$
דו"ח טכנולוגי

דו"ח טכנולוגי

למה מתכנתים לא אוהבים ללבוש חליפות?

הבית הלבן מבין באיחור מה אומר קוד הלבוש שלו למועמדים למשרות, פרויקט חיבור האינטרנט המהיר של גוגל חונך טרנד מסוכן שיפגע במעמד הנמוך ומחקר מראה שהאקרים מסין תוקפים מסדי נתונים במערב ממניע מפתיע

יוסי גורביץ 15:1625.08.14
הבית הלבן מניף דגל לבן

 

הממשל האמריקאי רוצה שגיקים יבואו לעבוד אצלו. לחלק מהזרועות שלו (ה-FBI היא דוגמא בולטת) יש בעיה ניכרת בתחום, משום שמתעקשים שם לשאול את המועמדים האם הם מעשנים סמים. ה-FBI נאלצת לדחות כל מועמד שאומר את האמת ומוצאת עצמה במצב בעייתי: כדי להעסיק אנשים שינהלו עבורה מערכות רגישות, היא במשתמע דורשת מהם לשקר לה עוד לפני ששכרה אותם.

 

לממשל יש בעיה נוספת: קוד לבוש. הממשלה האמריקאית תמיד דרשה מהעובדים שלה ללבוש חליפות לעבודה - בעוד גיקים ואנשי הייטק ידועים בכך שלא רק שהם לא לובשים חליפות, הם בזים למי שלובש אותן. המונח suits, חליפות, מייצג באמריקאית מודרנית אנשים שמרנים, מקובעים, כל מה שבעמק הסילי-קון אוהבים להעמיד פנים שהם לא. מותר להניח שהמונח הוא קיצור של מונח קודם יותר, empty suits, קרי חליפות ריקות.

 

סוודר שחור אין, חליפה שחורה אאוט סוודר שחור אין, חליפה שחורה אאוט צילום: רויטרס

 

כך או כך, לא חסרים אנשים מוכשרים שפוסלים על הסף עבודה ממשלתית בגלל מה שמייצג קוד הלבוש הזה. לסטיב ג'ובס היה הסוודר שלו, למארק צוקרברג הקפוצ'ון; שניהם היו סמל של אי-השתייכות. עכשיו הממשלה האמריקאית, בשקט, מסלקת את הדרישה ללבוש חליפה. גיקים יכולים להגיע לעבודה בסתם חולצה עם כפתורים. התקדמות, סוג של. או כניעה לוולגריות. תלוי איך אתם רוצים לראות את זה.

 

אינטרנט לעשירים בלבד

 

גוגל מובילה בשנים האחרונות פרויקט מצליח למדי של פס רחב, גוגל פייבר. הוא אמור לעשות שני דברים: א. לספק לאנשים פס רחב מהיר בצורה בלתי סבירה וב. להכניס לגוגל הרבה מאוד כסף. שניהם צעדים סופר לגיטימיים. לאנשים מגיע פס רחב ולגוגל, שבונה את התשתית היקרה, מגיע פיצוי הולם ויותר מכך. זהו ההגיון הקפיטליסטי הבסיסי.

 

אבל בארה"ב, כמו כמעט בכל מדינה בעולם המערבי, יש פער דיגיטלי. היכולת של מעוטי יכולת להתחבר לרשת וליהנות מההזדמנויות שהרשת מספקת למשתמשיה נמוכה משמעותית יותר. הסיבה לכך שקופה למשתמשים דיגיטליים: סף הכניסה. כדי להשתמש ברשת, צריך מספר דברים: מחשב, טאבלט או סמארטפון - מכשירים שרכישתם מצריכה כמות מסוימת של הון פנוי; ותשלום עבור חבילת גלישה. כל מי שהתחבר לרשת כמעט שלא מודע למחיר הזה; הוא טריוויאלי מבחינתו. אבל יש הרבה אנשים שעבורם המחיר הוא לא טריוויאלי - ואלה האנשים שנמצאים מאחור. ככל שהחברה הדיגיטלית מזנקת קדימה, היא משאירה אותם עוד יותר מאחור.

