סגור

למרות סגר של 52 יום: פוקס עברה לרווח רבעוני

קבוצת האופנה רשמה ברבעון הראשון של 2021 עלייה של 34.5% בהכנסות, הודות לאיחוד מכירות ללין, לביקושים גבוהים לאחר הסגר ולעלייה במכירות אונליין; הרווח הנקי עמד על 41.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 37.5 מיליון שקל ברבעון המקביל

פוקס סיימה את הרבעון הראשון של 2021 עם עלייה במכירות ומעבר לרווח, למרות סגר של 52 יום במהלך הרבעון.
קבוצת קמעונאות האופנה, בניהולו של הראל ויזל, רשמה בשורה תחתונה רווח של 41.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 37.5 מיליון שקל ברבעון מקביל, שבו נרשמה האטה במכירות והעמקת ההפסד בעקבות התפשטות מגפת הקורונה וסגירת החנויות מאמצע מרץ.
1 צפייה בגלריה
הראל ויזל פוקס רשת אופנה 26.8.20
הראל ויזל פוקס רשת אופנה 26.8.20
הראל ויזל, בעל השליטה ומנכ"ל פוקס
(צילום: יובל חן, דימה טליאנסקי)
הכנסות הקבוצה צמחו ברבעון הראשון של 2021 ב-34.5% ל-779.4 מיליון שקל. העלייה בהכנסות נרשמה הודות לאיחוד מכירות ללין מאז הרבעון הרביעי של 2020, וכן בשל ביקושים גבוהים לאחר הסגר השלישי ועלייה בפעילות אתרי הסחר של הקבוצה, ובהם טרמינל איקס, ללין, שילב, סאקס ופוקס הום.
הרווח הגולמי של קבוצת פוקס צמח ב-37.4%, ועמד על 417.5 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עלה ב-1.2% ל-53.6%.
איחוד תוצאות ללין ושטחי מסחר חדשים שסיפחה הקבוצה לטובת הרחבת רשתות הספורט ותחילת פעילויות חדשות במותגים הבינלאומיים ג'מבו ופליינג טייגר - הקפיצו את הוצאות ההנהלה וכלליות ב-42.2%, ואת הוצאות המכירה והשיווק ב-8.6%.
זאת אף שהוצאות ההפעלה העיקריות צומצמו בסגר השלישי עם סגירת החנויות והוצאת העובדים לחל"ת נוספת.
פוקס עברה לרווח תפעולי של 65 מיליון שקל, לעומת הפסד של 15.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות פעולות לצמצום הוצאות, ולאחר שברבעון מקביל 2020 רשמה הוצאה חד-פעמית של 6 מיליון שקל בשל ירידת ערך מותגי אורבן אאוטפיטרס שפעילותם בישראל היתה הפסדית והופסקה.
בתחום האופנה ואופנת הבית עלו מכירות הקבוצה ברבעון הראשון ב-12.4%, והסתכמו ב-362.6 מיליון שקל. כדי לסלק את יתרות מלאי עונת החורף ברבעון הראשון הגדילה פוקס את ההנחות על קולקציית החורף לפני המעבר למכירות עונת הקיץ, מהלך שגרע 0.5% משיעור הרווח הגולמי שירד ל-54.4%.
אף שברבעון הראשון החנויות היו סגורות כ-50 ימים לעומת 16 ימים ברבעון המקביל ב-2020, צמחו מכירות ללין ב-11.7% ל-50.4 מיליון שקל, בין היתר בשל מכירות מוגברות עם סיום הסגר ועלייה במכירות באתר הסחר שפעל גם בזמן הסגר.
בתחום הספורט, שבו פועלת החברה באמצעות החברה-הבת ריטיילורס, שהונפקה לפני כשבוע, צמחו המכירות ב-35.5% והסתכמו ב-176.2 מיליון שקל.
העלייה מיוחסת בין היתר לעלייה בשטחי המסחר בישראל, בקנדה ובעיקר באירופה, וכן להאטה במכירות בחודש מרץ אשתקד.
המכירות בחנויות הזהות (סניפים שהיו פעילים הן ברבעון המדווח והן ברבעון המקביל, המשמש להשוואה), בנטרול תקופות הסגר, כלומר בין 21 בפברואר ל-31 במרץ, עלו בהשוואה לתקופה המקבילה לפני שנתיים (ב-2019) בכל המגזרים שבהם פועלת פוקס.
במגזר האופנה ואופנת הבית עלו המכירות בחנויות הזהות ב-117.8% ל-253.9 מיליון שקל, במגזר לללין בכ-87.4% ל-31.6 מיליון שקל, ובמגזר הספורט בכ-114.8% ל-83.8 מיליון שקל.
בעקבות העלייה בתחלואה אסרה הממשלה על מסחר בקניונים וברחובות מ-27 בדצמבר 2020 עד 21 בפברואר 2021. חנויות קבוצת פוקס, למעט אתרי הסחר, נסגרו ורק מעט חנויות של שילב המשיכו לעבוד.
בדומה לסגרים הקודמים, הקבוצה ביצעה מספר מהלכים לחיסכון בהוצאות. צעדים אלה כללו בין היתר הוצאת כל העובדים ומנהלי הקבוצה לחופשה ללא תשלום, מלבד עשרות עובדים ומנהלי מטה שפעלו במתכונת חלקית.
הקבוצה הגיעה להסכמות מול מרבית משכירי הנכסים בישראל, והם ויתרו לה על תשלום שכירות ודמי ניהול עבור תקופת הסגר, באופן חלקי או מלא.
במשך כל תקופת הקורונה פעלו אתרי האונליין של הקבוצה בישראל באופן מלא, וכן הפעילה הקבוצה מערך מכירה טלפוני בחלק מהמותגים. בעקבות סגירת החנויות רשמה פוקס צמיחה משמעותית במכירות האתרים בתקופות הסגר, שפיצתה באופן חלקי על הירידה במכירות ביתר ערוצי המכירה.
התפשטות נגיף הקורונה בחו"ל השפיעה גם על הפעילות של החברה-הבת ריטיילורס ושל ללין. חנויות נייקי, פוט לוקר וללין בקנדה נסגרו לפעילות בחלק מהרבעון, נפתחו ונסגרו שוב ברבעון השני (הנוכחי), וצפויות להיפתח ב-2 ביוני. גם באירופה הושבתו חנויות ריטיילורס במסגרת הסגרים במדינות שבהן פועלת החברה.
לפוקס ולחברות המאוחדות יתרת מזומנים בשווי של כ-650.2 מיליון שקל, ועם תיקי ניירות ערך ופיקדונות - עומדים יתרת המזומנים ושווי המזומנים על כ-920.8 מיליון שקל.