מסטארבקס ועד eBay: החברות הגדולות בארה"ב רבות על מתן חסויות למצעדי הגאווה
יותר ויותר חברות גדולות בארצות הברית מביעות תמיכה בקהילת הלהט"ב: "הן מזהות שיש פה מאגר לקוחות נאמן ומהימן". כוח הקנייה של אוכלוסיית ההומואים והלסביות בארה"ב הוערך בשנה שעברה ב-830 מיליארד דולר
מסטארבקס ועד ל-eBay ומייסי'ס, יותר ויותר חברות גדולות בארצות הברית בוחרות לתת חסות ולהציג עצמן בבולטות במצעדי הגאווה ברחבי המדינה, זאת במקביל להחלטת בית המשפט לבטל את האיסור על נישואים חד פעמיים וסקרים המצביעים על צמיחה בתמיכה הציבורית בסוגיה.
באקלים הזה, חברות מגלות כי היתרונות של הענקת החסות גוברים על הסיכונים, ומעניקים להן הזדמנות להביע תמיכה ולנצל זאת כדי לגייס ולשמור על עובדים טובים המעוניינים לעבוד בתאגידים שתומכים בזכויות קהילת הלהט"ב. "אנחנו מבינים שיש אנשים שרואים זאת בצורה שונה מאיתנו", הגיב מייקל פליזי, דובר קרייזלר המעניקה חסות למצעדי הגאווה בדטרויט והפכה השנה לאחת התומכות העיקריות באירועים. "אנחנו מכבדים את נקודת המבט שלהם כל עוד הם מכבדים את שלנו", הוסיף. לאורך המצעד בדטרויט נתלו שלטי תמיכה מטעם חברות כמו ג'נרל מוטורס, פורד וקרוגר, בעוד שעובדים של דלתא איירליינס חילקו למשתתפים ערכות טיסה ועוגיות.
יש גם אינטרסים
בסוף השבוע הקרוב מתוכננים כמה מצעדי גאווה מרכזיים בערים כמו ניו יורק, סן פרנסיסקו ושיקגו. המעבר של המצעדים האלה ממחאות קטנות ומתריסות לחגיגות מיינסטרים ידידותיות למשפחה בא לידי ביטוי במיוחד השנה בעקבות ההצטרפות של חברות חדשות המביעות תמיכה. בסולט לייק סיטי לדוגמה, עובדי אמריקן אקספרס נשאו שלטים עם הסיסמה של האירוע: Love(equals)Love, ואילו עובדי ג'י.פי.מורגן לבשו חולצות עם הכיתוב "פשוט היו אתם" (just be you), בעוד שמשאית של באדוויזר המקושטת בצבעי הקשת נסעה באיטיות לאורך המצעד. כמו כן, לא דווח עד כה על ניסיונות מצד ארגונים שמרניים להחרים את החברות המשתתפות.
"החברות מזהות שיש פה מאגר לקוחות נאמן ומהימן", אמר לסוכנות החדשות AP גרגורי ורנטם מאקווליטי מישיגן, ארגון הפועל לאישור נישואים חד מיניים במדינה. "הפרסום לקהילה עובד. החברות היו מפסיקות להשתתף אם לא". כוח הקנייה של אוכלוסיית ההומואים והלסביות בארה"ב הוערך בשנה שעברה כעומד על 830 מיליארד דולר, עלייה מ-610 מיליארד דולר ב-2005.
חברות נוספות שהחלו להביע תמיכה הן וולמארט, שתעניק חסות למצעד הגאווה בניו יורק , ומייסי'ס שמוכרת חולצות, כובעים ואקססוריז עם הסיסמה "אני עומד בצד הנכון של ההיסטוריה" (I stand on the right side of history). ההכנסות מהמכירות יתרמו למאבק להפיכת נישואים חד מיניים לחוקיים.
במקביל, לא כל החוגגים במצעדים מרוצים מהפיכתם למיינסטרים, אולם ניק מוריס מיוטה מציין כי התאגידים בהחלט רצויים. "עלינו להיות פתוחים ומוכנים לקבל אותם כפי שהם קיבלו אותנו", הוא אומר.