$
אינטרנט

הבלוגר אום מאליק: הווב 2.0 כמו שהכרנו אותו מת

לדברי בעל בלוג הטכנולוגיה הפופולרי גיגה אום, "כל כך הרבה מידע הצטבר ברשת עד שמרביתו הפך לפסולת. כנראה שמישהו עושה מזיהום באינטרנט הרבה כסף"

אסף גלעד 12:0501.07.08

"הווב 2.0 כמו שהכרנו אותו מת", כך אמר הבוקר (ג') הבלוגר אום מאליק, בכנס בלוגרים ויזמי אינטרנט שיזם האתר The.co.ils. לדברי מאליק, "כל כך הרבה מידע הצטבר ברשת עד שמרביתו הפך לפסולת. אינני יודע איך הגענו למצב כזה, אבל כנראה שמישהו עושה מזיהום באינטרנט הרבה כסף"

 

אום מאליק. צריך מערכת לסינון רעשים אום מאליק. צריך מערכת לסינון רעשים צילום: ליסה ברוסטר, cc-by-sa
אום מאליק הוא בעל הבלוג "גיגה אום", מהבלוגים הטכנולוגים הנקראים ביותר בעולם ובעברו היה עורך במגזים הפורבס וכתב במגזין היוקרתי רד-הרינג.

 

"בשנות התשעים ראינו כיצד האינטרנט נותן לנו כלים יעילים, ובשנות האלפיים איך הוא הופך לחלק בלתי נפרד מחיינו", אמר מאליק. "מאז שהתחיל עידן הווב 2.0 בו כל אחד יכול ליצור ולייצר תכנים, כמות המידע באינטרנט עלתה פלאים, היו הצלחות אבל גם חברות רבות שהציעו שרותי ווב 2.0 נסגרו. זה מצוין: עכשיו אני יכול להראות לכל אותם יזמים שביזבזו לי את הזמן על רעיונות מטופשים שהם אכן טעו".

 

עוד אומר מאליק: "המצב כיום הוא שאינך יכול לצרוך את המידע כמו שאתה רוצה, כי כל כך הרבה גורמים יוצרים מידע רב וצורכים מידע רב. לכן אנחנו צריכים מעין מערכת דולבי לאינטרנט שתסנן את כל הרעשים. ישראל היא מדינה שיש לה נסיון בטכנולוגיות של סינון רעשים - בהתחשב במערכות המודיעיניות שהיא מפתחת בצבא, וקיים סיכוי שפתרון כזה יגיע ממנה.

 

"יש צורך במטא-אתר, אתר-על שלוקח את המידע הלוונטי מכל האתרים באחרים, ומציג בצורה גרפית את המידע הרלוונטי לי. כשאני הולך לחנות אלקטרוניקה לא אוכל לעבור על עשרת אלפים ביקורות צרכנים, אזדקק רק לביקורות של האמינים ביותר והרלוונטים ביותר לפי הקריטריונים שלי. והחברה שתפתח מוצר כזה, שיהיה איכותי, תהיה הגוגל הבאה".

 

יאיר גולדפינגר: הווב 2.0 יישאר איתנו לעד

 

בכנס נשאו דברים גם יאיר גולדפינגר, מייסד ICQ, המעורב כיום בכמה סטארט-אפים נוספים כגון ג'ג'ה, דוטומי וטיביז, ואביחי נסנבאום, מייסד חברת ידע שנמכרה ל AOL.

 

לדעתי הווב 2.0 אינו נעלם אלא רק בתחילתו, הוא יישאר איתנו לעד", אמר גולדפינגר. לדבריו, "נראה עוד ועוד חברות מבוססת ווב 2.0 בישראל". גולדפינגר אמר כי "הטרנד הבא בעולם הווב 2.0 הוא פרסונליזציה. אמזון היא דוגמא טובה לכך: הממשק שלה תפור להעדפות ולמידות של המשתמש. אני מגשים את החזון הזה בימים אלה יחד עם USVP, הקרן האמריקנית עם דוטומי, שהיא פלטפורמת פרסום ממוקדת ללקוח בחנויות וברשתות שיווק. הפרסום מתאים את עצמו ללקוח, לזהותו ולהעדפויתו ולסביבה בה הוא נמצא".

 

ניסנבאום הביע גם הוא אמון בהמשכיותו של ענף הווב 2.0 אך הזהיר כי "הרבה חברות יעלמו או יתמזגו בכדי שהגדולות תוכלנה להציע שירותים רבים יותר לצרכן. החברה שלי, ידע, היא דוגמא לכך. ההטמעה בחברה היא מצוינת ואנחנו ממשיכים לפעול כחברת ווב 2.0 בתןך AOL, ופועלים עצמאית מול ספקי התוכן והקהילות, ומנצלים את משאבי AOL להגדלת היכולת שלנו לקלוט משתמשים נוספים".

 

ניסנבאום אמר גם כי עולם התכנים והפרסום בסלולר צפוי להתפתח, "וישראל כמעצמה בתחום הסלולר תהיה שותפה לו".

 

כאשר נשאל לגבי השקפתו על הרשתות החברתיות ענה גולדפינגר "אני לא משתמש בפייסבוק, אלא רק נרשמתי שם לא מזמן. אבל זה לא אישית כלפי פייסבוק, אני לא טיפוס של רשתות חברתיות. אני לא מבין מדוע אנשים מבזבזים יותר מדי זמן מול המחשב ברשתות במקום להיפגש עם חבריהם, ובמיוחד ילדים, שלצערי התופעה הפכה חלק בלתי נפרד מחייהם. אני לא מבין מדוע אנשים מכורים לפייסבוק".

 

ניסנבאום: "הפייסבוק והרשתות הם מהפיכה, אבל אנשים נוטים לעבור בין רשתות כאשר הם מתבגרים. כך שיש היום רשתות רבות, אבל אין אינטגרציה ביניהם. אז הייתי אומר שזה השלב הבא ברשתות החברתיות - אינטגרציה ביניהם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x