סגור

כנס חווית העובד
"הליך שימור העובדים מתחיל כבר בהליך גיוס העובדים"

כך לדברי עוז אלון, מייסד ומנכ"ל האניבוק, בכנס חווית העובד של כלכליסט. יובל קמינקא, מייסד ומנכ"ל ג'ויטיונס, "אצלנו אין דבר כזה עובדים והנהלה, אנחנו שותפים בבנייה של משהו. התפיסה הזו מאוד עמוקה, זו לא סמנטיקה"



הליך שימור העובדים מתחיל כבר בהליך גיוס העובדים – כך אמר עוז אלון, מייסד ומנכ"ל האניבוק, בכנס חוויית העובד של "כלכליסט" שנערך היום.
אלון, שדיבר בשיחה משותפת עם מייסד ומנכ"ל ג'ויטיונס, יובל קמינקא, בהנחיית עומר כביר, הסביר על חשיבות הליך הגיוס בשימור עובדים לטווח ארוך. "אחד הדברים ששמנו לב אליהם, כשאנחנו מתחקרים בדיעבד כשגיוס מסוים לא מצליח, זה שבדרך כלל ניתן למצוא את הסיבה בשלב הראיונות", הוא אמר. "או שהתפקיד לא הוגדר נכון, או שהיכולות לא הוגדרו נכון, או שהיכולת שכשלנו ביכולת שלנו להעריך את העובד או את העובדת הפוטנציאלים. מהצד השני, יש את הנושא של לדאוג שהעובד יידע כל מה שאפשר על החברה. זו נקודה חשובה, כי בסופו של דבר עובדים נמצאים בחברה המון שנים, והם צריכים לקבל החלטה מאוד חשובה אם להצטרף אלינו. בשלב שבו אנחנו מראיינים, חשוב שניתן את היכולת למועמדים לראיין אותנו בחזרה, לקבל את כל האינפורמציה האפשרית".
1 צפייה בגלריה
מימין עוז אלון יובל קמינקא כנס עבודה מהבית
מימין עוז אלון יובל קמינקא כנס עבודה מהבית
מימין עוז אלון ויובל קמינקא
קמינקא אמר שגורם משמעותי אחר בשימור עובדים הוא לשמור על הרגשה אינטימית של חברה קטנה. "האנשים אצלנו הם co-builders. זה העיקרון התרבותי הראשון שלנו, אנחנו שותפים בצוות", סיפר. "אין עובדים והנהלה, אנחנו שותפים בבנייה של משהו. התפיסה הזו מאוד עמוקה, זו לא סמנטיקה. אנחנו בונים ביחד, יש בינינו הבדלים ביכולות ובניסיון, זה לא שאתה נכנס וישר מקבל החלטות איך יראה המוצר בעוד שנתיים. אבל אתה מקבל המון החלטות שאני לא יכול להכנס אליהן ואף אחד אחר לא יכול להיכנס אליהן ממש מהימים הראשונים, כי אתה המומחה בזה. יש מי שאחראי על זה, יש מי שאחראי על זה. זה יוצר מבנה מאוד שטוח. אנחנו כן מאוד קטנים, מספר המפתחים והמפתחות בג'וטיונס קטן, 20 ומשהו, זו חברה מאוד קטנה, בווודאי ביחס לפעילות העסקית שלנו, אבל זה גודל שבו התפיסה הזו כבר לא טריוויאלית. אין דרגות, אין היררכיה שהיא היררכיית שליטה. אנחנו עובדים בצוותים מאוד עצמאיים. יש למשל צוות של שימור לקוחות במוצר הגיטרה שלנו. איך ליצור שם הרגלים שיעזרו לאנשים ללמוד לאורך זמן. זה אתגר פסיכולוגי, טכני, עסקי מאוד גדול. הם אמונים שם על הכל, והם מחליטים מה עושים".
אלון הוסיף: "הדבר החשוב זה היכולת להשפיע, היכולת של כל חבר וחברת צוות להשפיע על מה הולכים לבנות, איך הולכים לפתור את הבעיה, איך מגיעים לאותו יעד. אנחנו רואים שאנשים בתוך אותם צוותים מתמכרים לבעיה, רוצים לפתור את הבעיה, מאשר לפתרון שהם עובדים עליו. זה קריטי ביכולת באמת לפתור את הבעיה, ובתחושה של אנשים שהם משפיעים ושהם חלק מהערך שהחברה מספקת ללקוחות".