סגור

בשקט-בשקט: יבואני הרכב מעלים מחירים

בימים האחרונים העלו כמה יבואנים באלפי שקלים את מחיריהם של מספר דגמי רכב פופולריים. גרסת הבסיס של אוקטביה של סקודה למשל התייקרה בכ-2,000 שקל, והגרסה הבסיסית של פיג'ו 208 התייקרה ב-1,000 שקל. בין הסיבות להתייקרות: משבר השבבים וביקוש רב למכוניות

מספר יבואני רכב אירופי העלו במהלך הימים האחרונים את מחיריהם של דגמים פופולריים. העלאות המחירים לא פורסמו כמעט, פרט למחירונים אשר הופצו בקרב ציי הרכב הגדולים.
להערכת גורמים בענף הרכב, העלאות המחיר נובעות למרבה האירוניה גם ממשבר השבבים, שיצר מחסור ברכבים ומעלה את המחירים, וגם מהביקוש הרב, וזאת אף שיש ליבואנים מלאים של כלי רכב. הם פשוט מרשים לעצמם להעלות מחירים.
כך במהלך הימים האחרונים התפרסמו מחירונים חדשים לדגמי סקודה, שבהם לדוגמה נרשמה התייקרות במחירי אוקטביה. בין היתר גרסת הבסיס של אוקטביה שעלתה כ-135 אלף שקל עולה עכשיו כ-137 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
מבחן רכב פיג'ו 208
מבחן רכב פיג'ו 208
פיג'ו 208
(צילום: טל אזולאי)
התייקרויות נרשמו גם במותגי קבוצת סטלאנטיס, שמיובאים לישראל על ידי דוד לובינסקי. כך לדוגמה פורסם לאחרונה מחירון חדש של פיג'ו, שבו ה-208 התייקרה בגרסה הבסיסית מ-119 ל-120 אלף שקל, וגם ה-2008 התייקרה באלף שקל, כך שמחיר גרסת הבסיס הוא כעת כ-130 אלף שקל.
בענף הרכב מעריכים כי במהלך השבועות הקרובים יתפרסמו מחירונים נוספים שבהם יירשמו עליות מחיר של אלפי שקלים בדגמים העממיים, בעיקר אלה שמשולמים ביורו. מכיוון שהיבואנים המשלמים ביורו מעלים מחירים, עלולה להיווצר תגובת שרשרת, ויבואני רכב אחרים שמשלמים בדולר ירשו לעצמם ליישר קו עם ההתייקרויות.