סגור
כדאי להכיר

BLANCO: הסטארט-אפ מגיע למדפים ברשתות המזון

החברה הישראלית הצעירה, "בלנקו" מטיסה את מוצרי המזון למאה ה-21. אריזות חדשניות, פטנטים מפתיעים וטעמים בריאים. הלהיטים של סל הקניות שלכם כבר על המדפים. עכשיו, בדרך לכבוש את העולם

נדמה שחברת בלנקו פשוט הוקמה כדי לנער את תעשיית המזון בארץ ובעולם ולהזכיר ליצרנים שבמאה ה-21, אנחנו רוצים להיות מופתעים גם במוצרים הסטנדרטים שבסל הקניות שלנו. כדי שבשוק התחרותי של היום, ניקח מוצר מהמדף מלכתחילה, בזכות האופן בו הוא מוצג ומונגש.
BLANCO מייצרת שלל מוצרי מזון, כגון משקאות קלים, חטיפים, קפה, קטניות ועוד. בריאים יותר, מודעים יותר ולא פחות חשוב יפים יותר. קבלו את המוצרים שיתנו לכם להרגיש התחדשות ורעננות גם במקום הכי בנאלי לכאורה - מוצרי המזון. החברה מייצרת ומשווקת מוצרים סטנדרטים והופכת אותם לחדשניים, צעירים ומלהיבים.
כמו הרבה דברים בחיים, ברגע שנתקלים במוצרי החברה, אי אפשר שלא לשאול את עצמנו "איך אף אחד לא חשב על זה קודם?". הרי כל כך ברור ומתבקש לעדכן את האריזה, להפוך מוצרים "מדליקים" לדור שמוקף יותר מאי פעם בשלל פיתויים. לא ברור אם זו יותר חברה למוצרי מזון או חברת סטארטאפ ישראלית נוספת שכובשת את העולם. בעצם, כמו שבלאנקו עושה למוצריה, היא נותנת את הכל באריזה אחת.
4 צפייה בגלריה
Blanco - שלומי חג'ג'
Blanco - שלומי חג'ג'
Blanco - שלומי חג'ג'
(צילום : סער צילום והפקות)
איך הכל התחיל?
כששלומי חג'ג', עמד עם שני חברי ילדות, מול המקרר בחנות נוחות בתחנת דלק, הם קיטרו מול המדף המשעמם, כלום לא השתנה מהימים שהם עצרו לקנות סודה ומיץ תפוזים בצבא "זה התחיל כבדיחה, בא לנו משהו אחר" הוא מספר. כיצד יתכן שאומת ההייטק לא הביאה קצת תחכום גם למדפי הסופר?! ואיך למרות כל הטרנדים העיצוביים, החדשנות בכל ענף, במוצרים הסטנדרטים שברשתות המזון והפיצוציות לא ניכר שינוי מהותי.
גם אחרי שהחברים הניחו לנושא, חג'ג', המשיך לגלגל את הסוגיה המציקה, הוא שאל את עצמו האם באמת "מה שהיה הוא שיהיה"?, הוא בחן עד כמה השתנו האריזות במוצרי המזון במהלך השנים. להפתעתו, גילה שתחושת הבטן שלו נכונה. גם אם מוצר מבוקש כזה או אחר עבר "מתיחת פנים" בדרך כלל השינוי היה מינורי, ומשמעות ה"רענון" היא רק ירידה בכמות התכולה.
התגלית הזאת היא המניע להקמת בלנקו לפני שלוש וחצי שנים. הוא החליט לצאת לדרך עצמאית, נפרד מתפקידו כמנכ"ל קניונים, ויחד עם שותפו יצחק חייק, איש עסקים. בלנקו התמקדה בשווק וייצור מוצרי מזון מוכרים ואהובים ששודרגו והפכו מלהיבים, מוצרים שבזכות אריזה חדשנית ואחרת הפכו ידידותיים למשתמש, בריאים יותר, ומותאמים לדרישות הצרכנים בעידן המודרני.
4 צפייה בגלריה
Blanco - פחיות שתייה
Blanco - פחיות שתייה
Blanco - פחיות שתייה
(צילום : סער צילום והפקות)
להמציא את הגלגל
אם נתקלתם במוצר חדש שתפס לכם את העין, כנראה שזה מבית בלנקו. אין עוד חברה בארץ שמשקיעה כל כך הרבה מחשבה על פיתוח ותכנון האריזה. למשל משקאות קלים בפחית פלסטיק שקופה – זה יפה, אסתטי ונקי ומתאים מאוד לדור שדוגל בעיצוב נקי וסקנדינבי. אבל זה גם פלסטיק ולא מתכת ולכן פחות מזיק. שקוף כדי שתוכלו לראות שהמשקאות לא מכילים צבעי מאכל מיותרים ולכן בריאים יותר. וזו רק דוגמה חלקית שמבהירה את אופן החשיבה של בלנקו. טעים זה תנאי הכרחי לכל מוצר מזון. עכשיו, אחרי שיש להם מוצר טעים, הם ממשיכים לחדש ולפתח אותו למשהו שלא נראה קודם לכן.
