סגור

דירקטוריון נמל אשדוד אישר קליטה מיידית של 50 עובדים זמניים

המתווה כולל גם השאלה של 25 סוורים מנמל אילת, וניוד פנימי של עובדי מינהל ובתי מלאכה לטובת סקטור התפעול. מחוץ לנמל אשדוד יש פקק של כ-24 אוניות הממתינות לפריקה. בנמל חיפה מעוניינים במתווה דומה, אך ההסתדרות לא סבורה שיש צורך בכך

דירקטוריון נמל אשדוד אישר היום (ג') מתווה פתרון נוסף לחילוץ פקק האוניות שפוקד את הנמל. במסגרת המתווה אושר כי הנמל יגייס 50 עובדים זמניים, "יושאלו" עובדים מנמל אילת ויבוצע ניוד פנימי של עובדים בנמל אשדוד. המתווה הושג לאחר משא ומתן בין הנהלת הנמל, ההסתדרות ומשרד התחבורה.
במקביל, נודע לכלכליסט כי בנמל חיפה היו מעוניינים להגיע להסדר דומה שיאפשר להם לקלוט עובדים זמניים ובכך לייעל את עבודת הנמל ולהוזיל את עלויות השעות הנוספות של העובדים הוותיקים. בינתיים בנמל חיפה מחכים לראות אם החתימה על המתווה תוביל למחאות אצל עובדי נמל אשדוד שתנאיהם עלולים להיפגע בעקבות ההסכם שנחתם.
1 צפייה בגלריה
ספינה עוגנת ב נמל אשדוד צילום רחפן
ספינה עוגנת ב נמל אשדוד צילום רחפן
ספינה עוגנת בנמל אשדוד
(קרדיט: אבי רוקח)
כמו כן, בהסתדרות לא מעוניינים לספק הישג דומה לנמל חיפה וטוענים שהמצב בשני הנמלים שונה. בשיחה עם כלכליסט תיאר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, כי בנמל חיפה אין את אותה מצוקה כמו בנמל אשדוד ולכן אין שם צורך במתווה. נכון לעכשיו מחכות מחוץ לנמל חיפה 2 אוניות מכולה ו-7 אוניות מטען כללי. במימי מפרץ חיפה מחכות אוניות נוספות אך הן מיועדות לנמל מספנות ישראל ולרציף התבואה של מאגורת דגון. מחוץ לנמל אשדוד ממתינות ברגע זה כ-24 אוניות הממתינות לפריקה.
במהלך התקופה האחרונה קיימה הנהלת נמל אשדוד משא ומתן מתמשך עם ההסתדרות סביב הסוגייה ודרכי ההתמודדות. המתווה שאושר כולל גיוס מיידי של עד 50 עובדים שיועסקו לתקופה מוגבלת של עד שישה חודשים. בנוסף, יושאלו כ-25 סוורים מנמל אילת, וזאת בהתאם לזמינותם של עובדי הנמל בתקופה הקרובה. כמו כן יבוצע ניוד פנימי של עובדי מינהל ובתי מלאכה לטובת סקטור התפעול.
אורנה הוזמן בכור יו"ר דרקטוריון נמל אשדוד, הוסיפה: "אני מבקשת להודות לחברי דירקטוריון נמל אשדוד, על קבלת החלטה שתאפשר להתמודד עם העומסים החריגים שחווים נמלי הארץ והעולם תוך חתירה למתן שרות טוב יותר. נמל אשדוד ער למצב ושם בראש סדר העדיפויות את טובת לקוחותיו. מתוקף היותנו מפעל חיוני ומשמעותי למשק ולכלכלה הישראלית, נעשה כל שביכולתנו להביא לפתרון המצב במהרה. אני שבה ומודה לעובדי נמל אשדוד אשר הפגינו איתנות וגבורה במהלך סבב הלחימה האחרון. נמשיך לעשות ימים כלילות על מנת להשיב את השגרה גם לנמל".
המשבר בנמלים נמשך כבר חודשים רבים ובשיאו המתינו בנמלי ישראל כ-70 אוניות, שחיכו לפריקה במשך ימים רבים, ולפעמים אף שבועות. העיכובים גורמים לזינוק במחירי ההובלה, שמהווה את אחד הגורמים בעלייה במחירי הסחורות.