גייסו דוגרי
בצעו תהליך גיוס ישיר ושקוף, שתפו את המועמד מה בדיוק הולך לקרות, איזה ראיונות נוספים צפויים לו, מה השלבים הבאים בתהליך ומתי אתם צפויים לקבל החלטה
"חברה דינאמית בצמיחה"... "אפשרויות קידום"..... "תנאים מעולים למתאימים"... אלה ודומיהם הם הסלוגנים המוכרים שהרבה חברות – כולל המובילות במשק מפרסמות במטרה למשוך את עיני המועמדים. מטבעות לשון כאלה כבר ראינו אלפי פעמים במודעות הגיוס.
השאלה הנשאלת היא: למה לשחזר?
עידן תשלום לפי מילה במודעות דרושים בעיתונים כבר דועך ובאתרי דרושים באינטרנט פרסום משרה אינה תלויית כמות תווי טקסט. אז חסכון אין כאן - על מה בדיוק אתם חוסכים כשאתם מפרסמים משרה שמנוסחת בקלישאה על קלישאה?
גיוס שבלוני – מתכון לפספוס מועמדים איכותיים
מועמד איכותי בוחן את כל המשרות המפורסמות גם על ידכם וגם על ידי המתחרים. ומה הוא רואה? בדיוק אותו הדבר. חברה X אומרת בדיוק את מה שאומרת גם המתחרה הכי מרה שלה, חברה Y. שתיהן משתמשות בדיוק באותם נוסחים, אותם מסרים, כשהן מפרסמות באותה פלטפורמה – זה יהיה אפילו באותו פונט. איך תכבשו דווקא אתם את לב המועמד? מדוע שיעדיף דווקא אתכם?
יש כבר מעסיקים שמבינים שהגיעה העת לצאת מהשבלונה המוכרת של פרסום מודעת דרושים משוכפלת שאלפים כבר פרסמו לפניהם. אלה החלו לפרסם בסרטוני וידיאו את האפשרויות לעבוד אצלם – שזה יופי של דרך לארוז מסר חדשני. עם זאת, גם לכאן לעתים הקלישאות מזדחלות: רבים חוטאים בכך שהם מציגים את מקום העבודה באופן כה אידיאלי, עד שזה פשוט לא נראה אמין: לשלב עובדים בסרטונים זה רעיון מצויין, אך אל תהפכו אותם לשחקנים/מגישים – תנו להם לדבר בסגנון הדיבור הרגיל שלהם, תסתכנו במילת סלנג פה ושם, לא חייבים לאפר אותם לאוסקר, ואפשר לספר דברים אמיתיים על העסק.
העסק שלכם ממש לא חייב להיות מושלם ולפי כללי הספר כדי להיות אטרקטיבי מספיק למועמדים. לעתים קרובות ההיפך הוא הנכון: צילום של פגישה עם המנכ"ל על כוס קפה בקפיטריה של החברה משדרת פתיחות ועדכנות הרבה יותר מישיבה סביב שולחן עגול בחדר מהודר בלי פירור על השולחן. וזו רק דוגמא. אז נכון, פגישות עבודה עם פירורי קרואסון על השולחן לא מתאימות לכולם – מצאו מה כן נכון עבורכם. העיקר שתצאו מהשבלונות המוכרות של עולם העבודה והגיוס.
דוגרי זה במיינסטרים
אם ראש הממשלה כבר הפנים שאצלנו, במזרח התיכון, מדברים "דוגרי", זה אומר שזה כבר לא טרנד או נחלתם של מתי מעט – זה ממש בליבו מיינסטרים. וזה חל גם על גיוס עובדים.
לגייס דוגרי משמעותו להיפטר מן הקלישאות השחוקות, לוותר על התיאורים הפלסטיים של מקום העבודה ולשכוח מאמירות ריקות מתוכן. זה כבר לא מתאים, ואף אחד לא קונה את זה. כשמגייסים דוגרי,יש גם תיאום ציפיות הרבה יותר נכון בין מחפש העבודה למעסיק, ותיאום ציפיות יעיל הוא המפתח לאובדן של כסף וזמן יקר – הרי אין מעסיק שרוצה לגייס מישהו רק כדי לגלות שאחרי חודש העובד עוזב אותו.
מה זה אומר לגייס דוגרי?
כבר במהלך הגיוס אפשר לפרסם את טווח המשכורת. אם התקציב שלכם מוגבל, נקבו בסכום. אין טעם למשוך סתם מועמדים שזה לא מדבר אליהם.
בצעו תהליך גיוס ישיר ושקוף. שתפו את המועמד מה בדיוק הולך לקרות, איזה ראיונות נוספים צפויים לו, מה השלבים הבאים בתהליך, ומתי אתם צפויים לקבל החלטה.
תנו למועמד אפשרות להתרשם באופן אישי. הציעו לו לשוחח עם אנשים בחברה שלא בנוכחותכם, אפילו אפשרו לו להגיע ליום התנסות, או יום תצפית בחברה. שייסתכל, שירגיש, שיוכל לקבל ההחלטה הנכונה ללא תיווך המידע (המוטה) שלכם.
פרשו, הדגימו ונמקו את האמירות הכלליות. "חברה עם הזדמנויות צמיחה" צריך להיתרגם לסיפורים של האנשים שאכן התקדמו בחברה. אמירות כמו "חברה בצמיחה" או "מובילה בתחומה" צריכות להיות מודגמות בכתבות, גראפים, סרטים או כל דבר אחר.
ותרו על אמירות שאתם לא יכולים להראות. זה הרי סתם טקסט ריק מתוכן ולא מעניין.
ערבו את העובדים שלכם בגיוס. אפשרו למנהלים במחלקה לראיין את המועמד. זה מעניק אותנטיות לתהליך הגיוס, זה טוב למראיינים ולמרואיינים.
רז מצנע הוא סמנכ"ל שיווק ותוכן ב-AllJobs דרושים