$
רכב

מבחן רכב: מאזדה 5 החדשה

חוץ מפסי צד מסוגננים, גג מונמך וחזית חדשה, קשה להצביע על הבדלים מהותיים בין מאזדה 5 החדשה לקודמתה. האם זה רע? לא בהכרח

תומר הדר 22:0707.11.10

מאזדה 5 החדשה הגיעה לישראל - ואחרי שהדור היוצא של כלי הרכב החזיק בתואר המחייב "הנמכר ביותר בסגמנט", ברור שמדובר בבשורה חשובה.

 

אבל האם באמת אפשר לקרוא למאזדה 5 "חדשה"? לא בדיוק. הבה נמנה את השינויים הקיימים בין הדגם היוצא לנוכחי: פסי צד מובלטים ומסוגננים - יש; גג שהונמך ב־4 ס"מ לטובת מראה ספורטיבי וזורם יותר - יש; וגם חזית חדשה ולוח מחוונים משודרג.

 

ומה עם השאר? מנוע 1.8 ליטרים עם הזרקה ישירה - גולת הכותרת של ה־5 החדשה - לא נמצא כאן, מאחר שאינו מוצע עם תיבה אוטומטית; בסיס הגלגלים של הדגם הקודם נשמר, ולכן המרווח הפנימי לא גדל. ב־5 החדשה גם אין מזגן מפוצל שיפתור את ההתחממות הניכרת של החלק האחורי בקיץ. האם רשימת החוסרים הזו קריטית? נראה שלא, חוץ מהמזגן.

 


 

המנוע המוכח והמוכר של המאזדה עושה את עבודתו נאמנה, אם כי באופן רועש מעט, והמרחב הפנימי של הרכב בהחלט מספק. סידור המושבים שמאפשר להזיז את המושבים בשורה האמצעית נוח בהחלט, ורק ילדים שיישבו בשורה השלישית יתלוננו על חוסר מקום לרגליהם. נהגים שמורגלים בתנוחת ישיבה גבוהה מן הדגם הקודם יגלו שכעת הנהג יושב נמוך יותר, כמו במכונית משפחתית.

 

במאזדה מדגישים שנוחות הנסיעה של ה־5 שופרה לעומת הדור הקודם, וכמוה גם איכות תא הנוסעים. בנסיעת המבחן מתברר גם שה־5 החדשה מעט יותר זורמת ומתמודדת עם בורות באופן יותר משכנע לוח המחוונים עדיין עשוי פלסטיק שחור ונוקשה,כזה שבוגרי רנו סניק לא יאהבו, אך יוכל לעמוד בהצלחה בפני חפיסת שוקולד ששהתה שעתיים ברכב בשיא הקיץ.

 

אז האם כדאי לרכוש את מאזדה 5 החדשה? ובכן - ראשית, לא מדובר באמת ברכב חדש, אלא יותר בגרסה מחודשת. שנית, מי שהתרגל למאזדה 5 היוצאת, בהחלט יאהב את הדגם החדש. למרות הניסיון להצעיר את הרכב באמצעות פסי צד מובלטים והנמכה של הגג, עדיין מדובר ב"שדרוג אמצע החיים" די מוצלח, שמשמר את תכונותיו של הדגם היוצא מבלי להתרחק יותר מדי מקהל היעד המקורי.

 

מנוע: בנזין, נפח 1,999 סמ"ק, הספק מרבי 144 כ"ס.

מהירות מרבית: 186 קמ"ש.

זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש: 13.1 שניות.

צריכת דלק: 11.3 ק"מ לליטר (נתוני יצרן); 7 או 8 ק"מ לליטר (נתוני מבחן).

בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי.

מחיר: 157 אלף שקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x