סגור
כדאי להכיר

משרד עו"ד שלמה יעקובוביץ: מומחים בדיני עבודה, גישור, תעבורה וספורט

אם אתם עומדים לפני תהליך תביעה מול מקום העבודה, כדאי שתתיעצו עם עורך דין מומחה בתחום, כזה שמכיר את חוקי העבודה על בוריים וחי את התחום. כדי להבין קצת יותר על זכויות העובדים בישראל, הזמנתי לראיון את עו"ד שלמה יעקובוביץ'


אני יודע שהמשרד שלך מומחה בתחום דיני עבודה, תיכף נגע בזה לעומק, באילו תחומים עוד אתם מתמחים?
המשרד שלנו עיקר עיסוקו הוא דיני עבודה, אנחנו אוכלים שותים ונושמים את הנושא 24\7. מעבר לכך יש אצלנו עורכי דין העוסקים גם בדיני תעבורה, גם בגישור, וגם בענייני ספורט.
מה היתרון משרד בוטיק על פני המשרדים הגדולים בכל הנוגע לתחום עריכת דין?
כמו שציינתי המשרד שלנו מתעסק בדיני עבודה, אנחנו נפגשים גם עם העובד וגם עם המעסיק, ובעצם שומעים את הרצונות של כולם. שאתה מגיע למשרד גדול אתה לרוב נפגש עם הרבה עורכי דין, אין לך יחס אישי מבעל המשרד, ויוצא מצב שאתה עוד אחד מהמון לקוחות. אצלנו במשרד אתה מקבל יחס הולם, וצוות שלם של עורכי דין שמתעסק אך ורק בך.
אתה סיפרת לי ש80% מהתיקים בדיני עבודה נסגרים בפשרה, עכשיו אתה למעשה גם מגשר ובורר בהכשרתך, כיצד זה עוזר לך כדי לייצר פשרות טובות יותר ללקוחות שלך?
80 אחוז מהתיקים נסגרים בפשרה ולא סתם, כי בסופו של דבר יש את החוק, אבל כמו שדיברנו החוק ומאגרי המידע מייצרים בסופו של דבר מציאות שבה אנשים חושבים שהם יודעים ולא לגמרי מבינים עד הסוף את כל הדקויות השונות. היתרון שלנו כמשרד העוסק גם בגישור וגם בדיני עבודה, זה להכיר את כל הפרקטיקה, להתאים את התיק לשופט למציאות הספציפית שקיימת ולהשיג את התוצאה הטובה ביותר. אני תמיד אומר שגם אם יש תיק שנסגר בפשרה, יש משמעות לאיך הוא הסתיים? כמה נפגעים? כמה חסוי וכמה מפורסם? וכמובן מה גובה הפיצוי?
בקורונה ליוויתם המון עסקים שהתמודדו עם עובדים שבחרו לא להתחסן, מה עושים בעצם במצב כזה?
כמו שציינתי, המשרד שלנו מלווה גם מעסיקים וגם עובדים, כחלק מהעיסוק בשתי העולמות אנחנו מצליחים להבין את הצרכים של כולם. אנחנו בעצם מייצרים מציאות משפטית עסקית חכמה, שבה אנחנו עוזרים למעסיק לייעל את העסק שלו מצד אחד, ומצד שני לא לפגוע בעובד. לפעמים אנחנו מגיעים לפתרונות ביחד עם העובדים, לפעמים אלו פתרונות שרק המעסיקים שמחים איתם, אבל בסופו של דבר אנחנו נותנים מסגרת משפטית המאפשרת לכל אחד להרגיש נוח ובטוח עם המציאות אליה הוא רוצה להגיע.
מגיעים אליכם הרבה אנשים שעברו תאונות עבודה, הטיפול בהם מצריך למעשה מעטפת הנוגעת גם בדיני עבודה וגם בדיני נזיקין, ספר לי על כך…