 

סיבים אופטיים סיבים אופטיים צילום: shutterstock

 

אוקיי, אתם אומרים. איך קשורה גוגל לנושא? ובכן, עד לאחרונה המדיניות בארה"ב היתה שעל חברות רשת לעשות מאמץ ניכר כדי לחבר כולם לרשת. היא לא יכולה להכריח אנשים להתחבר, אבל היא צריכה להפוך את השירותים לכמה שיותר זמינים. זו לא הדרך שבה גוגל פועלת. היא מחלקת ערים לקבוצות של כמה מאות בתים ועורכת סקר ביניהם שבו הם נשאלים אם הם מעוניינים להצטרף לשירות שלה. אם כן ואם אין מכשול כבד מדי לבניה, גוגל מחברת את השכונה.

 

הרישום לסקר עולה 10 דולר. אבל גם בארה"ב יש הרבה מאוד אנשים שעבורם זה סכום שאי אפשר להוציא על מותרות כחיבור לרשת. וגם החיבור עצמו הוא לא זול - 70 דולר לחודש. מחקר מצא שיש מתאם בין הכנסה ובין השתתפות בפרוייקט של גוגל: בשכונות שבהן חציון ההכנסה הוא 110,000 דולר לשנה, 83% מהדיירים השתתפו; בשכונות שבהן החציון הוא 24,000 דולר, רק 27% השתתפו.

 

נו, אז מה? אז עכשיו חברות הרשת האחרות בארה"ב רוצות גם. הן לא רוצות יותר להיות מחויבות לחבר כל מי שיכול, אלא לפעול כמו גוגל - לפרוש את הרשת שלהם רק במקום שבו מתאים להן לעשות זאת. והתוצאה תהיה אוכלוסיה שיש לה, שמרחיבה במהירות את הפערים מהאוכלוסיה שאין לה. זוכרים איך אמרו לנו שהרשת תסגור פערים? שחברות עמק הסילי-קון יובילו אותנו לעולם טוב יותר? אז אמרו. זו היתה תעמולה לא רעה בכלל. סביר שהמפיצים שלה אפילו האמינו לה.

 

ולמי ששכח: טרנדים מארצות הברית נוטים להגיע מהר מאוד לארצנו הקטנטונת. שלא תגידו שלא הזהרתי.

 

מי מוביל?

 

קומסקור פרסמה  לאחרונה דו"ח שמפרט את 25 האפליקציות המובילות בארה"ב, כאלה שמותקנות על שיעור גבוה במיוחד של מכשירים סלולריים שם. במקום הראשון, ללא עוררין, ניצבת פייסבוק, עם 115.4 מיליון משתמשים שהתקינו אותה על המכשיר. במקום השני אך המרוחק, עם 83.4 מיליון, נמצאת האפליקציה של יוטיוב. גוגל פליי - אפליקציה חיונית ובסיסית, שמגיעה מותקנת מראש על מכשירי אנדרואיד - הגיעה למקום השלישי, עם 72.2 מיליון ומיד אחריה נמצאת אפליקציית החיפוש של גוגל. פנדורה סוגרת את החמישיה הראשונה.

 

עד כאן, מעט מאוד הפתעות. מה שבאמת מפתיע היא הנוכחות הבולטת של אפליקציות יאהו: יאהו מניות במקום העשירי, יאהו מזג אוויר במקום ה-13, ויאהו מייל במקום ה-14. מפות אפל מגיעות רק למקום התשיעי ופייסבוק מסנג'ר - למקום ה-12. לאור העובדה שפייסבוק מנסה לכפות על משתמשיה את השימוש גם במסנג'ר, יש להניח שהמיקום שלה ברשימה ישתפר בעתיד.

 

פופולרית בארה"ב. יאהו פופולרית בארה"ב. יאהו צילום: בלומברג

 

אולי ההפתעה הגדולה היא טוויטר, שנמצאת רק במקום ה-14, עם 34.7 מיליון משתמשים בלבד. בהתחשב בכך שטוויטר, מלכתחילה, היתה פעילה מאוד במובייל, המקום הזה מפתיע - וצריך לעורר סימני שאלה על עד כמה השימוש בטוויטר אכן פופולרי. במקום ה-16 אנחנו מוצאים את גוגל+, לכאורה עם 28.8 מיליון משתמשים, אבל כאן צריך לזכור שכמו פליי והחיפוש, גוגל+ מותקנת אוטומטית על רוב מכשירי האנדרואיד. ועדיין, גוגל+ עדיין פופולרית יותר מסנאפצ'ט, שלה 26.5 מיליון משתמשים. זו האחרונה מחזיקה באותו מספר המשתמשים של אמזון מובייל, מה שצריך להעלות סימני שאלה על האם סנאפצ'ט אכן פופולרית כפי שנוטים לחשוב.

