• תפריט
הייטק והון סיכון

אדם סינגולדה: "אתה לא רוצה להיות לבד בשוק, כי אין שוק כזה"

מייסד חברת המלצות התוכן טאבולה, לא חושש מתחרות ולא פוחד מבועות: "תחרות מחוללת עניין. חשוב לי רק לגייס עובדים ולקוחות, כל השאר הוא בזבוז זמן". על ירידת שווי החברה הוא אומר: "השווי חשוב רק כשמוכרים"

מאיר אורבך 15:0631.01.16

"אתה רוצה להיות חלק מתחרות ולא רוצה להיות בשוק לבד, כי אין שוק כזה", אומר אדם סינגולדה, מייסד חברת המלצות התוכן טאבולה, שסיימה את 2015 כחברה המובילה בתחום זה.

 

The Leaders 3 - פרויקט הסטודנטים של כלכליסט והמכללה למינהל 

 

לפי חברת המחקר קומסקור נחשפו 640 מיליון גולשים להמלצות של טאבולה. אחריה דורגו ShareThis והמתחרה הישראלית אאוטבריין, עם 600 מיליון ו־540 מיליון משתמשים, בהתאמה.

 

טאבולה, לפי קומסקור, רשמה כ־1.15 מיליארד הקלקות על המלצות תוכן באוקטובר 2015. ל"כלכליסט" נודע שמדובר בעלייה של כמעט פי ארבעה לעומת אוקטובר 2014, שבו נרשמו כ־300 מיליון הקלקות.

 

בשנה שעברה הוחרפה התחרות מול אאוטבריין ומול ענקיות כמו יאהו וגוגל. יאהו פיתחה טכנולוגיות מתחרות לאלה של טאבולה וכבר החלה לשווקן, וגוגל פיתחה מנוע המלצות, אבל עדיין לא נכנסה בעוצמה לשוק הזה. איך מתמודדים עם התחרות?

 

"מה שחשוב הוא להישאר ממוקד בעצמך ולא באחרים. אסור ללכלך על מתחרים בשוק תחרותי. תחרות היא דבר מצוין, כי היא גורמת עניין לאנשים. התחרות מול גוגל שונה כי הם לא מתקדמים בשוק שלנו, וכדי להגיע להישגים שלנו בתחום ייקח להם הרבה זמן להגיע לרמת המיקוד שלנו. אנחנו ממוקדים מאוד במוצר שלנו, ולחברות גדולות קשה להתמקד במוצר אחד ולהביא לו ערך אמיתי".

 

אתה לא חושש מבועת הייטק שנוצרת בעמק הסיליקון וגם בישראל?

"לי לא אכפת מה קורה לבועה. לי משנה אם אני יכול לגייס עובדים ולקוחות, כל השאר הוא בזבוז זמן. אם יש בועה או אם אני יוניקורן, אין לזה השפעה עלינו בכלל. מה שמשנה לי זה אם אביא את הלקוחות או אביא עובדים טובים שמביאים עובדים טובים. אני קורא את כל הרעש, ומה שמשנה בעיניי בסופו של דבר הוא ערך אמיתי ואנשים. אני בר מזל ולא צריך להתעסק בשטויות האלה כחברה פרטית".

 

ההצלחה בארצות הברית גרמה לטאבולה לפרוץ למדינות נוספות בשנה שעברה.

"בשנה האחרונה טסתי 300 אלף מייל כדי לחתום על הסכמים עם כמה וכמה מו"לים ברחבי העולם. יש לנו בטאבולה חזון של המצאת קטגוריה חדשה של התאמה אישית. זה כמו מנוע חיפוש הפוך, במקום שנחפש מידע, המידע יחפש אותנו".

 

גידו סנדרוביץ, סטודנט למינהל עסקים במכללה למינהל, התלווה לאדם סינגולדה גידו סנדרוביץ, סטודנט למינהל עסקים במכללה למינהל, התלווה לאדם סינגולדה צילום: עמית שעל

 

הערכות שווי החברה נחתכו בחצי

 

2015 לא היתה שנה שטאבולה ליקקה בה רק דבש. אחת המשקיעות המרכזיות של החברה, קרן ההשקעות פידליטי, העריכה ששווי טאבולה נחתך בחצי ל־350 מיליון דולר. בעניין זה סינגולדה אומר: "שווי החברה חשוב רק כאשר מנפיקים או מוכרים אותה, אחרת מה שחשוב הוא לעבוד, והרבה".

