מילון כלכליסט
חלון הזדמנויות באמזון
חלון הזדמנויות באמזון 
צילום: Engadget
 

חשיפה ראשונה: מהפכת "הסוחרים בכפכפים" עוזרת למאות שכירים מתוסכלים לתפוס את חלון ההזדמנויות באמזון לפני שהוא נסגר לחברים חדשים ולהגיד שלום לבוס שלהם

קוראים לה - ״הגוגל של עולם הקמעונאות המקוונת״, ואכן, ההשוואה הזו בהחלט מחויבת המציאות כשמדברים היום על אמזון,שחתומה על המהפכה הגדולה של הקמעונאות. בזכות העובדה שכל גולש מהבית יכול להיות בה סוחר ולהרוויח סכומים גבוהים מבלי לשאת בהוצאות עצומות של פתיחת חנות ובזכות העובדה שמרבית העבודה נעשית עבורך על ידי אמזון, רבים כבר מודעים להצלחה הגדולה ונושאים אליה עיניים.עכשיו זה הזמן להצטרף למהפכה (מוקדם ככל האפשר)

בשיתוף וולף מרקטינג 30.05.17



214,000 אלף דולר בתוך חודש – אמזון, הקניון הגדול בעולם
214,000 אלף דולר בתוך חודש – אמזון, הקניון הגדול בעולם צילום: בסט סלר מאסטרי בע"מ

 

בעוד חודש, פחות או יותר, זה יקרה. עשרות ישראלים שיושבים היום בבית או במשרד, חוששים מהמצב הכלכלי, מהמשכנתא, ודואגים לעתיד הילדים, יפרצו דרך שתוביל אותם לרווחה כלכלית מיוחדת. בשעות או בימים הקרובים תידלק להם נורה, הם יאזרו אומץ לנסות משהו אחר. הם יתחילו, יתוודעו לעולם חדש, ויבינו שמצאו דרך פשוטה, מכובדת והגונה להגיע למציאות כלכלית חדשה וקוראים לה אמזון.

 

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים עובדים מהבית ומרוויחים סכומים מעוררי קנאה דרך האינטרנט. בכל הסיפורים הללו, אמזון הוא השם שמככב יותר מכל, ולא בכדי. אמזון הוא כבר לא סוד של חדרי חדרים. אם אתם גולשים יום-יומיים באינטרנט, סביר להניח שנתקלתם בסיפורים של אנשים שמתפרנסים יפה כסוחרים באמזון. אולי אפילו בסביבה שלכם יש מכרים בעלי תושייה, ששמעתם שהם עושים את זה שם, ובגדול. יושבים בבית קפה או בבית, ומגדילים את הכנסות המשפחה. זאת עובדה. הסוחרים ה"קטנים" יותר נהנים מהכנסה נוספת של אלפי שקלים לחודש מהכנסה צדדית מגניבה, ואחרים מרוויחים רבבות וגם מאות אלפים.

הבשורה הגדולה היא שכל אחד מאיתנו יכול להיות שם, ורצוי וכדאי יותר מתמיד שזה יהיה עכשיו.

 

מהפכת הקמעונאות הגדולה שדופקת לאנשים על ה"ווינדוס"

 

אסי אפשטיין, 43, מומחה ליצירת נכסים באינטרנט, עובד כסוחר מצליח באמזון למעלה משש שנים. הפרספקטיבה הרחבה שלו על עולם הרווחים מהאינטרנט מאפשרת לו לראות את כל הרשת במבט על. "זו ההזדמנות להיכנס עכשיו כסוחרים באמזון. עוד מעט יהיה 'מפוצץ' מאוד באתר. מתרחשת כאן מהפכה כלל עולמית ומשמעותית", הוא מתריע.

 

למה מהפכה? מבין כלל הרכישות שמתבצעות מדי יום בעולם, מעל ל-50 אחוז מתרחשות באינטרנט. גאדג'טים, מוצרים לבית, ביגוד, אקססוריז, צעצועים, קוסמטיקה, אפילו אוכל, ואת כל אלו רוכשים צרכנים בלחיצת מקש. לצד רבבות אתרים קטנים שנותרים בצל האלמוניות עם טראפיק (תנועת גולשים) מינימלי, ועוד כמה אתרי מכירה של גופים גדולים ופרטיים, אמזון הוא אתר מכירות שנישא מעל כולם, כשהתנועה בו שוקקת תמיד.

 

אתר הקניות הכי פופולארי בארה"ב

 

מדי יום מתבצעות באמזון עשרות אלפי רכישות. בחודש מדובר במאות מיליוני מוצרים שנקנים, בשווי של מעל מיליארד דולר שנכנס לכיסם של כלל הסוחרים. רובהסוחרים באתר הם לא טייקונים ויצרנים, אלא "אנשים בכפכפים" – כל אדם שיושב בבית עם לפטופ ורוצה להיות שם. מה שאומר שהמהפכה הכי גדולה בעולם הקמעונאות דופקת על הדלת של כולם, או לפחות על החלונות (ווינדוס)...

