• תפריט
בארץ

בר-און ומופז יחליטו איזה קו יבוטל: אשדוד-יבנה או נתיבות-באר שבע

שרי האוצר והתחבורה הם אלו שיכריעו מה יעלה בגורל הקווים. בתקופה האחרונה כבר הוחלט על ביטול כמה פרויקטים עתידיים על מנת שברכבת ישראל יוכלו לעמוד בתקציב שאושר לה עד 2012 על סך 29.5 מיליארד שקלים

גיא מי-טל 18:5421.07.08

שר התחבורה שאול מופז ושר האוצר רוני בר-און, הם אלו שיחליטו איזה קו רכבת יבוטל - קו אשדוד-יבנה או קו נתיבות-באר שבע.

 

בפגישה נוספת שהתקיימה היום בין הממונה על התקציבים באוצר, רם בלניקוב למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן על ביטול פרויקטים ברכבת בגלל חריגות תקציביות, הוחלט כי השרים בר-און ומופז יכריעו סופית איזה קו ייפגע ואיזה לא ייפגע ויינצל מגזירה של ביטול או דחיה לחמש שנים לפחות. זאת שבוע וחצי בלבד לאחר שהשרים נפגשו ביניהם והחליטו לא לפגוע בקו אשקלון-באר שבע.

 

רכבת ישראל. איזה קו יבוטל? רכבת ישראל. איזה קו יבוטל? צילום: יריב כץ

 

כאמור, שתי חלופות יונחו על שולחנם של השרים - ביטול הקו בין אשדוד ליבנה, או ביטול הקטע הדרומי של קו אשקלון-באר שבע, בין נתיבות לבאר שבע, המצריך גם תכנון מחודש. בהנחה שהשרים יבחרו בחלופה השנייה, הקטע הצפוני מאשקלון לנתיבות יבוצע על ידי הנחת מסילה בודדת.

 

הקו בין אשדוד ליבנה אמור לקצר את משך הנסיעה של תושבי אשדוד ואשקלון המעוניינים להגיע ברכבת לגוש דן. אם יחליטו בר-און ומופז על ביטולו,  ימשיכו תושבי הדרום לנסוע לתל אביב דרך רחובות ורמלה.

 

בנוסף לכך, כבר הוחלט על ביטול ביצוען של הפרדות מפלסיות בהיקף של כ-500 מיליון שקלים, ביטול קו קשת-מודיעין שאמור לחבר בעתיד את מודיעין לקו תל אביב-ירושלים החדש A1 וביטול ציוד נייד שאמור היה לנוע על המסילות המבוטלות.

 

לאחר ביטול הפרוייקטים, תוכל הרכבת לעמוד בתקציב הפיתוח שאושר לה עד לשנת 2012 על סך 29.5 מיליארד שקלים.

 

גורמים באוצר אמרו, כי ההחלטה של משרד התחבורה להעמיד בסכנת ביטול את קו אשדוד-יבנה, שיחבר במסילת רכבת את ישובי הדרום, אשקלון ואשדוד למרכז ובכך יפחית את עומסי התנועה בכבישים - תמוהה, זאת בעוד הקו הדרומי מנתיבות לבאר שבע ממילא זקוק לתכנון מחדש ובנוסף הוא אינו עומד במבחן כדאיות כלכלית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x