חג'ג': "האריזות שלנו שונות, אנחנו ממש מנסים להביא משהו אחר. מתעלמים מהאופן שבו עד כה מוצרים מסוג זה הוצגו ולחשוב עליו מחדש, מחוץ לקופסה" (או הפחית במקרה הזה). "למשל יצרנו אריזות בצורת נורה, למשקה אנרגיה, כי זה 'מדליק' אותך".
הסתכל גם בקנקן ולא רק במה שיש בו
אומנם מגיל צעיר חינכו אותנו להתמקד בתוכן ושהאריזה זה לא באמת מה שחשוב. אבל כל אחד יודע שללא כלי אין תוכן. ב'בלאנקו' האריזה משמעותית לא רק כדי למצוא חן בעיני הצרכן, היא ממש מהווה חלק מהמוצר והופכת אותו לפונקציונאלי ובכך לחלוטין עשויה לשנות את תוכנו ולהעשיר את השימוש בו.
"פתחנו ואנחנו כבר משווקים על המדפים, פחית משקה שמכילה קפה, בפחית יש 'כפתור' שכשלוחצים עליו תוך 3 שניות בלבד, המשקה מתחמם ויש לכם קפה חם ביד, שאפשר לשתות גם באמצע הפקק. עכשיו אנחנו עובדים על 'מנה חמה' על פי אותו עקרון, כך שגם בטיול באמצע המדבר, תוכלו ברגע לאכול ארוחה חמה".
עוד דוגמה כיצד אריזה של בלנקו שדרגה את המהות המוצר, "בימים אלה מפתחים בחברה בקבוק מים מינראליים, רק מים, אין כאן ייחוד, אבל הבקבוק, עטוף בעטיפה זוהרת, כמו סטיקר. כך כשמכבים את האור, אפשר להשאיר לילדים בקבוק ליד המיטה והם יראו אותו ולא יקראו להורים כל רגע. ספורטאים שיוצאים לרוץ יבלטו לכלי הרכב וילדים ישתו יותר מים כשהם ישחקו בחדר החשוך בבקבוקים כאילו זו סצנה מ'מלחמת הכוכבים', אריזה טובה שיש בה חשיבה ומוטעמת לשימוש, הופכת את המוצר למשהו אחר. הדברים הקטנים שבחיים, יכולים להכניס שמחה, למה שלא נעשה את זה?!".
איך זה עובד?
"אנחנו מחפשים בעולם מוצרים שיש להם פוטנציאל, מייבאים אותם ומתאימים אותם, משנים טעמים, מורידים ככל האפשר את מה שמזיק לבריאות כמו סוכר, משפרים טעמים ומחברים לחיך הישראלי. מחפשים דרך לארוז אותו באופן מיוחד, מושך ונח למשתמש. אז תרים אחר מפעל בעולם שמייצר עבורנו, תחת המותג שלנו עם סימן רשום שלנו". הייצור מתחלק ברחבי העולם, בהתאם למקום שבו חומרי הגלם הטובים ביותר וזו מומחיות המקום. למשל בווייטנאם, תאילנד, פולין, איטליה וכו'.
4 צפייה בגלריה
Blanco - אריזות עם מחשבה
Blanco - אריזות עם מחשבה
Blanco - אריזות עם מחשבה
(צילום : סער צילום והפקות)
חייב להפתיע - it must be uniq
"כשהתחלנו את העסק" הוא מספר, "התחלנו מהאריזה, דיברנו על האופן שבו מציגים ומנגישים את המוצר ללקוח ואיך האריזה תפיק תועלת למוצר. די מהר הבנו שאריזה יצירתית משנה את המהות של המוצר. לדוגמה, עכשיו אנחנו מייצרים ומשווקים באריזות ממותגות של LOL, מאפים המשובצים בכוכבי מרשמלו, שמגיעים באריזה מותאמת למיקרו. תוספת מרשמלו בצורת כוכבים שמושכת קהל צעיר, זה יותר מסתם אריזה", וכך, בלאנקו אומנם התחילו מהמעטפת אבל "עברנו לטעמים, ומשם התחלנו לחשוב על בריאות המוצרים שלנו, על התאמה לאלרגיות ומגבלות של העולם המודרני, על מגפת ההשמנה של העידן המודרני. החלטנו לפעול כדי לצמצם את הקלוריות והסוכר במוצרים שלנו.
