סגור
כדאי להכיר

מכללת רמות שפרעם: הגשר למציאת מקומות עבודה במקצועות הנדרשים בישראל

ההשתלבות של החברה הערבית בשוק העבודה בישראל היא דבר מבורך, ובשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר צעירים מהמגזר שתופסים עמדות מפתח בתחומים השונים

נהוג לחשוב כי את רוב רובם של הצעירים הערבים ניתן למצוא בעולם הרפואה, אם בבתי החולים, המרכזים הסיעודיים ובתי המרקחת, ואכן מספר לומדי הרפואה בקרב הציבור הערבי גדול פי שלושה מאשר מקרב היהודים, אך בזכות תוכנית לקידום ההשתלבות של החברה הערבית בשוק העבודה, רבים מהמגזר החלו לתת את הטון גם במקצועות נוספים, כאשר חלק נכבד מהם למדו ב"מכללת רמות שפרעם", ובסיום קיבלו תעודה מטעם משרד העבודה על חלק מהמקצועות הנלמדים.
מפיק מטעם המערכת שוחח עם מי שמנהלת את המכללה המצליחה בשפרעם הגברת מרים תאברי, על מנת לקבל מידע נוסף על המקצועות השונים הנלמדים במכללה לטובת המתעניינים, הן מהציבור הערבי וגם זה היהודי, על כך ועוד בכתבה הבאה.
מכללת רמות שפרעם: כרטיס הכניסה למקצועות המבוקשים בישראל
3 צפייה בגלריה
מכללת רמות שפרעם - כרטיס הכניסה למקצועות המבוקשים
מכללת רמות שפרעם - כרטיס הכניסה למקצועות המבוקשים
מכללת רמות שפרעם - כרטיס הכניסה למקצועות המבוקשים
(יח"צ)
מכללת רמות שפרעם היא מכללה להכשרה מקצועית המוכרת על ידי גופים מוסמכים, כאשר בין כותלי המכללה ניתן ללמוד מספר מגוון של מקצועות שונים, כאשר זמן הלמידה לכל אחד ואחד מהם לא עולה על מעבר לשנה.
המקצועות אותם ניתן ללמוד בימים אלו הם:
  • כל תחומי היופי לנשים וגברים.
  • הנהלת חשבונות סוג 1 ו 2.
  • חשב/ת שכר.
  • מזכירות רפואית.
  • מחנכת שנות ינקות.

שלום מרים, תוכלי בבקשה לפרט עבורנו על המכללה, ומה בעצם מייחד אותה לעומת מכללות אחרות?
"המכללה שלנו פעילה כבר במשך שבע שנים, ונכון להיום עובדים בה כ-20 מורים למקצועות השונים. אני בעצמי מגיעה מרקע של חינוך, למדתי לתואר ראשון ללימודי הגיל הרך, והמטרה הגדולה שלנו במכללה היא שכל סטודנט וסטודנטית אשר מגיעים אלינו, יעזבו בסיום הלימודים ומיד יתפסו מקום עבודה בתחום אותו הם למדו, ולשמחתי הרבה רוב רובם אכן עושים זאת, נכנסים למעגל העבודה, אם כשכירים ולא מעט מהם גם כעצמאיים".
תוכלי לפרט מעבר על תחומי היופי אותם אתם מלמדים במכללה?
3 צפייה בגלריה
מכללת רמות שפרעם - לימודים בתחומי היופי
מכללת רמות שפרעם - לימודים בתחומי היופי
מכללת רמות שפרעם - לימודים בתחומי היופי
(יח"צ)
"כמובן, מדובר בספרות נשים, ספרות גברים, קוסמטיקה סוג 1, איפור מקצועי, בניית ציפורניים, עיצוב גבות והלחמת ריסים. הנישה הזו מיועדת בעיקר למי שמבקשים לפתוח עסק עצמאי משלהם, ולעומת מקומות למידה אחרים של מקצועות היופי הללו, הקורסים שלנו מאוד מאוד רחבים ומעמיקים, כאשר משלבים בין החומר התיאורתי לזה המעשי, ובשנה שלמה אפשר וצריך ללמוד המון, כך שאפשר יהיה לצאת לדרך עם ביטחון מלא וידע מקצועי מספיק על מנת להעניק שירות החל מהיום הראשון לעבודה".
3 צפייה בגלריה
מכללת רמות שפרעם
מכללת רמות שפרעם
מכללת רמות שפרעם
(יח"צ)
מה כוללת בתוכה תוכנית הלימודים להנהלת חשבונות סוג 1+2, ומהו היעד הסופי?
"היעד הוא להכשיר את הסטודנטים שלנו כך שהם יוכלו לנהל חשבונות של חברות ועסקים הכל תחום, כולל שותפויות. השיעורים עצמם כוללים: מבוא להנהלת חשבונות, כללים ועקרונות חשבונאיים, תיאום חשבונות תוצאתיים ומאזניים, למידת התהליך החשבונאי השוטף, מהו מס ערך מוסף, קניות ומכירות טובין, משכורות, נלוות וניכויים, ניהול מלאי, עריכת דוחות כספיים, כך שבסוף תום הלימודים כל הסטודנטים יוצאים עם ידע רב מושגי יסוד בכלכלה, בנקאות וביטוח, על מערכת המיסים בישראל ועוד".
מכללת רמות שפרעם: קורס מחנכות שנות ינקות
"מדובר בנושא שקרוב מאוד לליבי, ובלימודים הללו למעשה אנחנו מכשירים את הסטודנטיות כך שיוכלו להיכנס למעגל העבודה במעונות השונים. במהלך הלימודים כל אחת לומדת על תפקיד המחנכת ואך לתפקד בפועל בכל הנוגע להתמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה, תזונה ואורח חיים בריא, היגיינה ובריאות ועוד", מרים סיכמה עבורנו את הדברים.
מכללת רמות שפרעם: יצירת קשר
למדנו כי בקרוב מאוד במכללת רמות שפרעם מתכוונים להוסיף מקצועות נוספים ללימוד, על כך אנחנו נמשיך לעקוב ולדווח.
לפרטים נוספים אודות מסלולי הלימוד במכללה, חייגו: 04-660-1313