 

איך בדיוק קורה כל הטוב הזה?לסוחרים יש חנויות באמזון, הם מוכרים דרכן קומקום חשמלי, מובייל לתינוק, או סבון רחצה או כל מוצר שעולה בדעתכם, לאחר שבדקו ומצאו את המוצרים בעלי פוטנציאל הרווח הם מבצעים הזמנה של המוצר בכמות לפי התקציב שלהם, והכול במינימום טרחה - המשלוח לא עובר דרכם. אמזון דואגת לכל, ולעוד כמה צ'ופרים על הדרך. "ההזדמנות להיות בעל חנות במתחם קניות כל כך גדול זו הזדמנות שפעם אפשר היה רק לחלום עליה. והיום אמזון מאפשרת את זה", אומר אפשטיין.

 

גן עדן לסוחרים ושמו אמזון

 

כדי להיות מוכר באמזון לא נדרשת השקעה בסכומים מפליגים. לשם השוואה, נגיד שאנו עצמאיים המעוניינים להקים עסק בחיפה – חנות למכירת כלי בית. לשם כך נדרש מאיתנו למצוא חנות הממוקמת באזור טוב, לשלם דמי שכירות וחשבונות, לדאוג לתשלומים לספקים על מנת למלא את החנות בסחורה, לשלם לעובדים ולבעלי מקצוע שונים, להשקיע בשיווק ופרסום. הוצאה של מאות אלפי שקלים, במקרה הטוב.

ואיך זה באמזון? באמזון פותחים חשבון. במקום השקעה גרנדיוזית, אנו משלמים בעד סחורות על פי השאיפות וגודל הכיס שלנו. אפשר להתחיל ברכישת סחורה בעשרות דולרים, אפשר במאות דולרים וגם באלפים. מתחילים ומתנסים, ועם הניסיון גדלים. ברגע שבחרתם במוצר טוב הוא יימכר, ואתם תיהנו מהפירות.

 

כאב הראש הוא של אמזון

 

עוד בונוס "על הדרך" הוא, שהרבה מהלוגיסטיקה וכאבי ראש סביב המוצר נמנעים כשאנחנו מוכרים בחממה ששמה אמזון. את רוב המוצרים מאתרים הסוחרים באינטרנט בדילים מיוחדים, ומוכרים ברווחים במחירי שוק רגילים. הסוחרים לא צריכים לדאוג למחסנים משלהם. המוצרים אינם עוברים דרכם פיזית, אלא נשלחים בלחיצת כפתור מארץ הייצור למחסני אמזון בארה"ב. משם, נשלחים המוצרים לבתי הלקוחות על ידי אמזון. יותר מכך, אמזון נחשב לאתר אמין, וחשוב לו להישאר כזה. לכן הוא מפעיל שירות לקוחות ברמה גבוהה. לעיתים, אפילו שיח עם הלקוח אינו חלק ממטלות הסוחר.

 

כולם רוצים להיות שם

 

כשאומרים לאסי שזה נשמע טוב, אפילו טוב מדי. הוא מאשר. "זה באמת ככה.

הסוחר נהנה מהיתרונות של להיות עצמאי, תוך שהוא פטור מהדברים הפחות כיפיים הנלווים לעצמאות 'רגילה'. באמזון עליו רק לדאוג לסחורה, לדעת איך לקדם אותה ולהרוויח. בלי לדאוג לדברים הנלווים כמו לוגיסטיקה, משלוחים, שירות לקוחות. כשאתה מוכר בגד לתינוק או סמארטפון באמזון, מוצרים כאלו נמכרים גם באתרים אחרים. אמזון, באינטרס משותף איתך, מעוניינת שהמוצרים יימכרו אצלה. לכן, היא ממציאה מהלכי שיווק גאוניים כל הזמן כדי לדאוג לסוחר ולעצמה, ובגלל זה אמזון טובה לסוחריה".

 

חלון הזדמנויות כמעט אחרון

 

"הזדמנות של פעם בחיים". זה כנראה המשפט שמתאר הכי טוב את מה שקורה היום עם אמזון. טיימינג הוא אחד מסודות ההצלחה של הגדולים והעשירים ביותר. אפשטיין מזכיר את המושג הזה ואומר בפשטות: "יש כאן חלון הזדמנויות כמעט אחרון להשתלב כשעוד מרווח, ולא צפוף מדי בסוחרים. עדיין שקט יחסית בפסגה. נמצאים שם אלו שקפצו מבלי להסס, ונהנים מכל היתרונות של הראשוניות. זה יתרון להגיע עכשיו".

