סגור

נורוויג'ן קרוז ליין לביהמ"ש: האיסור בפלורידה לדרוש תעודת התחסנות - "פוליטי"

החוק, שקודם ע"י המושל הרפובליקני רון דסנטיס שמתנגד בחריפות לצעדי הממשל לבלימת הקורונה, אוסר על חברות, משרדי ממשלה ובתי הספר לדרוש תעודת חיסון נגד קורונה כדי לקבל שירותים. נורוויג'ן קרוז ליין מבקשת את סיוע ביהמ"ש הפדראלי

חברת השייט נורוויג'ן קרוז ליין (Norwegian Cruise Line) טענה שלשום (ו') בפני שופטת פדראלית כי החוק בפלורידה, האוסר על דרישת הוכחה על התחסנות, אושר ממניעים פוליטיים בלבד ולא מרצון להגן על פרטיות האנשים. בהתאם, בחברה דרשו לאפשר לה לדרוש בכל זאת מהנוסעים הצגת תעודת התחסנות כשספינות שלה יחזרו להפליג מפלורידה בהמשך החודש, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
הקרוז הראשון של החברה שיוצא ממיאמי מאז פרצה הקורונה מתוכנן ל-15 באוגוסט. אולם בעוד החברה התחייבה בפני רשויות הבריאות כי לפחות 95% מהנוסעים יהיו מחוסנים, החוק בפלורידה שקודם על ידי המושל רון דסנטיס משבש את התוכניות הללו.
2 צפייה בגלריה
שיט חופים אניה נורוויג'ן קרוז
שיט חופים אניה נורוויג'ן קרוז
של אניה נורוויג'ן קרוז
(צילום: רויטרס)
דסנטיס נחשב לדמות מובילה נגד הצעדים של הממשל לבלימת הקורונה. החוק בפלורידה אוסר על חברות, משרדים ממשלתיים ובתי הספר לדרוש הוכחה לחיסון נגד קורונה בתמורה למתן שירותים. בחוק יש מספר יוצאים מהכלל, ביניהם עובדי מערכת הבריאות.
2 צפייה בגלריה
מושל פלורידה רון דה סנטיס (Ron DeSantis).
מושל פלורידה רון דה סנטיס (Ron DeSantis).
מושל פלורידה Ron DeSantis
(רויטרס)
עורך דין מטעם נורוויג'ן טען בפני השופטת קת'לין וויליאמס כי המחוקקים כלל לא התכוונו למנוע הפלייה או להגן על פרטיות. "הם רוצים להרוויח נקדות פוליטיות עבור צד אחד בדיון בשאלה האם אנשים צריכים להתחסן", אמר עוה"ד דרק שפר. עם זאת, העו"ד שמייצג את מדינת פלורידה, פטר פטרסון, ענה בתגובה: "אנחנו לא רוצים שאנשים יצטרכו להסתובב עם מסמכים כדי לקבל גישה למרחב הכלכלי".
נורוויג'ן מסתכנת בקנס של עד 5,000 דולר לכל נוסע שיסרבו לעלות על הסיפון בלי הוכחת התחסנות.
אתמול ערכה החברה את השייט הראשון שלה מאז אסר המרכז לפיקוח על מחלות ומניעתן (CDC) על קרוזים במרץ 2020 בשל התפרצות הקורונה. הספינה יצאה מסיאטל לעבר אלסקה. על מנת לקבל את האישור לחזור לקרוזים בנורוויג'ן התחייבו בפני ה-CDC כי יוודאו שהנוסעים מחוסנים. "המדיניות שלנו היא של 100% מחוסנים בשילוב עם בדיקות קורונה לפני העלייה לסיפון ובדיקות שגרתיות של העובדים בלי יוצאים מהכלל בקרוב ל-500 נמלים מהם אנחנו מפליגים ברחבי העולם, מלבד הנמלים של פלורידה", מסר מנכ"ל נורוויג'ן פרנק דל ריו בשיחה עם משקיעים. בחברה אף ציינו כי יש ביקוש גבוה לקרוזים המתוכננים ל-2022.