$
רכב

האוצר מתכנן: ביטוח החובה לאופנוענים יתייקר

בעוד ועדת הכלכלה מאשרת היום את תקנות המפקח על הביטוח שיאפשרו את הוזלת פוליסות הביטוח לאופנועים, משרד האוצר מנסה לעקוף תקנות אחרות של הוועדה ולקבוע תיקון בחוק, לפיו האחריות הביטוחית במקרה תאונה בין אופנוע למכונית תתחלק שווה בשווה בין הצדדים. הצעד יותיר את תעריף הביטוח לדו-גלגלי ברמתו הגבוהה

ליאור גוטמן 20:3913.08.08

רק היום (ד') פורסם, כי ועדת הכלכלה אישרה את תקנות המפקח על הביטוח שיאפשרו את הוזלת פוליסות הביטוח לאופנועים בשיעור של 11%, וכעת נודע, כי פקידי האוצר מנצלים את חוק ההסדרים כדי לעקוף נהלים שכבר נקבעו בעבר על-ידי ועדת הכלכלה.

 

לפני כחצי שנה הועבר, למורת רוחו של האוצר, תיקון לחוק פיצויי נפגעי תאונות הדרכים, לפיו האחריות לנזקי גוף במקרה תאונה בין אופנוע למכונית תחול ברובה על נהג הרכב, ביחס של 75% לחובת הרכב לעומת 25% לחובת האופנוע. האוצר, שהתנגד נמרצות לתיקון בחוק, חשש מעליית פרמיות הביטוח של בעלי המכוניות ומאיבוד הכנסות מקניית דלקים בעת מעבר נהגים מרכב לאופנוע.

 

על פי הצעת האוצר הנוכחית יבוטל התיקון לחוק, כך שהאחריות הביטוחית במקרה תאונה בין אופנוע למכונית תתחלק שווה בשווה בין הצדדים. המשמעות: תעריפי ביטוח החובה יישארו ברמתם הגבוהה - 3,290 שקל עבור כלי שנפחו עד 125 סמ"ק - מה שעלול לבלום את היקפי הפעילות בענף.

 

עלייה של 45% במכירות דו-גלגלי ב-2007 עלייה של 45% במכירות דו-גלגלי ב-2007 צילום: עמית שעל

 

חשש האוצר מאיבוד הכנסות והרצון לבלום את הפעילות בענף, תואמים את הפריחה שנרשמה בו בשנים האחרונות: בשנת 2007 נמכרו בישראל 18 אלף כלי רכב דו גלגלי, עלייה של כ-45% ביחס לסך המכירות בענף בשנת 2006. על פי ההערכות בענף, השנה יימכרו כ-20 אלף כלים. הסיבה לפריחת הענף נובעת מעליית מחירי הדלק והעומס הרב שנרשם במרכזי הערים, מה שגורם לרבים להמיר את רכבם הצמוד בכלי רכב דו-גלגלי.

  

טלי ברנר-דרורי, יו"ר ארגון הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר, טוענת שמדובר במחטף: "האוצר מנסה לעקוף חוק שאושר בכנסת לאחר עבודה של שמונה שנים. על פי הנתונים שבידינו, ברוב תאונות הדרכים הסיכון שנוצר בתאונה היה מצד הרכב ולא מצד האופנוע". ברנר-דרורי מוסיפה, שהחוק קבע תקופה של שנתיים ניסיון לבחינתו ועל המדינה למצות את תקופת הניסיון טרם קבירתו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x