 

נתון מעניין נוסף: ברשימת ה-25 האפליקציות המובילות אין ולו משחק אחד. יש, אולי, עתיד לאנושות.

 

קצרצרים

 

1. כולם מדברים על ההאקרים של צבא סין, אבל דו"חות חדשים אומרים שחלק ניכר מהתקפות ההאקרים שמגיעות מסין נובעות מפעולות של אנשים פרטיים לגמרי. מעבר לרצון להשפיל את ארה"ב או לתקוף חברות אמריקאיות, הם מונעים על ידי דחף אחר: לשים יד על משחקים חינמיים. שורה של חברות משחקים דיווחו על התקפות מצד האקרים, שככל הנראה ניסו לחדור לשרתים שלהן כדי לפרוץ את המשחקים ולהשתמש בהם ללא תשלום, או כדי לשדרג את הדמויות שלהם. זה משהו ששום מפקד צבאי לא היה משקיע בו משאבים, והוא היה רואה בחומרה ניצול של משאבים צבאיים לשם כך. אגב, "רואה בחומרה" זה לא אומר לסגור שבת בבסיס, יותר כמו כמה שנים במחנה עבודה וחינוך מחדש. אתם יודעים, סין.

 

גולשים בסין גולשים בסין צילום: בלומברג

 

2. המעצב ראלף לורן משתף פעולה עם חברת OMsignal, שההתמחות שלה היא מחשבים לבישים, כדי ליצור חולצות חכמות. בקרוב תוכלו לראות אותן על כל מיני ספורטאים, כשהמטרה של החולצות היא למדוד את נתוני הפעילות הגופנית שלהם ולשלוח אותם לסמארטפון - אלוהים יודעת למה. לורן עצמו אמר שכולם מתעסקים עם שעונים חכמים, בנדנות אינטליגנטיות ונעליים שלומדות לתואר מתקדם, אבל הוא עצמו מעדיף בגדים, כי אנחנו חיים בבגדים שלנו. כמה מפתיע לשמוע את זה ממעצב אופנה. 

 

3. אמזון הכריזה לאחרונה על קורא כרטיסי אשראי משלה ועל אפליקציה שתאפשר רכישות מהירות בדוכנים. בהתחשב בכך שאמזון ידועה בכך שיש לה אסטרטגיה ארוכת טווח (אבל לא קצרת טווח) הסובייטולוגים של עולם הטכנולוגיה החלו לנסות להבין מה המטרה של שני המהלכים הללו. מאחר ואמזון מקפידה לא לספק מידע כזה מראש והמוח האנושי לא סובל ריק, רווחו ניחושים. אחד מהם הוא שאמזון מתכוונת להיכנס לתחום החנויות הפיזיות.

  

4. חברה בשם OnBeep גייסה לאחרונה כמה מיליונים כדי לבנות מכשיר שהמטרה שלו היא לקשר בין כמה אנשים, אבל שלא באמצעות סמארטפון, כי זה מסובך מדי. ב-Geekwire קראו לזה בהתפעמות "כלי תקשורת בנוסח סטארטרק" לעבדכם הנאמן יש כינוי פשוט יותר, אם כי מעט מיושן: אלחוט. 

 

5. לוזרים עם גישה לכמה תוכנות תקיפה הצליחו להפיל זמנית את PSN, הרשת של שחקני הפלייסטיישן, כמו גם את battle.net, הרשת של Blizzard ולקרקע את הטיסה שעליה היה נשיא סוני באמצעות איום פצצה בטוויטר. קבוצת הלוזרים קוראת לעצמה The Lizard Squad, אבל עד כה לא ברור מה למען השם היא רוצה. עם קצת מזל, הלוזרים הרלוונטיים ימצאו את עצמם תוך כמה זמן מול חבר מושבעים שמכיל גיימרים.

  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x