סגור
כדאי להכיר

סטודיו אולימפיה – המובילה בעיצוב אריזות מזון בישראל

דיאנה מייזוס מהסטודיו לעיצוב גרפי "אולימפיה", הופכת חלומות של יצרנים בתחום המזון למציאות

מי מאיתנו שהם יזמים ואנשי עסקים בתחום המזון, יודעים שהדרך להיוון והשגת רווחים מהמוצר שלנו, אינה נגמרת ברגע שעלינו על רעיון חדש, או כאשר גילינו שיש לנו משהו טוב בידיים. האמת, זה אולי הרגע שבו הדרך רק מתחילה: בניית המותג לשיווק המוצר, תהליך ייצור האריזה, המסחר הקמעונאי; כל אלו חייבים להתבצע בצורה מתוכננת היטב, על מנת שהמיזם העסקי שלנו יצליח באמת.
3 צפייה בגלריה
סטודיו אולימפיה -  דיאנה וצוות סטודיו אולימפיה.
סטודיו אולימפיה -  דיאנה וצוות סטודיו אולימפיה.
סטודיו אולימפיה - דיאנה וצוות סטודיו אולימפיה.
(צילום:אסף רונן)
בתהליך הלא פשוט הזה, ישנו היבט אחד של ייצור מוצר חדש, הדורש הבנה וחשיבה עמוקה במיוחד: עיצוב האריזה. מי שאינו מנוסה ביזמות בתחום המזון, אולי לא היה חושב על כך בתור שלב קריטי בתהליך לידתו של מוצר בשוק, אולם האמת היא שמדובר בנושא מורכב, אולי אפילו עולם ומלואו. כיצד בוחרים חומר גלם המתאים לשמירה על חיי מדף של מוצר מזון, מהי שיטת אריזה מתאימה למוצר כזה או אחר, מהו סוג ההדפסה האופטימלי לאריזה של מוצר שבחרנו בהתחשב בתקציב הפרויקט הנתון, וכמובן איך האריזה תראה באופן ויזואלי? שוחחנו עם דיאנה מייזוס, אוטוריטה בתחום של עיצוב גרפי לאריזות מזון, כדי להבין טוב יותר את התהליך.
פסגת השאיפות
דיאנה מייזוס היא בוגרת ביה"ס הריאלי העיברי בחיפה. לאחר שירותה הצבאי, למדה תקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצ"ו חיפה. לאחר שסיימה את חוק לימודיה, ובמהלך דרכה המקצועית בתחום של עיצוב גרפי לאריזות, גילתה דיאנה עד כמה יזמים ואנשים בכלל, אינם מודעים לתהליך של ייצור אריזה למוצרי מזון. "קורה שליצרן יש רעיון למוצר חדש, אבל הוא אפילו אינו יודע מאיפה להתחיל, לאן ללכת, למי לפנות", אומרת דיאנה. "לאחר שנחשפתי לצורך הזה אצל יזמים, המטרה שלי הייתה להקים מקום שבאמת יעזור ליצרנים בתחילת דרכם. כאשר לקוח פונה אלי עם כוונה ראשונית לעיצוב אריזה, אני מתחילה לשאול אותו שאלות לצורך חידוד מטרות: מהו סוג המוצר, מהוו כהל היעד הרלוונטי, מה היכולות התקציביות להשקעה לתהליך, מהן האפשרויות הטכניות של היזם (כלומר האם יש לו מכונת אריזה או שנדרש חיבור לנותני שירות בתחום) וכדומה. המטרה היא לתת ליצרן מענה מקיף ומקצועי, ולפשט את התהליך המורכב של ייצור אריזות מזון עבור יזמים.
3 צפייה בגלריה
דיאנה וצוות סטודיו אולימפיה.
דיאנה וצוות סטודיו אולימפיה.
דיאנה וצוות סטודיו אולימפיה.
(צילום:אסף רונן)
