סגור

בקשות לייצוגיות נגד טסלה: הסתירה יבוא מסין והפחיתה את כריות האוויר

לטענת התובעים, טסלה מנסה לחסוך כסף או לנצל מחסור שנוצר באספקת כלי הרכב שהוזמנו אפילו בלי לעדכן בכך את לקוחותיה; טסלה: ניצור קשר עם הלקוחות


שתי בקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו בימים האחרונים נגד טסלה ישראל וטסלה העולמית. זאת בעקבות המעבר ליבוא דגם הבסיס מודל 3 SR+ ממפעל החברה בשנחאי במקום מארה"ב, והגעת 1,500 המכוניות מסין עם 6 כריות אוויר בלבד ולא 8 כמו שמותקנות במכוניות המיוצרות בארה"ב, עם סוללה שונה שנטענת לאט יותר ורגישה יותר לטעינה במזג אוויר קר. השינויים נחשפו בכלכליסט.
בקשה אחת הוגשה לבית הדין המחוזי מרכז באמצעות עורכי הדין צחי פיסטל ועדי ערמן ממשרד בן־ארי, פיש, סבן ושות', ועו"ד יאמן מסאלחה. תביעה נוספת הוגשה על ידי עוה"ד דוד מזרחי ורון סולן.
1 צפייה בגלריה
טסלה מודל 3 ישראל
טסלה מודל 3 ישראל
טסלה מודל 3
(צילום: Tesla)
לטענת עורכי הדין, שהגישו את הבקשה לתביעה בשם כמה בעלי טסלה מודל 3 בעת שביצעו את ההזמנה לרכב באתר החברה, לא צוין בו כי לרכב יש רק 6 כריות אוויר, ובניגוד למפרט האמריקני הוא אינו מצויד בכריות להגנת ברכי הנהג והנוסע מלפנים. בנוסף, לא מצויד הרכב בפנסי לד בצידי הגוף.
על פי כתבי התביעה, רק במאי עידכנה טסלה את המפרט של המכוניות באתר שלה, ורק אז ציינה כי למכוניות דירוג 7 מ־8 בציון הבטיחות הישראלי שלהם, לאחר שבתחילה נכתב באתר כי הן מדורגות בקבוצה הבכירה ביותר, 8.
לטענת התובעים, טסלה מנסה לחסוך סכומי כסף משמעותיים או לנצל מחסור זה או אחר שנוצר לה באספקת כלי הרכב שהוזמנו אפילו בלי לעדכן בכך את לקוחותיה, לא במועד רכישת הרכב ולא לאחר מכן, במועד אספקתו. עוד הם מזכירים כי טסלה נמצאת כעת בסין תחת ביקורת גוברת ותלונות של לקוחות על בעיות איכות במכוניות המיוצרות במפעל המקומי של טסלה.
עוה"ד מזרחי וסולן מציינים כי סכום התביעה הייצוגית יהיה מעל 2.5 מיליון שקל. עוה"ד פיסטל, ערמן ומסאלחה מציינים כי בשלב הזה לא ניתן לקבוע את סכום התביעה הייצוגית. שניהם מבקשים פיצוי ישיר לבעלי הרכב שבשמם הם תובעים, בסך 25 אלף שקל.
מאז שהחלו מתקפות הרקטות על ישראל עצרה טסלה ישראל את מסירות המשלוח בסין שהתבצעו בנמל אשדוד. החברה הודיעה ללקוחות כי היא מחפשת אתר מסירות אלטרנטיבי, ותעדכן אותם ברגע שתחדש את המסירות.
מטסלה נמסר: "בקרוב ניצור קשר עם הלקוחות שהושפעו".