 

אז למה עוד מעט יהיה מאוחר מידי?

 

"קורים עכשיו באמזון כמה תהליכים במקביל. היום יותר ויותר אנשים, לא רק בישראל, מודעים להזדמנות הגדולה שאמזון יצרה עבורנו. כל העניין של קורסים וסוחרים חדשים שמצטרפים פועל במרץ גם ברמה העולמית ומגדיל את התחרות" אפשטיין מוסיף שכדאי להצטרף עכשיו לחגיגה כי ההצלחה של אמזון מאפשרת לה לעשות מה שהיא רוצה. היא קולטת נישות או מוצרים רווחיים, ומסוגלת להשתלט עליהם. למשל, אמזון הקימה מותג שנקרא "אמזון בייסיק", שמוכרת מוצרי טעינה לסמארטפונים, תקשורת וסוללות במיתוג אמזון. קשה לאתרים אחרים ברשת להתחרות עם העוצמה והמחירים של אמזון, מה שעושה עבודה נהדרת לסוחרים באתר".

 

אז אולי לא כדאי, עם כזאת תחרות?

 

"תחרות תמיד תהיה, אבל גם ההזדמנויות גדלות במקביל."

 

מאות תלמידים עם סיפורי הצלחה – בסט סלר מסטרי
מאות תלמידים עם סיפורי הצלחה – בסט סלר מסטרי צילום: בסט סלר מאסטרי בע"מ

 

להיות חלק מגל ההצלחה הבא

 

אפשטיין הוא חסיד אדוק של לימודים. במקביל להיותו יזם אינטרנט אמיתי, בעצמו הוא מקפיד לעבור קורסים והעשרה בכל תחום בו הוא נוגע. את דרכו באמזון דווקא החל לבד, ללא קורס, אבל זמן קצר לאחר שנכנס לשם, החליט למנף את ההצלחה ונרשם לקורס למסחר באמזון שאיפשר לו להרחיב את עסקיו.

 

אפשר להצליח באמזון מבלי ללמוד?

 

"אם באמת רוצים להצליח, אז הקורסים הטובים מעניקים ידע חשוב, שגם חוסך לך כסף שאתה עלול להפסיד בדרך בגלל חוסר ידע וגם מונע ממך טעויות לא נעימות מול אמזון. תבין, אמזון זו מערכת נהדרת, אבל אם אתה לא פועל על פי הנהלים שם, לעיתים מתמימות או מחוסר ידע, אתה 'חוטף על הראש'. בלי חוכמות, היא מטילה סנקציות. החל מהקפאת מוצר או חשבון ועד סגירתו. ממש לא כדאי להגיע לזה. אז נכון שיש הרבה אינפורמציה חינם באינטרנט, אבל מה שבאמת יכול לקצר את זמן הלימוד ולהימנע מטעויות של מתחילים זה ללמוד מאנשיםבעלי ניסיון, יד ביד, ותיקים ומנוסים ש'חרשו' את אמזון, ופועלים בהצלחה בשיטה שכבר עובדת, ויותר מזה, שהכשירו מאות אנשים שכבר עשו את זה בעצמם".

 

וזה יהפוך אותנו לעשירים?

 

"בסופו של דבר זה קורה לכל המתמידים. אבל זאת לא דרך להיות עשיר ברגע. זאת עבודה. זה לא שיטה של 'שגר ושכח', צריך להקדיש זמן. ואין טעם לבזבז זמן בלי לדעת מה אתה עושה, כי אתה עלול ליפול. אבל אפשר להצליח יחסית מהר, מאחר והלוגיסטיקה של אמזון מאוד מקלה על הכול".

 

מה הטיפ שתעניק לאנשים שרוצים להצטרף לאמזון ולהצליח כמוך?

 

"כמו שאמרתי, אם אתה רוצה להיכנס לתחום הזה, תלמד ממי שעשה את זה ומביא קבלות מוכחות. שני סוחרים ישראליים שאני מכיר באופן אישי, שמרוויחים הרבה כסף מאמזון, מלמדים על העולם הזה והכי חשוב יש להם מעל 1800 סטודנטים שמצליחים בזכותם, יצאו עכשיו בסדרת סרטונים לתקופה מאוד קצרה. הם משיקים בקרוב קורס שמעביר בצורה יעילה וברורה את כל הידע שלהם. בשורה תחתונה - עוד חודש-חודשיים, בערך מאה ישראלים חדשים כבר יוכלו ליהנות מזה במיידי ולהיות חלק ממרוויחי אמזון. חבל שלא תהיו אחד מהם". קבל גישה מיידית לסדרת הסרטונים הזו כאן.

 

 
זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות