סגור

עם הערת עסק חי ו־41 לקוחות AIQHome רוצה לשפץ את ארה"ב

שני סוכני ביטוח מהוד השרון, שהקימו פורטל לחיבור בין בעלי בתים לשיפוצניקים, מבקשים לגייס בת"א 35 מיליון שקל לפי שווי של 320 מיליון שקל. ההכנסות זניחות, ועוד אין חתם, אבל עם טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית החברה שואפת להיות דואלית בקרוב

הנפקה טכנולוגית נוספת מתגלגלת לפתחה של הבורסה בתל אביב, הפעם של פלטפורמה שמציעה שירותי שיפוצניקים בארה"ב. איי.איי.קיו הום ישראל (AIQHome) מעוניינת לגייס 35 מיליון שקל לפי שווי של 320 מיליון שקל (לפני הכסף) — גבוה פי 2.5 מהשווי שבו ביצעה את הגיוס הפרטי האחרון שלה בשנה שעברה, 127 מיליון שקל. החברה טרם התקשרה עם חתם להובלת ההנפקה, ומקווה לסגור זאת בשבועיים הקרובים.


התוכנית של איי.איי.קיו, שהמדען הראשי בישראל הכיר בה כחברת מו"פ, היא לכבוש את אמריקה. בחברה מציינים כי בכוונתם לרשום את המניות גם למסחר בנאסד"ק בתוך שני רבעונים, ולהיות חברה דואלית.
הנהלת החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס כדי ליישם את תוכנית ההתרחבות שלה. 14 מיליון שקל עתידים לשמש להקמת מערך שיווק ומכירות בארה"ב, ושאר הסכום מיועד להמשך מחקר ופיתוח והגדלת כוח האדם. הכנסות איי.איי.קיו כרגע נמוכות ביותר, ולדברי המנהלים הסיבה לכך היא שעד כה נעשה פיילוט לבדיקת הטכנולוגיה, והפעילות העיקרית טרם הושקה. את ההנפקה ילוו עו"ד רעות אלפיה שותפה מנהלת ועו״ד גל כהן מפירמת עורכי הדין Sullivan & Worcester Tel Aviv.
את החברה הקימו ב־2018 שלושה שותפים, אריה אופיר, אדיר דיין ואמיר טל. דיין מכהן כמנכ"ל החברה, אופיר הוא דירקטור וטל משמש כסמנכ"ל השיווק והמכירות. אופיר ודיין מחזיקים בנוסף בסוכנות ביטוח בהוד השרון — מרכז המומחים לביטוח ופיננסים. מטיוטת התשקיף של איי.איי.קיו עולה כי החברה אמורה לממן למנכ"ל ולסמנכ"ל השיווק והמכירות את הוצאות הרילוקיישן לארה"ב בסכום של 40 אלף דולר כל אחד, וכרגע ידוע כי המנכ"ל מתכנן לעבור לארה"ב כדי לקדם את הפעילות.

מניות החברה מתחלקות בין שלושת המייסדים בשיעורים דומים — דיין מחזיק לפני ההנפקה ב־29.26%, טל מחזיק ב־28.75%, ולאופיר יש נתח של 29.6%. היתרה מוחזקת בידי גורמים שונים. לאחר ההנפקה צפוי הציבור להחזיק ב־9.86%, וזאת לפני דילול של האופציות שהוענקו בחלקן לבעלי תפקידים בחברה.
איי.איי.קיו מצטרפת לרשימת חברות שהחלו להיסחר בתל אביב בגל ההנפקות האחרון ולדו"חותיהן הוצמדה הערת עסק חי. את 2020 סיימה החברה עם הכנסות דלות של 1.4 מיליון שקל, ירידה של 32% לעומת 2019, ועם הפסד של 3.57 מיליון שקל — שיפור קל לעומת הפסד של 3.97 מיליון שקל בשנה המקבילה. השיפור נבע מקיצוץ בהוצאות מו"פ ובהוצאות מכירה ושיווק, שהקטינו את ההפסד התפעולי. איי.איי.קיו מעסיקה כיום 16 עובדים לעומת 10 בסוף 2020.
היקף שוק השירותים לבית, שבו החלה לפעול איי.איי.קיו הום בארה"ב, עמד בשנה שעברה על טריליון דולר, ופעילים בו יותר מ־4 מיליון בעלי מקצוע. זהו אחד השווקים הגדולים והיציבים במדינה, וגם במשבר הקורונה נמשכה מגמת השגשוג שאפיינה אותו בעשור האחרון. החברה נמצאת עדיין בשלבים ראשוניים של הקמת מאגר בעלי המקצוע שלה, ונכון לתום הרבעון הראשון נרשמו לפלטפורמת המסחר שלה 15 בעלי מקצוע, ויש לה 41 לקוחות פעילים. בכוונתה להגיע ל־7,000 בעלי מקצוע (משתמשים) רשומים באמצעות מערך השיווק שתקים בכספי ההנפקה.
לאתר של החברה יש כמה מתחרים בולטים ובהם homeadvisor.com ו־angi.com, ששייך לחברה באותו שם, הנסחרת בנאסד"ק בשווי של 5.77 מיליארד דולר. מתחרים בולטים נוספים הם porch.com ו־thumbtack.com.
איי.איי.קיו הום פיתחה גם פלטפורמת סחר מקוונת (מרקטפלייס) בשם AIQOO, שמאפשרת לקשר בין נותני שירותים לנותני שירותים אחרים (B2B). המרקטפלייס מאפשר לבעלי המלאכה בתחום שיפוץ הבית לרכוש 'לידים' (הזדמנויות מכירה) מגופים אחרים.
החברה מציינת כי היתרון המשמעותי שלה אל מול מתחריה הוא הטכנולוגיה מבוססת הבינה המלאכותית (AI) שפיתחה. זו, לדברי מנהלי החברה, לומדת את פעילותו העסקית של כל בעל מקצוע, על בסיס פעולותיו בפלטפורמה והקשרים העסקיים שיצר, מסיקה מסקנות לגביו, מספקת לו המלצות ואף מטמיעה פעולות אוטומטיות המאפשרות צמיחה עסקית.

2 צפייה בגלריה
מנכ"ל איי.איי.קיו הום אדיר דיין
מנכ"ל איי.איי.קיו הום אדיר דיין
אדיר דיין מנכ"ל איי.איי.קיו הום
(צילום: באדיבות AIQ Home)