סגור

מעבר לרווח בדואר ישראל - היקף החבילות חזר לרמה שקדמה לקורונה

החברה סיימה את הרבעון הראשון עם רווח של 3 מיליון שקל, מול הפסד של 105 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2020 - ההכנסות צמחו ב-6%; היקף החבילות המוזמנות זינק ב-40% וחזר לסביבת הכמויות של הרבעון הראשון ב-2019

חברת דואר ישראל מסכמת רבעון ראשון, שעמד בסימן יציאה של החברה ממשבר הקורונה. ההכנסות בשלושת החודשים הראשונים של 2021 עלו ב-6% ל-429 מיליון שקל - זהו רבעון הראשון של צמיחה בדואר מאז פרוץ המגיפה.


השיפור בשורת ההכנסות מיוחס בין היתר למכירת חלקה של דואר ישראל ב"אברהם הוסטל" בתל אביב, בשעה שההכנסות מדואר רגיל המשיכו לרדת - מול המשך צמיחה בפעילות החבילות.
ה-EBITDA של דואר ישראל ברבעון הראשון עמד על כ-39 מיליון שקל, בהשוואה ל-EBITDA שלילי של 17 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשה שעברה. בשורה התחתונה רשמה דואר ישראל רווח נקי של כ-3 מיליון שקל, מול הפסד של כ-105 מיליון שקל ברבעון המקביל, שבו נזקפו לחובת החברה גם הפסדים משוק ההון.
היקף ההזמנות של חבילות מחו"ל גדל 40% בהשוואה לרבעון המקביל, שבו החל גל הקורונה הראשון - אז נרשמה ירידה מהותית בעסקי החבילות, בשל עיכובים בטיסות שילוחים מחלק מהמדינות. בסך הכל הוזמנו ברבעון הראשון של 2021 כ-14 מיליון חבילות, לעומת כ-10 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. רמת ההזמנות חזרה כמעט לרמתה טרום המשבר - ברבעון המקביל ב-2019 עמד מספר החבילו תעל 14.5 מיליון.
משקל החבילות ברבעון הראשון של השנה המשיך לצמוח ועמד על כ-4,500 טון בסך הכל, מול 3,200 טון ב-2020 ו-3,500 טון בשנת 2019.
דני גולדשטיין, מנכ"ל הדואר, ציין בהתייחס לדוחות כי "גם ברבעון הראשון של השנה התמודדנו עם אתגרי הקורונה בעקבות הסגר וסגירת השמיים במדינות רבות, מה שהקשה על היבוא ועל היצוא מישראל - ולאחריו נאלצנו להתמודד עם האיום הביטחוני. אנו ממשיכים במהלכי התייעלות, כאשר ברבעון הראשון של השנה הושלם מעבר מטה החברה לקריה הדוארית במודיעין תוך חיסכון משמעותי בנדל"ן, שכירות, חשמל וארנונה. בנוסף במסגרת תהליכי י התייעלות, פרשו בסוף 2020 כ-150 עובדים, מתוך כ-300 עובדים המתוכננים לפרוש בפרישה מוקדמת בשנתיים הקרובות - תוכנית זו ממומנת בהלוואה בנקאית"

1 צפייה בגלריה
דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל
דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל
דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל
(צילום: עומר מסינגר)