הכלים שצברתי הם כולם תולדה של ניסיון רב שיש לי בתחום, שהגיע בלמידה מתמדת, ושיתוף פעולה ארוך-שנים עם אנשי המקצוע המובילים בארץ בתחום הדפוס, חומרי גלם לאריזה, מכונות אריזה, פתרונות טכניים לאריזה, אנשי שיווק ואסטרטגיה ואנשי רגולציה בתחום המזון. אני גאה בכך שיש לי את הזכות לעבוד עם אנשי המקצוע המובילים בארץ, שעוזרים לי לתת את המענה המקיף והמקצועי ביותר לכל לקוח שמגיע לסטודיו שלי. נכון להיום, הניסיון והדרך הארוכה שעשיתי, פתחו לי אפשרויות לעבוד עם יצרנים ויבואנים רבים בארץ בתחום המזון, החקלאות, מוצרי ניקוי ומזון לבעלי חיים – גדולים, בינוניים וקטנים. כל זה לא היה קורה ללא הצוות המקצועי המדהים שעובד איתי בסטודיו: נכון להיום, הסטודיו מעסיק צוות של חמש מעצבות מקצועיות בתחום של עיצוב אריזות.
בסטודיו אולימפיה, אנו מאמינים שהאריזה מעצימה את המוצר, וההתייחסות לעיצוב האריזה ולתהליך כולו היא בהתאם. חשוב לציין שאנו עובדים בהתאם למגמות עדכניות בתחום עיצוב אריזה, בהתאם לדרישות רגולטוריות העדכניות ביותר של משרד הבריאות הישראלי, ובהתאם לדרישות טכניות רלוונטיות לסוג דפוס כזה או אחר, ללא פשרות.
במידה ומדובר ביצרן שיש לו מפעל לייצור מזון וציוד אריזה, אנו יודעים לתת פתרון עיצובי לאריזה בהתאם לנתונים הטכניים והתקציביים שבידי היצרן. אם לעומת זאת מדובר ביזם בתחילת דרכו, כזה שאין ברשותו מכונות אריזה, אני יודעת לקשר אותו למפעלים נותני שירות באריזת מוצר, הפקת אריזה, רגולציה – כלומר מרכזת עבור הלקוח את הכלים שייתנו מענה שבאמת יתאים לו. למעשה הסטודיו שלי הוא "החוליה המקשרת" בתהליך התכנון, העיצוב והפקה".
מה מבדיל אותך מאחרים בתחום?
דיאנה: "איך שאני רואה את זה, הנישה של עיצוב אריזות, היא חוד החנית של התחום של עיצוב גרפי ותקשורת חזותית. השוק רווי במעצבים גרפיים, אולם לא כל מעצב יכול לתת פתרון נכון לאריזה במיוחד בתחום המזון. הנישה הזו היא מאד צרה ועמוקה, ודורשת המון מקצועיות וידע מעשי. מעצבים שעובדים בתחום הזה, הם אנשי מקצוע עם יכולות עיצוביים רב-גוניים. יש חשיבות עליונה לעיצוב פרקטי – כלומר חשוב ליצור משהו שלא רק נראה מרשים על מסך – אלא לעצב בחוכמה ובהתחשב בכל המגבלות והדרישות של התהליך המורכב.
3 צפייה בגלריה
דיאנה מייזוס.
דיאנה מייזוס.
דיאנה מייזוס.
(צילום:אסף רונן)
מעבר לכך, לאחר דרך מקצועית ארוכה והמון ניסיון, אני מרכזת ידע והבנה מעשית בתחום: אילו שיטות הדפסה מתאימות לפרויקט כזה או אחר, מי הם יצרני הדפוס שיכולים לתת מענה אופטימלי לפרויקט, איך להתאים שיטת הדפסה מתאימה לתקציב, לאופי עיצובי, למוצר עצמו וכדומה. אני אף עובדת בשיתוף פעולה ומייעצת ליבואני אריזה מחו"ל.
אם נשווה זאת לשדה הרפואה, התפקיד שלי הוא כמו של מנתח. כלומר, המומחיות שלי היא ממש להיכנס פנימה לתוך התהליך, להבין את כל המרכיבים, לקשור אותם יחד ולתת מענה מדויק. הסטודיו שלי נקרא אולימפיה, על שם הפוליס היוונית העתיקה באותו השם. השאיפה שלנו היא לקחת חלום של לקוח או להיות חלק מתהליך ייצור של מוצר חדש – לבצע אותו בצורה הטובה והנכונה ביותר כדי שהמוצר יצליח – וכמובן שהלקוח ישאר שבע רצון. זו פסגת השאיפות מבחינתי״.
אתם מוזמנים להתרשם מעבודות של סטודיו אולימפיה, כנסו לאתר הבית של הסטודיו>>