סגור
כדאי להכיר

הסטארט אפ החדשני שנולד בעקבות הקורונה: הכירו את מנוע החיפוש הייחודי "זפי" (ZPI)

ZPI הוא מיזם חברתי שנולד במשבר הקורונה, והוא למעשה פלטפורמה ייחודית שנוצרה למען נותני שירות און ליין, המגשרת ביניהם לבין הצרכנים. בעלי העסקים ב"זפי" יכולים לנהל אתר אינטרנט וחנות און ליין משלהם, לקבל חשיפה ופרסום והכל במחירי עלות סמליים


ZPI הוא מנוע חיפוש ייחודי שמרכז ומאגד בתוכו את כל מי ומה שפועל באון ליין: מטפלים מאסכולות שונות, שירותי ייעוץ, קורסים והכשרות, שיעורי ספורט, הפעלות לילדים, סדנאות, לימודים הופעות ועוד.
"זפי" הוקם על ידי שמעון סוחרוביץ, שמעניק בעצמו שירותים באונליין, ולמעשה זוהי פלטפורמה המעניקה חשיפה לעסקים שפועלים בגזרת האון ליין, ומאפשרת להם לפרסם ולמכור שירותים, מבלי לתחזק אתר אינטרנט משלהם.
פרסום, שיווק ומכירה תחת קורת גג אחת
באמצעות ZPI, הגולשים יכולים לאתר עסקי און ליין הרשומים במנוע החיפוש, להיחשף לעסקים חדשים, לרכוש מהם מרחוק שירותים שונים ומתקדמים, מוצרי תוכן ואפילו מוצרים פיזיים. בנוסף, יש אפשרות לרכישת פגישות או הרשמה לאירועים שמקיים העסק. למעשה, כך מתאפשר לעסק להציע את מוצריו לרכישה, מבלי שיש לו אתר סחר, אמצעי חיוב וסליקה.
איך זה עובד?
כל לקוח של ZPI מקבל למעשה אתר של עמוד אחד משלו.
באתר הפרטי, כל עסק יכול להציג ולשווק את השירותים שלו, לקבל חשיפה ללקוחות פוטנציאלים שמשתמשים במנוע החיפוש, בנוסף, כל עסק יכול להעלות מאמרים ותכנים משלו ולשתף אותם בקלות עם כולם (אפשר לשתף לינק בכל המדיות והרשתות החברתיות ולהזמין גולשים לתכנים של העסק).
"עסקים שלא קיימים באון ליין, עלולים לא להתקיים בכלל"
ZPI הוקם בסוף ספטמבר 2020, בעיצומו של הסגר השני שהוטל על המשק עקב התפשטות הקורונה. המקים והיזם של המיזם הוא שמעון סוחרוביץ, בן 39, נשוי פלוס שניים מקרית ביאליק. סוחרוביץ הוא מעצב גרפי במקצועו, שיצא לחל"ת בתקופת הקורונה, כמו רבים אחרים. "היינו סגורים בבית עם הילדים, לא הייתה עבודה והיה הרבה מאוד בלגן", הוא מספר ומוסיף: "רציתי למצוא משהו שיציע עניין, ידע ותעסוקה לילדים בבית. חקרתי קצת והבנתי שאין שום פלטפורמה שמכילה את כל ענייני האון ליין במקום אחד: הופעות סטנד אפ, הרצאות או תכנים חינוכיים. כדי למצוא משהו, צריך לחפש אותו ספציפית. כשהבנתי שאין מענה רחב לתחום האון ליין, החלטתי לפתוח בעצמי אתר שיהווה פלטפורמה לכל מה שקיים באון ליין, במקום אחד".
סוחרוביץ הצליח לאגד עד היום יותר מ-300 עסקים תחת קורת גג אחת: "כשבעלי עסקים נרשמו ומאוד התלהבו מהמיזם ומהאפשרות לחשיפה, הבנתי שיש פה משהו גדול. בימים אלו – מי שלא קיים באון ליין כמעט ולא קיים. האתר מספק ערוץ פרסום ושיווק וגם מאפשר לבעלי עסקים להציע מוצרים לרכישה בלי להקים חנות עם מערך סליקה וכאבי ראש".
התוצאה היא שבעלות של כמה עשרות שקלים, יכול כל בעל עסק קטן או בינוני, לקבל פלטפורמת כלים לחיסכון בעסק, וכמובן חשיפה מאוד גבוהה למוצרים שלו ולעסק שלו, במידה והם מסופקים גם מרחוק.
חווית משתמש שממשיכה להשתדרג
האתר ממשיך להשתכלל ולהציע חוויית משתמש מתוחכמת ומעודכנת. מעבר לחיפוש, סינון ופילוח של בתי עסק דרך גילאים, קטגוריות ונושאים, סוחרוביץ וצוות המתכנתים שעובדים על המיזם, ממשיכים לשדרג ולעדכן את הממשק: "הוספנו יכולת של קביעת פגישות באון ליין דרך יומן דיגיטלי, לקבלת שירות פרונטלי או בזום (באונליין). לצד זה, בנינו מערכת למכירת כרטיסים למפגשים בזום או בלייב. פשוט פותחים "איוונט" והלקוחות מקבלים לינק, בצורה פשוטה וקלה".
ZPI מסייע גם לעסקים קטנים ובינוניים שמבצעים שילוחים של מוצרים: "סגרנו שיתוף פעולה עם אחת החברות הגדולות בארץ למשלוחים וקיבלתי מחיר אטרקטיבי עבור העסקים ב'זפי'. כך הם יכולים לחסוך בהוצאות שילוח של מוצרים, כתוצאה, נרשם חסכון לעסק והגדלת הרווחים שלו".
החזון של ZPI: "כולנו יכולים להרוויח"
"זפי" התחיל כמיזם חברתי של פורטל עסקים באונליין, שענה על צורך גדול וחשוב, ועכשיו, אחרי שסוחרוביץ עבד בו במשרה מלאה במשך כמעט שנה, הוא משיק אותו בצורה רשמית לעסקים: "המחירים יהיו מאוד זולים ומשתלמים למשתמשים. מדובר בחבילה מקיפה שנותנת לכל עסק את כל המעטפת השיווקית, הפרסומית והתפעולית שהוא צריך, תמורת כמה עשרות שקלים בחודש בלבד. אני רוצה לייצר כמה שיותר תנועה של בעלי העסקים וגם של הקהל שיקנה מהם. כך כולם יוכלו להרוויח ולהפוך את "זפי" לדבר הגדול הבא עבור צרכנים ועבור עסקים קטנים ובינוניים, וגם כמובן הגדולים".
חוזרים לשגרה בקליק – כל מה שבאונליין
לינק לקבוצת הפייסבוק שלנו