למשל, ייצרנו סדרת משקאות קלים ב 9 טעמי פירות, 'פרייזבי', והורדנו את כמות הסוכר, רק 8 קלוריות למ"מל, שזה פחות מחלק מהמשקאות הדיאטטיים, זה בלי תחליפים מזיקים. הוספנו ארומת פרי חזקה, וזה 'עובד' על המוח, לא רק חוש הטעם פעיל במשקה, גם הריח. אנחנו עומדים להשיק סדרת תבלינים ממרוקו, בעבודת יד ולא מתועשים. נושא הבריאות מאוד חשוב. כשאנחנו חושבים על יצירתיות וחדשנות, זה בא לידי ביטוי בכל היבט במוצר. בטעם, בנראות, בתכולה ובהרכב". חג'ג' מאמין שאין שום סיבה לעשות עוד ממה שכבר ישנו "אם אני לא יכול להפתיע, לשנות להמציא משהו שייתן ערך ולא היה קיים קודם, אין סיבה לייצר אותו".
4 צפייה בגלריה
Blanco - אריזות קפה
Blanco - אריזות קפה
Blanco - אריזות קפה
(צילום : סער צילום והפקות)
בדרך לכבוש את העולם
נכון לעכשיו החברה מייצרת קרוב לארבעים מוצרים שונים, והיד עוד נטויה. המוצרים כבר נוכחים על מדפי רשתות השיווק בארץ, ובדרך לכבוש את העולם. בלנקו מייצאת למספר מדינות והביקוש בעולם גדל בקצב מעורר התפעלות. "מראש כיוונו לייצוא, המוצרים שלנו מהפכניים, לא כתוב עליהם בעברית, כי כיוונו גלובלי. אנחנו מקפידים למצוא את חומרי הגלם הטובים מכל העולם ולקחת מכל מקום את הטוב ביותר, כדי לעמוד בסטנדרטים עולמיים. למשל הקפה שלנו, גם הקר וגם החם, מאד איכותי, ומיוצר במקומות שונים בהתאם לאיכות הקפה והפולים".
לצרכנים בכל העולם, מגיע מוצרי מזון ומשקאות מודרניים, יצירתיים וחדשניים מידי יום, בדברים הקטנים, כמו במצרכים שהם משתמשים בהם. "לפני כל דבר, אנחנו מקפידים על מחירים זולים ונגישים. בריא יותר, יפה יותר, לא צריך להיות יקר יותר, נהפוך הוא, זה כל היתרון שבקדמה".
ותודה לבנק שהביא אותנו עד הלום
לא פלא שהמוצרים של בלאנקו זוכים להתעניינות בקרב החברות הגדולות במשק, בארץ ובחו"ל, "כבר הציעו לקנות אותנו או שותפויות ואנחנו מאוד נזהרים ולא מתפתים". החברה שקיימת קצת יותר משלוש שנים, החלה למכור בשוק לפני כשנה, בשיא הקורונה "הקורונה יצרה נזק עצום, אי אפשר להטיס משגיח כשרות, או לבחון פיתוח חדש, היו מפעלים שהיו בסגר ולא עבדו, , כך שהרבה מוצרים התעכבו". ולמרות זאת, בניגוד לתחזיות, תוך פחות משנה, החברה תסיים את השנה עם רווח מכירות נאה, וגדול אף מהציפיות האופטימיות.
"מאוד קשה להיות יצרן, לייבא ולייצא, יש המון פרוצדורות ורגולציה יקרה, המדינה לא עוזרת כאן, נתקלנו בהרבה סקפטיות ו'לא' בדרך. מצד שני, היה לנו מזל גדול, למרות שאנחנו לא חברה ותיקה, ובאנו עם רעיונות משוגעים ולא מוכרים, הבנק שלנו, בנק הפועלים, ממש האמינו בנו והלכו אתנו. החל ממנהל הסניף שלנו בדיזינגוף, עופר בוכריס, וכלה במנהל האזור, יאיר שרעבי, שהעמידו לנו אשראי ענק, כדי שאוכל להגשים את כל החלומות שלי, אמרו לנו 'זה חדשני, זה מיוחד, אנחנו אתכם ומאחוריכם'. זו תחושה מופלאה לדעת שיש לנו תמיכה כזו מהבנק. לא נעזרנו בשום טובות וקרנות מדינה, כשכולם חששו מהחדשנות וה'ראש המשוגע' שלי, בבנק הפועלים לא נבהלו, הם ראו רחוק אפילו מאתנו. ועובדה, החברה הזו טסה קדימה, מהר מכפי שחשבנו".

בלנקו גרופ בע"מ, העצמאות 43 יהוד מונסון. 03-3735063