 

בעשר שנות קיומה גייסה טאבולה 157מיליון דולר, אך הגיוס הגדול ביותר היה ב־2015: 117 מיליון דולר. ענקית הפיננסים פידליטי הובילה את הגיוס האחרון, ואליה הצטרפו בין היתר חברת ההוצאה לאור Advance Publications, הבעלים של Condé Nast, קרן ההון סיכון של חברת התקשורת קומקאסט, המשקיע קרלו דה בנדטי, Groupe Arnault הבעלים של ענקית המותגים LVMH וחברת המדיה יאהו יפן. כמו כן השתתפו בגיוס המשקיעים הקודמים: קרנות ההון סיכון פיטנגו, מרקר, אוורגרין ודריה וכן אייל גורה, היזם מאחורי זברה מדיקל.

 

למה משמשים הכספים שגייסתם?

"הכסף שגייסה החברה אמור לשמש אותה לשלוש מטרות מרכזיות: רכישות ומיזוגים כדי לשדרג את הטכנולוגיה של החברה, יצירת ערוצי הכנסות נוספים והרחבת הפלטפורמה כך שתתמוך בשפות נוספות מלבד אנגלית, יפנית, צרפתית, איטלקית, הינדו, ספרדית ועברית".

 

השתמשתם בכל הכסף שהשקיעו בכם?

"אנחנו חברה רזה מאוד, ומרבית הכסף משמש אותנו להון חוזר או להשקעות עתידיות. עד היום השתמשנו רק בכ־20 מיליון דולר מהכסף שגייסנו. השנה האחרונה היתה טובה מאוד: מחזור המכירות שלנו גדל במידה ניכרת ויעמוד על כ־200 מיליון דולר".

 

אדם סינגולדה: "כמעט כל דבר אפשר להעתיק, את הלוגו שלך, את הנאום שלך. הדבר היחיד שאי אפשר להעתיק הוא תרבות העבודה הארגונית, שחשובה בעיקר בתקופות שהחברה ממציאה את עצמה מחדש" אדם סינגולדה: "כמעט כל דבר אפשר להעתיק, את הלוגו שלך, את הנאום שלך. הדבר היחיד שאי אפשר להעתיק הוא תרבות העבודה הארגונית, שחשובה בעיקר בתקופות שהחברה ממציאה את עצמה מחדש" צילום: David Pexton

 

קשה למצוא עובדים טובים שיתמידו איתך

 

על פי הערכות, טאבולה מקבלת כ־25% מההכנסות שהיא מייצרת, והשאר מועבר לעיתונים ולמו"לים שהיא עובדת עמם.

 

טאבולה מעסיקה כ־350 עובדים, מהם 100 במרכז הפיתוח של החברה בישראל. במטה העסקי בניו יורק מועסקים 100 נוספים, ויתר עובדי החברה מועסקים בברזיל, בהונג קונג ובמדינות אחרות.

 

מהו האני מאמין שלך בניהול החברה?

"אני מאמין שרוב הזמן ארגון חייב להתרכז באנשים ובתרבות הארגונית ובטכנולוגיה שמייחדת אותו. כמעט כל דבר אפשר להעתיק, את הלוגו שלך, את הנאום שלך.

 

"הדבר היחיד שאי אפשר להעתיק הוא תרבות העבודה הארגונית. כל חברה נמצאת לפעמים למעלה ולפעמים למטה. בתקופות שהיא זזה וממציאה את עצמה מחדש, הדבר היחיד שנשאר הוא בני אדם ועבודה בתרבות ארגונית. אנחנו בונים אנשים ולקוחות לאורך זמן. זו הדרך היחידה בעולם תחרותי. היום רק מי שיכול ליצור איכות לאורך זמן ישרוד".

 

קשה לגייס עובדים בישראל?

"קשה מאוד למצוא עובדים בישראל, וכך גם בכל מקום בעולם, כי מכוונים גבוה מאוד. קשה למצוא כוכבים ועובדים טובים שרוצים לעבוד איתך שנים ארוכות. זה תהליך לא פשוט. אנחנו יוצאי צבא ומכירים אנשים, ויש לנו גישה לאנשים שמכירים אותנו מהצבא. אנחנו מתכוונים לגייס הרבה עובדים בישראל ב־2016, וזה יהיה מוקד שלנו".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x