• תפריט
רכב

לקראת אימוץ הטכנולוגיה החשמלית: הרכבת בוחנת מעבר לליסינג

בימים אלה דנים רכבת ישראל, משרד התחבורה ומשרד האוצר בהפיכת 250 ק"מ של פסי רכבת לחשמליים בקו הרכבת המהיר A1 מתל אביב לירושלים

גיא מי־טל 08:4212.05.08

במשרד התחבורה יתקיים מחר דיון על ההצעה לעבור לרכישת קרונות רכבת וקטרים בליסינג תפעולי, בהשתתפות נציגי האוצר. את ההצעה העלו מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן ומנכ"ל הרכבת יצחק הראל.

 

"כדי לקדם את תוכניות הפיתוח של הרכבת יש לאפשר לה לפעול באופן עצמאי לביצוע עסקאות
מימון שיאפשרו לה חופש תפעולי. הליסינג יקטין לחצים על התקציב ויחסוך בעלויות התחזוקה והתפעול היקרים", אמר סיטרמן. לדברי הראל, היוזמה נועדה להוזיל את ההוצאה השוטפת ואת הוצאות התפעול והתחזוקה.

 

לא מדובר בהחלפת הציוד הקיים המופעל בדיזל, אלא על השלב שבו יהיה מעבר לטכנולוגיה חשמלית.

 

ברכבת ישראל פועלים כיום 80 קטרים וכ־230 קרונות נוסעים, חלקם ישנים מאוד ודורשים טיפולים תכופים והשבתות במוסכים ולכן תחזוקתם יקרה מאוד. מצוקת הקרונות של הרכבת היתה אמורה לבוא על פתרונה החלקי עם קבלת 86 קרונות שנרכשו מסימנס, אך החברה הגרמנית אינה עומדת במועדי האספקה שנקבעו, ורק לאחרונה הודיעה על עיכוב נוסף. נראה כי הקרונות יגיעו לארץ לקראת סוף השנה.

 

ההצעה למעבר לליסינג תפעולי נועדה להקל על תקציב הרכבת בעתיד, עם המעבר לטכנולוגיה חשמלית. בימים אלה דנים רכבת ישראל, משרד התחבורה ומשרד האוצר בהפיכת 250 ק"מ של פסי רכבת לחשמליים בקו הרכבת המהיר A1 מתל אביב לירושלים.

 

בשיטת הליסינג הרכבות מועברות לתקופה של 25 שנה בתמורה לתשלומים קבועים לאורך התקופה. התשלומים כוללים את עלות הקרון ואת עלויות התחזוקה והטיפולים הקבועים. כך נחסכות מהרכבת העלויות הנוספות בתחזוק ורכישת מלאי של חלקי חילוף.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x