבית, שבו משחקת הקבוצה בין היתר עם המותג גולף אנד קו, עלו המכירות ב-7.5% ל-97.5 מיליון שקל. עם זאת, הפדיון למ"ר בחנויות הזהות של אופנת הבית ירד וגם באתר נרשמה ירידה בביקושים והרווח התפעולי במגזר נשחק ל-7.8 מיליון שקל לעומת 15.4 מיליון שקל ברבעון מקביל.
הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות עמד ברבעון על 869 שקל לעומת 971 שקל ברבעון מקביל.