$
אינטרנט

מצייצים כל הדרך אל הבנק: הדבר הבא בפרסום ברשת

לאחרונה החל מנוע החיפוש של גוגל לאנדקס את העדכונים בטוויטר, כך שדיון ברשת המיקרו-בלוגינג מסוגל להשפיע על סדר התוצאות בגוגל, ובעקבות זאת לשנות את תעשיית קידום האתרים ומודעות הטקסט

ניב קלדרון 11:1013.08.09

אחרי שעקף את כל אתרי החדשות בדיווח על המהומות באיראן, טוויטר הולך ומתגלה גם כדרך עוקפת לקדם אתרים אל ראש רשימת התוצאות בגוגל. עד היום, מי שרצה לקדם עמוד אינטרנט בגוגל נדרש לעשות אחד משני דברים: לשלם לגוגל עבור מודעות טקסט שיופיעו לצד תוצאות החיפוש, או לשלם למומחים לקידום

אתרים (תחום המכונה SEO - "אופטימיזציית מנועי חיפוש") שישתלו ברחבי הרשת לינקים שמובילים אל אתרו, וינסו לגרום לאלגוריתם של גוגל להאמין שמדובר באתר חשוב שמקומו בראש תוצאות החיפוש.

 

אלא שלאחרונה החל גוגל לאַנדקס גם את ציוצי טוויטר, ולהתחשב בלינקים שמופיעים בהם כמדד לפופולריות של אתרים. בטוויטר יכול כל אדם לפרסם בתוך שניות משפט קצר ולינק, דבר שהפך את פרסום הלינקים ברשת לקל, מהיר וזול מאי פעם. ומאז איראן, יותר ויותר מקרים מגלים שדי בכמה מאות גולשי טוויטר נלהבים שכותבים על אתר ומלנקקים אליו, כדי להעניק לאותו אתר טיפול רב עוצמה שגם היקרים במומחי ה־SEO אינם יכולים לספק: דיונים סוערים בטוויטר, שבהם הגולשים לינקקו לאותו המקום, שינו בתוך ימים את סדר התוצאות בגוגל, והציבו עמודי אינטרנט אלמוניים בראש תוצאות החיפוש.

 

כשחברות מסחריות יגלו שמשתלם להן להשקיע ביצירת דיונים בטוויטר יותר מאשר במומחים לשיפור הדירוג בגוגל, תעשיית ה־SEO תגלה שהיא בצרות. כשיגיעו נתונים על יעילות ההשקעה בפעילות בטוויטר לעומת ההשקעה במודעות גוגל, ייתכן שגם המודל העסקי של גוגל יגלה שמולו קם ומתגבש אתגר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x