סגור
כדאי להכיר

"ארט יודאיקה" הופכים את תשמישי הקדושה לאמנות ואתם מרוויחים

אם אתם אוהבים לרכוש תשמישי קדושה ויהדות מעוצבים, כנראה שיש אצלכם בבית את אחד הפריטים המיוחדים של 'ארט יודאיקה' - חברה ייחודית המייצרת ומשווקת תשמישי קדושה מעוצבים למכירה בסיטונאות בארץ ובעולם, הזמנו את גבריאל בעלי החברה לראיון מעניין במיוחד


אז איך הגעת לתחום הזה של תשמישי קדושה?
אני התחלתי בצבא, שירתתי בלהקת השריון והיית מהבולטים בלהקה, אחרי הצבא הייתי חבר בלהקת התרנגולים ובהמשך הצטרפתי ללהקה שנקראת "צחוק בצד" איתם הופעתי במשך שבע עשרה שנה. באותה תקופה של ההופעות פתחתי במקביל עסק שנקרא "הנמל אריזות ושיווק", והייתי הבעלים של העסק כ-25 שנה, אבל הבטחתי לעצמי שבגיל 45 אני אצא לפנסיה, ובאמת הצלחתי בגיל 45 למכור את העסק ולהיות בבית עם אשתי האהובה. שלוש שנים אחרי היציאה לפנסיה השתגעתי בבית והתחלתי למכור מתנות, עד שבא אליי מישהו בהצעה למכור גם מזוזות, אחרי כמה זמן שראיתי שאני מוכר המון מזוזות הסתכלתי לשמיים ואמרתי "בורא עולם, הבנתי את הרמז". כך התחלתי בעסק הזה של תשמישי קדושה.
למעשה אתם לא מייצרים את הקלף של תשמישי הקדושה אלא רק את הבתים המעוצבים שבתוכם שמים אותו נכון?
אני מייצר בערך אלף סוגים של בתי מזוזות, ואנחנו בעצם מוכרים את זה בכל העולם, בכל בית יהודי ברחבי העולם, אבל את הקלף עצמו אנחנו לא מייצרים.
אז אילו מוצרים נוכל למצוא אצלכם בארט יודאיקה?
אנחנו מוכרים לדוגמא גביעי קידוש, זה גביע קידוש משובץ אבנים, כל סוגי כיפות לכל זרמי היהדות, יש לנו מגוון עצום שמתאים לכולם. יש חמסות, טליתות, חנוכיות, כלייזמרים שהם קישוטים לפורים, פמוטים.
אתם בעצם מייצרים מוצרים ממגוון סוגי חומרים?
אנחנו מתעסקים עם בד, זכוכית, עץ. כל סוגי המתכות: אלומיניום, ברזל, שיש, כל הסוגים והכל בעיצובים מיוחדים שלנו, אנחנו לא קונים ומוכרים שום דבר, כל פריט מעוצב על ידי העובדים שלנו.
מהי הייחודיות של המוצרים שלכם?
אנחנו מייצרים אותם מאוד בזול, ומצליחים בעזרת עיצוב יוצא מן הכלל לפגוע לטעם של הקהל הישראלי, ניקח את החמסה למשל - יש לנו יותר ממאה סוגים של חמסה. אם ניקח לדוגמא חנוכיות, אין יהודי שאין לו חנוכייה בבית, תמיד שאני רואה ראיונות בטלויזיה של אנשים באמת אינטליגנטים ומצלמים גם את ארון הספרים שלהם ברקע, אומר לאשתי "תראי זו חנוכייה שלנו", הם מקפידים לשים את החנוכיה ברקע שמצלמים אותם.
המוצרים שלכם הם במחירים מאוד נוחים ועדיין בלי לוותר על האיכות ועל העיצוב המתקדם, איך עשיתם את זה?
דבר ראשון אנחנו מייצרים את רוב הסחורה בארצות רחוקות ששם המחירים הרבה יותר זולים. כאשר זה בא בקומבינציה עם האיכות, העיצוב והתפוצה, כי יש לנו למעלה מאלף חמש מאות חנויות זאת לא רשת קטנה, כל אלו מאפשרים לנו לתת מחירים נוחים ללקוח בלי לוותר על האיכות.
הבנתי שיש לכם ביבנה אולם תצוגה ייחודי מרהיב לבעלי חנויות מהארץ ומהעולם, ומבקרים אצלכם כל יום מכל העולם?
המפעל שלנו הוא מחסן ענק, משהו כמו איקאה מעט יותר קטן, חמשת אלפים מטר. יש לנו גם אולם תצוגה מרהיב ביופיו, שהוא חמש מאות מטר של חמשת אלפים פריטים, שאתה אומר אני רוצה את הפריט הזה ורוצה אלף ממנו, אז יש לנו גם אלף, יש פריטים שיש גם מאה אלף במלאי.
יש לכם אתר מושקע וגם אפליקציה שבה ניתן לראות את כל המוצרים נכון? ספר לי על כך.
יש לנו גם אפליקציה וגם אתר. בשביל הקהל הדתי יותר שלא נוגע באינטרנט יש כיום גם אינטרנט כשר, והם התחילו להבין בזמן הקורונה שהחנויות היו סגורות הרבה זמן שהם חייבים למכור בלי החנות. כי אמנם יש לקוחות ומוניטין וכו' אבל החנות סגורה, לכן אני הדרכתי אותם כיצד לתפעל אתר והיום אחרי שהקורונה קצת דעכה הם התרגלו ויש להם את האתר, ושלושים ארבעים אחוז מהמכירות שלהם קורות באונליין.

תשמישי קדושה ויהדות מאז ומתמיד היו סממן עיקרי וחשוב אצלנו ביהדות, אז כדי ליהנות ממוצרים ברמה הגבוהה ביותר ובמחירים נוחים לכל כיס, כדאי לחפש באתר או בחנויות את המוצרים של 'ארט יודאיקה'