$
אינטרנט

חשש מהעלאת מחירים בעקבות עסקת גוגל-יאהו

מפרסמים באינטרנט חוששים מעליית מחירי הפרסום וסנאטורים אמריקאים הודיעו שיבחנו את העסקה כדי לוודא שאינה חורגת מחוקי ההגבלים העסקיים

יוסי גורביץ 14:1915.06.08
בעקבות הדיווח בסוף השבוע על עסקה בין גוגל ליאהו, במסגרתה תציג גוגל פרסומות סמוך לחלק מתוצאות החיפוש של יאהו, הביעו כמה מפרסמים חשש מכך שמחיר הפרסום ביאהו יעלה משמעותית, וחלקם ביקרו את העסקה בחריפות.

 

"מבחינת יאהו, המשמעות היא קניבליזציה של מערכת החיפוש שלהם,"
אמר ג'ורג' קפניק, אחד ממייסדי DottedOnline, חברה המתמחה ביעוץ שיווקי ברשת. "איכות החיפוש שלהם מתדרדרת, ונראה שהם חתמו על העסקה כדי שמישהו יחלץ אותם, במקום לשפר את המערכת שלהם, כפי שדרשו רבים". קפניק אמר כי כרגע הוא משקיע כ-10% מפרסומות חברתו ביאהו, אך הוא מתכנן להעביר אותם ישירות לגוגל. בריאן וולדמן, פרסומאי רשת אחר, אמר דברים דומים.

 

אלא שכלל לא ברור שהעסקה תצא אל הפועל. סנאטורים אמריקנים כבר הודיעו שיבחנו את העסקה בקפידה, כדי לוודא שהיא איננה חורגת מחוקי ההגבלים העסקיים. מפרסמי רשת הביעו גם הם חשש מעבירה על חוקים אלה, ונראה ששתי החברות עשו כמיטב יכולתן שלא לעורר את חמתן של הרשויות. העסקה נדחתה בשלושה וחצי חודשים, והיא תהיה תקפה בשלב ראשון רק בצפון אמריקה. דובר של מיקרוסופט טען כי העסקה תוביל לעליה במחירי הפרסום ותעמיד לרשות גוגל יותר מ-90% משוק הפרסום המקוון.

 

בתוך כך, פרסם קווין ג'ונסון, נשיא החטיבה לשירותים במיקרוסופט, את תנאי ההצעה האחרונה שהוגשה ליאהו ונדחתה. במכתב פנימי לעובדי החברה, מסר ג'ונסון כי מיקרוסופט הציעה שמונה מיליארדי דולרים עבור נתח של 16% מיאהו וכן מיליארד נוסף עבור מנוע החיפוש שלה. שווי השוק של יאהו לפי ההצעה היה כ-50 מיליארד דולר, לעומת כ-47.5 מיליארד דולר שהציעה מיקרוסופט עבור יאהו בתחילת מאי. כאמור, יאהו דחתה גם את ההצעה החלקית של מיקרוסופט.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x