כמו שאמרתי, המשרד מתעסק בדיני עבודה, אחרי הרבה עיסוק בתחום גילינו שהרבה עובדים ניזוקים במקום עבודה. ולכן החלטנו לפתוח נישה של תאונות עבודה דווקא מתוך דיני עבודה, מתוך הבנה שכל עובד צריך מסגרת נכונה משפטית וגם נוחה להסתדר מול ביטוח לאומי וגם מול הביטוח. לכן אנחנו מלווים באופן שוטף גם את האנשים שנפגעים בתאונת עבודה.
אתה יכול לשתף אותי בסיפור של לקוח שהגיע עם תיק בעניין דיני עבודה ועזרתם לו לנצח אותו למרות כל הסיכויים?
יש כמה סיפורים מעניינים, אחד האהובים עליי הוא על דוקטור למשפטים ומרצה ידועה שבחרה דווקא בנו בתור משרד בוטיק כדי לא להיחשף יותר מדי. ניהלנו משא ומתן קשוח אחרי שלמעלה מחמש שנים היא התייאשה ואיבדה תקווה, לאחר חודשיים מאוד מאומצים של משא ומתן היא קיבלתה סכום פיצוי של כמה מאות אלפי שקלים אחרי שהיא כבר התייאשה והרימה ידיים.
אתם נותנים מעטפת משפטית לעסקים לפי ריטיינרים חודשיים, ועוזרים להם לייעל את העסק מבחינה משפטית ועסקית, ספר לי על כך…
בגלל שאנחנו משרד בוטיק, ואחד הדברים שאני דוגל בהם זה שהמשרד יהיה חי, כל הזמן אנשים נכנסים גם מעסיקים, גם עובדים, גם אנשי עסקים, אנחנו מאוד ערים לשינויים שקורים, תמיד חושבים צעד אחד קדימה. אחד היתרונות בריטיינר הוא שאנחנו מספקים ביטוח משפטי למעסיק, אנחנו הכתובת לכל מכתב או תביעה, למעסיק יש בטחון שלא משנה מה יקרה, תמיד יהיה מי שיטפל בו בצורה הטובה ביותר בלי לחשוב כמה זה יעלה.
ספר לי קצת על ההתמחות שלכם בתחום הספורט?למי מתאימים השירותים האלו?
תחום הספורט הוא מאוד מיוחד ומעניין, ויש בו כמה תחומים, החוק הוא מאוד מרכזי ולכל נישת ספורט יש כללים מיוחדים. אנחנו מלווים ספורטאים בכל השלבים השונים, זה יכול להיות למשל מעבר של ספורטאי לחוזה בוגרים שמחייב, זה קורה לרוב בגיל 15 שהילדים פחות מבינים ואז ההורים נכנסים לפרונט, אנחנו למעשה נותנים את המעטפת למהלך הזה. פעמים רבות אנחנו עוזרים לספורטאים שנפצע, אחרי שהשקיע את שנותיו היפות ביותר כדי להגיע לגיל הבוגר ולליגה המקצועי ובסופו של דבר נפצע. אנחנו עוזרים לו גם לקבל את הפיצויים וגם למצוא את המעטפת הנכונה שתוכל להעביר אותו לשלב הבא בחיים.
לסיום, שלמה יש לך שלושה תארים שניים, ובימים אלו אתה עובד גם על הרביעי, יש מצב שאתה מכור ללימודים?
זה משהו שלקחתי מקורס קציני שריון שהשתתפתי בו, כל הזמן ללמוד משהו חדש, אני גם לומד שפה חדשה, לומד להיות סקיפר, אני מאמין שכל הזמן צריך ללמוד ולהתקדם.

בעזרת עורך דין מיומן ומנוסה תוכלו למצות את זכויותיכם המשפטיות בין אם אתם מעסיקים או עובדים, ולקבל את כל מה שמגיע לכם כחוק
טלפון - 0585848527