הקרב על השקע: יבואני הרכב דורשים הטבות מס למכוניות פלאג אין
לפי שעה שיעור המס שיוטל על מכוניות פלאג אין, המצוידות במנוע חשמלי ומנוע בנזין, יהיה זהה לזה שמוטל על מכוניות היברידיות, כלומר 30%
הגעתן של מכוניות ה"פלאג אין" לישראל צפויה לגרור מאבק על שיטת חישוב המיסוי לרכבים אלה. ל"כלכליסט" נודע שבשבועות הקרובים צפויים בכירים מטעמן של מספר יבואניות רכב גדולות לקיים סדרה של פגישות ברשות המסים במטרה לנסות ולשכנע את אנשי הרשות לשנות שיעור המיסוי המוטל על מכוניות
מכונית פלאג אין, יש לציין, היא מכונית אשר מצוידת הן במנוע חשמלי והן במנוע בנזין או דיזל, בדומה למכונית היברידית. אך בשונה ממכונית היברידית רגילה, מכונית הפלאג אין מסוגלת לנסוע לטווח של עד עשרות קילומטרים בכוחה של הסוללה בלבד, לפני שמנוע הבנזין עצמו משתלב. בנוסף, בשונה ממכונית היברידית, מכונית פלאג אין מסוגלת להתחבר אל שקע חשמלי, כך שלפחות בתאוריה נהג אשר נוסע מדי יום קילומטרים ספורים לא יצטרך לתדלק את מכוניתו.
מכוניות הפלאג אין עצמן נבדלות זו מזו - כך לדוגמה שברולט וולט, אשר הגיעה ארצה לאחרונה לצורך בדיקות ותקינה עושה שימוש במערכת הכוללת מנוע חשמלי בנפח 1.4 ליטרים. מנוע זה יכול לפעול הן כגנרטור, אשר יוצר חשמל להנעת המכונית למרות שאינו מחובר לגלגלים והן כמנוע עזר אשר מחובר לגלגלי הרכב, כמו במכונית היברידית רגילה. רכבים חשמליים אחרים, כגון טויוטה פריוס פלאג אין מצוידים במנוע בעירה פנימית, אך מנוע זה אינו משמש כגנרטור בלבד ליצור חשמל.
כיום, יש לציין, מדגישים גורמים ברשות המסים ששיעור המס אשר יוטל על מכוניות פלאג אין יהיה זהה לזה שמוטל על מכוניות היברידיות, כלומר 30%. הסיבה לכך היא שבמכוניות פלאג אין עדיין נפלט זיהום מאגזוז הרכב. יתרה מזאת, במקרים מסוימים, כגון לדוגמה נסיעות ארוכות, או נסיעות בימי קיץ שבהם מופעלים צרכני חשמל רבים כמעט בלתי נמנע שבשלב כלשהוא יופעל מנוע הבנזין כדי לתמוך במנוע החשמלי. לעומת זאת, על פי הערכות בענף הרכב, יבואני רכבי הפלאג אין דורשים הכרה במכוניותיהם כמכוניות חשמליות לכל דבר, מה שיגזור הטלת מס קניה בסך של 10% בלבד.