סגור

תוצאות טובות לשופרסל ברבעון הראשון למרות קפאון במכירות

הקבוצה הציגה שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית וזינוק של 26.5% ברווח הנקי שהסתכם ב-114 מיליון שקל. הקפאון נרשם למרות שבמהלך הרבעון הראשון, עדיין לא חזר המשק ובעיקר המסעדות, בתי המלון ומקומות הבילוי לשגרה

החזרה לשגרה באה לידי ביטוי בהאטה ברכישת מזון לצריכה ביתית. קבוצת שופרסל חתמה את הרבעון הראשון השנה עם עלייה קלה של 0.9% במכירות, שהסתכמו ב-3.76 מיליארד שקל, אך הציגה שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית וזינוק של 26.5% ברווח הנקי שהסתכם ב-114 מיליון שקל.
למרות הוספת פעילות חברת סיטונאות המזון אמיגה שרכשה החברה ועיתוי חג הפסח שחל במהלך הרבעון, הציגה רשת המזון שופרסל קפאון שבא לידי ביטוי בעלייה של 0.5% במכירות שהסתכמו ב-3.53 מיליארד שקל, כשהמכירות בחנויות הזהות ירדו ב-0.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. המכירות למ״ר ירדו ב-0.7% ביחס לרבעון הראשון אשתקד, אז נרשמה בחודש מרץ הסתערות על חנויות המזון ואגירת מזון לקראת הסגר הראשון שהוטל בשל התפרצות מגיפת הקורונה.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן
מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן
מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן
(צילום: אביגיל עוזי)
הקפאון נרשם למרות שבמהלך הרבעון הראשון, עדיין לא חזר המשק ובעיקר המסעדות, בתי המלון ומקומות הבילוי לשגרה. יחד עם זאת, מדובר בתוצאה חיובית, ביחס לירידה בשיעור 4.3% שרשם שוק מוצרי הצריכה ברבעון, על פי נתוני סטורנקסט.
זרוע האונליין של שופרסל המשיכה לצמוח ומכירותיה היוו ברבעון 21.9% לעומת 17.5% אשתקד. הרשת עומדת לקראת השקת מרכז ליקוט אוטומטי להזמנות אונליין, שלאחריו תשיק מרכז נוסף גדול יותר. בהקמת המרכזים השקיעה החברה כ-600 מיליון שקל ואלו אמורים לייעל את הפעילות ולשפר את רווחיותה.
רשת הפארם בי עברה לראשונה מאז נקנתה על ידי שופרסל לרווח תפעולי בגובה של 1 מיליון שקל, בהשוואה להפסד תפעולי של 8 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. זאת לצד עלייה של 7.5% במכירות שהסתכמו ב-216 מיליון שקל, כתוצאה מפתיחת חנויות חדשות. בחנויות הזהות, נרשמה עלייה קלה של 0.8% במכירות לצד ירידה של 6.8% במכירות למ״ר שהסתכמו ב-5,910 שקל לעומת 6,340 שקל ברבעון הראשון אשתקד.
שופרסל נהנתה בתקופה משיפור בתנאי הסחר, כך שהרווח הגולמי צמח ב-2.82% ל-1 מיליארד שקל והרווחיות הגולמית עלתה ל-27% מהמכירות, לעומת 26.8% בתקופה המקבילה אשתקד.
ירידה בהיקף ההוצאות ובשיעורן מהמכירות, אפשר לשופרסל להזניק את הרווח והרווחיות התפעולית ל-198 מיליון שקל שהיוו 5.3% מהמכירות. ברשת המזון, עלה הרווח התפעולי ל-147 מיליון שקל ושיעורו טיפס ל-4.2% מהמכירות לעומת 3.7% ברבעון הראשון אשתקד.
שופרסל המשיכה לחזק את המותג הפרטי המהווה אחד ממנועי הצמיחה שהגדירה ומכירותיו היוו ברבעון 27.4% מכלל מכירות הרשת. זאת לעומת 25.5% אשתקד.