סגור

בלעדי
בשיא החום הישראלי: תקלה במזגן במכוניות טסלה

לקוחות שרכשו מודל 3 מתלוננים על מזגנים שהפסיקו במפתיע לפעול, ונענים בחברה שמדובר בכשל מוכר בצינורית מזגן שאינה נמצאת במלאי. טסלה: "מכוניות ראשונות כבר תוקנו וחזרו לכביש, ואנחנו עובדים כדי לתקן גם את השאר מהר ככל האפשר"

טסלה מודל 3 מתקשה להתמודד עם החום הישראלי: במוסך המרכזי של טסלה ישראל בפתח תקווה נראו היום יותר מעשרה דגמי מודל 3, שרובם ככל הנראה ממתינים לטיפול במזגנים שקרסו.

בקבוצות לקוחות החברה עלו בימים האחרונים מספר רב של תלונות של לקוחות החשמלית האמריקאית שגילו דווקא באוגוסט שהמזגן ברכבם הפסיק לעבוד. מודל 3 זקוקה במיוחד לקירור תא הנוסעים, משום שהיא מצוידת בגג זכוכית, המחדיר לתא הנוסעים חום רב. בעלי טסלה רבים משתמשים באפליקציה של החברה כדי להפעיל את המזגן ברכב עוד לפני שהם נכנסים אליו, כדי שלא לסבול מהחום ברכבים שחונים בשמש.
כאשר ניסו הלקוחות שסבלו מהתקלה לקבוע תור למוסך דרך האפליקציה של החברה, תואמו להם מועדים בספטמבר. לקוחות שסירבו לנסוע ברכב נטול מזגן תקין והגיעו ללא תיאום אל המוסך של החברה, נענו כי מדובר בתקלה מוכרת באחת מצינוריות המזגן, וכי החלק חסר במלאי.


1 צפייה בגלריה
מכוניות טסלה במוסף בפתח תקוה תקלה במזגן
מכוניות טסלה במוסף בפתח תקוה תקלה במזגן
מכוניות טסלה במוסך בפתח תקוה
(צילום: אודי עציון)
אנשי השירות של טסלה ישראל הציעו לחלק מהלקוחות רכב חלופי, והבטיחו לאחרים לתת להם החזר כספי על נסיעות במוניות עד שרכבם יתוקן.
מאז מרץ מסרה טסלה בישראל כמעט 3,000 מכוניות, והחודש היא צפויה למסור עוד כ-1,700. החוק מחייב יבואני רכב להחזיק לפחות מוסך אחד, אך שאר היבואנים מפעילים מוסכים נוספים, או מפעילים רשת של מוסכים חיצוניים לטפל ברכביהם. טסלה הסמיכה את מוסכי חברת "שגריר" לטפל בתיקוני פחחות ברכביה, אך טרם הסמיכה מוסכים נוספים. החברה מפעילה ניידות שירות.
מטסלה נמסר בתגובה: "אנחנו מודעים לכך שמספר קטן של מכוניות הושפעו מהתקלה. מכוניות ראשונות כבר תוקנו וחזרו לכביש, ואנחנו עובדים כדי לתקן גם את השאר מהר ככל האפשר".