צייטגייסט: המיינסטרים הגיע, הלך הכיף
אם סוקרים את רשימת הסרטים הפופולריים ביותר ביוטיוב נחשפת אמת מטרידה: האמנים העשירים כבשו את האתר ולגולשים הקטנים נותר רק להאבק על מקומם
סקירה מפוכחת של רשימת הסרטים הפופולריים ביותר ביוטיוב חושפת אמת מטרידה - יוטיוב כבר לא שייכת להמונים. כמעט כל עשרת הסרטונים הכי פופולריים באתר הם סחורה טלוויזיונית מוכרת: הזמר לודקריס, הארי פוטר וסאטרדיי נייט לייב.
גם ברשימת עשרת סרטוני המוזיקה המובילים מככבים זמרי מיינסטרים כמו קניה ווסט ו-50 סנט. מה קורה פה? הלייבלים הגדולים הבינו שהמלחמה נגד האתר אבודה. במקום לתבוע את מי שמעלה לרשת וידיאו קליפים של אמנים מוכרים, יוניברסל, סוני-BMG, וורנר ושאר הלייבלים החלו לשתף פעולה עם יוטיוב ולהעלות את הקליפים בעצמם.
למהלך הזה יש השפעה ישירה על מי שנהוג לחשוב עליהם ככוכבים של יוטיוב: האמנים הביתיים, הסינדרלות, הילד הקטן מאוהיו או הזמרת הצעירה מחיפה.
לפני כחודשיים הודח מראשות רשימת הסרטונים הפופולריים ביוטיוב הסרטון "Evolution Of Dance" של הרקדן האלמוני ג'דסון לייפלי, שעמד בראש הרשימה כמעט מאז יום היווסדו של האתר. החליפה אותו הזמרת אווריל לאווין, שחתומה בסוני-BMG, עם הקליפ המופק לעילא "GirlFriend".
לא עבר זמן רב ולרשימת הנצפים ביותר נדחפו גם אלופי מיינסטרים נוספים כמו ריהאנה, מדונה, טימבהלאנד, אלישה קיז ואקון. 11 מ-20 הסרטונים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים ביוטיוב הופקו בידי גורמים מסחריים גדולים - נחשו על חשבון מי.
פחות ופחות קומיקאים ויוצרי רשת עצמאיים מתגברים על הגב הכלכלי האדיר, הפרגון הבלתי תלוי ואספסוף המעריצים שמתלווה לכל אמן שכזה. במציאות היוטיובית החדשה, האמנים העצמאיים נמצאים במקום הרבה יותר לוחץ ולא מפרגן, ואתגר הפריצה הופך לקשה בהרבה. השתלטות התאגידים הגיעה מוקדם מהצפוי.